Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-07-21, 11:10
  #169
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Vi ska till Köpenhamn nästa vecka, eftersom vi kommer att bo i Skåne då och barnen inte har varit i Köpenhamn än, förutom ett besök på "Den Blå Planet", som vi verkligen uppskattade.

Enkel fråga: Hur tar vi oss bäst och billigast till Köpenhamn? Finns det öppna 24-timmarsbiljetter för en familj, borde vi låna en bil och köra dit?

Troligen tar vi nog tåget ändå, då hamnar vi mitt i smeten i Köpenhamn och själva resan blir nog rolig för barnen.

Tacksam för tips.

ps. jag vet att man kan googla, jag hoppas bara på bättre tips.

Först och främst:
Ladda ner Skånetrafikens app.

Ja det finns öppna 24-timmars biljetter där ni inom en viss zon kan åka så mycket ni vill.
Om det finns familjebiljett som skulle ge någon form av rabatt låter jag vara osagt, men ni kan ha alla biljetter i samma smartphone.
Tror det går att utöka biljetten så att den gäller viss kollektivtrafik även i Köpenhamn.

Eftersom ni bara skall vara där över dagen behöver ni absolut inte bil.
Ni kommer lätt fylla er dag med sysselsättning som har gångavstånd från Hovedbanegården.
Citera
2023-07-21, 11:44
  #170
Medlem
Farbaute666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riggragg
Först och främst:
Ladda ner Skånetrafikens app.

Ja det finns öppna 24-timmars biljetter där ni inom en viss zon kan åka så mycket ni vill.
Om det finns familjebiljett som skulle ge någon form av rabatt låter jag vara osagt, men ni kan ha alla biljetter i samma smartphone.
Tror det går att utöka biljetten så att den gäller viss kollektivtrafik även i Köpenhamn.

Eftersom ni bara skall vara där över dagen behöver ni absolut inte bil.
Ni kommer lätt fylla er dag med sysselsättning som har gångavstånd från Hovedbanegården.

Ok, tackar. Har Skånetrafikens app redan, får kolla upp vad som gäller med Köpenhamn där. Håller helt med att det finns mycket att göra på gångavstånd från Hovedbanegården, sedan kan man ju ta tunnelbana eller buss också.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2397891

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback