Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-22, 16:16
  #1
Avstängd
Alobs avatar
Så fort jag äter något (vad som helst) så får jag en ballongmage har ej ibs, läst symptomen och jag får ej ont eller sån stor mage! Har också testat ta bort kolhydrater, gluten och laktos dock Blev det ingen skillnad.. Blir heller inte gasig/diarré, stressar inte mycket osv.

Finns det några tabletter som NI kan rekommendera mot magsvullnad?

Orkar ej köpa några tabletter som sen inte ens fungerar så därför startar jag tråden om tips på tabletter först
Citera
2014-06-22, 16:17
  #2
Medlem
Fast det är ju gaser som får magen (tarmarna) att svälla. Det räcker ju som symtom för IBS. I övrigt kan IBS yttra sig på väldigt olika sätt som jag förstått det.
Citera
2014-06-22, 16:18
  #3
Medlem
Ingen idé att äta tabletter varje dag heller. Om det är IBS så hjälper FOODMAP-dieten bäst.
Citera
2014-06-22, 16:28
  #4
Avstängd
Alobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Fast det är ju gaser som får magen (tarmarna) att svälla. Det räcker ju som symtom för IBS. I övrigt kan IBS yttra sig på väldigt olika sätt som jag förstått det.
Men blir inte gasig i magen det står på alla såna tabletter "svullen och gasig mage"... Kan det funka fast jag ej har gasig mage?
Citera
2014-06-22, 17:01
  #5
Medlem
E.W.s avatar
Du borde prova Minifom. Fungerar bäst mot gaser i magen. Men kan även hjälpa mot uppspänd buk. Receptfritt. Det är värt ett försök i alla fall!

Du säger att du inte orkar köpa tabletter som kanske inte fungerar. Det finns aldrig några garantier för att en viss behandling fungerar. Eftersom alla människor är olika. Men har man inte provat så vet man aldrig om det faktiskt fungerar eller inte.
__________________
Senast redigerad av E.W. 2014-06-22 kl. 17:04.
Citera
2014-06-22, 17:12
  #6
Medlem
Även Dimetikon ska fungera i ditt fall.
Citera
2014-06-22, 17:15
  #7
Medlem
E.W.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aphelion
Även Dimetikon ska fungera i ditt fall.

Japp. Det är samma som Minifom.
Citera
2014-06-22, 17:33
  #8
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Det kanske är nåt annat än gluten och laktos du ska ta bort. Vänd dig till en dietist.
Citera
2014-06-22, 18:03
  #9
Avstängd
Alobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.W.
Du borde prova Minifom. Fungerar bäst mot gaser i magen. Men kan även hjälpa mot uppspänd buk. Receptfritt. Det är värt ett försök i alla fall!

Du säger att du inte orkar köpa tabletter som kanske inte fungerar. Det finns aldrig några garantier för att en viss behandling fungerar. Eftersom alla människor är olika. Men har man inte provat så vet man aldrig om det faktiskt fungerar eller inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Aphelion.
Även Dimetikon ska fungera i ditt fall.
Ok tack för tipsen! Har ni testat dom själva?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback