Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-22, 14:42
  #1
Avstängd
Jag ska bort om två dagar och jaghar helt plötsligt blivit helt otroligt dålig. Vi kan börja med att berätta att jag är i 15 års åldern, är en pojke.
Jag sov cirka fyra timmar igår och vaknade mef hals ont och illamående, men jag trodde det var pga sömnen. Min aptit var sämre än vanligt också.


Nu dagen efter, så vaknar jag och mår skit. Är vaken i cirka 30 minuter innan jag spyr.
Min spya har ingen mat i sig, den är helt gul o är som vatten, vätska. Min far sa att jag behövde äta det var därför jag spydde gul vätska, magsyra tror jag.
Men jag kan inte äta nu. Jag brukar äta cirka 5 mackor till frukost jag klarade inte av att äta en fjärde del av mackan.

Tempen visade 37.3 grader. Cirka 45minuter efter var tempem 38.2 :/ Jag spydde även samma gula vätska nio gånger till.
Om vi ska gå helt i detalj så mår jag inte illa. Utan det kommer en som en stöt så spyr jag. Jag är lite yr och har ont i huvudet, antar att det är febern iaf.
Min hals värker inte mycket alls.
Men.. Min kropp värker, först trodde jag det var blind tarmen men det är hela min höft och undersidan på ryggen. Men högersidan (blindtarmen) värker när jag sitter upp men annars gör allting ont.

Det här gör mig orolig för jag har aldrig varit speciellt sjuk..:/ Snälla hjälp till om ni kan för jag är orolig och ska bort snart som sagt.:/
Citera
2014-06-22, 15:01
  #2
Medlem
E.W.s avatar
Kan vara något i buken som är infekterat/inflammerat. Smärtan kan stråla ner mot höften, och även bak mot ryggen. Tycker faktiskt du ska åka till akuten och kolla upp det. Speciellt med tanke på snabbt stigande feber.
Citera
2014-06-22, 15:08
  #3
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Du får ställa in dig på att det troligen inte blir nån resa, tyvärr. Du borde till läkare, kan inte dina föräldrar hjälpa dig dit? Om du är ensam hemma, ring vårdcentralen och beställ en tid akut. Ring sedan sjuktaxi, numret dit kan du få av sköterskan på vårdcentralen.

Lycka till nu och hoppas det inte är något större fel så du trots allt kan åka.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback