• 1
  • 2
2014-06-21, 23:51
Medlem
Problemet är jag osäker på hur länge det varat då jag har varit nöjd med de få appar jag har och inte laddat ner något den senaste tiden.
Jag har version 7.0.4 i min Iphone 4.

Jag gör det gamla vanliga som att trycka på gratis, installerar appen, skriver in mitt lösenord för App Store och sedan kommer detta upp:
"Du måste bekräfta.
Du måste trycka på Fortsätt och bekräfta betalningsinformationen innan du kan göra ditt köp"
När jag trycker fortsätt måste jag än en gång skriva in mitt lösenord för App Store och när jag gjort det ska jag skriva in mina kontouppgifter.

Har verkligen ingen lust att testa att skriva in detta då jag bara ska ladda ner en gratis app, har inga bekanta som haft problemet förut och har inte fått fram något när jag googlat heller, är det någon som kan hjälpa mig?

//Superb
Citera
2014-06-21, 23:57
Medlem
Danro80s avatar
Du måste ha ett kort kopplat till App Store, även om du bara tänker ladda ner gratisappar.
Citera
2014-06-22, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danro80
Du måste ha ett kort kopplat till App Store, även om du bara tänker ladda ner gratisappar.

Nej, man måste inte alls ha ett kontokort kopplat till App Store.

Man kan regga ett Apple ID utan att ange ett kontokort, och sen ladda ner gratisappar.

http://support.apple.com/kb/HT2534?v...E&locale=sv_SE
Citera
2014-06-22, 00:01
Medlem
Citat:

Men vad är det som hänt med mitt kort då isåfall? Mobilen har börjat krångla så här efter ett år och har haft samma kort hela tiden. Har aldrig behövt skriva in kontouppgifter i telefonen någonsin så varför behöver jag det nu?
Citera
2014-06-22, 00:01
Medlem
knasen79s avatar
Citat:

Fel! Inget kortkrav.
Citera
2014-06-22, 00:04
Medlem
Danro80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Nej, man måste inte alls ha ett kontokort kopplat till App Store.

Man kan regga ett Apple ID utan att ange ett kontokort, och sen ladda ner gratisappar.

http://support.apple.com/kb/HT2534?v...E&locale=sv_SE

Oj, men så har det inte alltid varit va?
Citera
2014-06-22, 00:08
Medlem
Expels avatar
Gör bara ett nytt konto via mobilen, så borde du lösa problemet.
Citera
2014-06-22, 01:09
Medlem
MADs avatar
Jag hade samma problem nyligen med App store via OS X, plötsligt slutade den fungera och jag var tvungen att koppla ett kontokort till mitt Apple-id för att det skulle funka igen. Även detta gällde ett program som skulle vara gratis.
Undrar om dom ändrat på något i avtalet?
Citera
2014-06-22, 05:38
Medlem
morkfromorks avatar
När jag köpte min första apple-grunka gick det inte utan kreditkort, inte ens gratisapparna.
Citera
2014-06-22, 09:48
Medlem
Sqeptisks avatar
Lämna aldrig, jag upprepar ALDRIG, ut kontouppgifter till någon på nätet utan att ni köper något, och då av någon som är dokumenterat trovärdig. Att app store numera verkar kräva kontouppgifter för en gratisapp är ett otyg. Men kom ihåg, så länge folk accepterar det kommer kravet att vara kvar. I min värld går sådana affärsmetoder bort direkt!
Citera
2014-06-22, 09:57
Medlem
Kan va så du har köpt en app men inte haft pengar på ditt kort så dom vill dra pengar innan du kan fortsätta. Eller så har ditt kort gått ut och du inte har bytt kort nr
Citera
2014-06-22, 10:08
Medlem
ei96byods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superb9
Men vad är det som hänt med mitt kort då isåfall? Mobilen har börjat krångla så här efter ett år och har haft samma kort hela tiden. Har aldrig behövt skriva in kontouppgifter i telefonen någonsin så varför behöver jag det nu?

När Apple ändrar saker i avtalen som handlar om betalningar så brukar de begära kortuppgifterna igen, som en sorts bekräftelse, vilket jag tycker är bra.
Fyll i dina kortuppgifter igen bara så kommer det fortsätta fungera.

Har du väl använt ett kort med ditt konto en gång så kommer Apple inte att låta dig ladda ner ens gratisappar utan att bekräfta dina kortuppgifter, någon gång varje år ungefär.

För er som vill ha ett konto för att ladda ner gratisappar utan konto så har det alltid gått att göra. Det enda är att man inte får börja med att skapa kontot. Man måste börja med att klicka på en gratisapp och välja att ladda ner den. Då får man skapa ett Applekonto därifrån, och då dyker alternativet för kortlöst konto upp.
Jag antar att detta är för att Apple helst vill att folk har ett kort kopplat till kontot.

Att skapa ett nytt kortlöst konto leder ju dock till att man inte kan ladda ner betalappar man köpt tidigare, utan att växla konto, så det vill man ju inte göra om man redan har ett konto.

Om du sedan i framtiden kopplar ett kort till kontot så kommer du som sagt inte kunna ladda ner ens gratisappar utan att bekräfta dina kortuppgifter, när avtalen ändras.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in