• 1
  • 2
2014-06-22, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danro80
Oj, men så har det inte alltid varit va?

Jo
Citera
2014-07-27, 21:54
Medlem
Jag löste mitt problem genom:

"Inställningar", "iTunes och App Store", "Apple-ID:....", "Visa Apple-ID", skrev in lösen, "Betalningsinformation", "Ingen", Klar, Klar.

Klicka på sakerna som står innanför "".
Citera
2014-08-22, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xxKurre
Jag löste mitt problem genom:

"Inställningar", "iTunes och App Store", "Apple-ID:....", "Visa Apple-ID", skrev in lösen, "Betalningsinformation", "Ingen", Klar, Klar.

Klicka på sakerna som står innanför "".

Tack som fan! Det är lösningen.
Händer så när man köpt en app för pengar innan så sparas kontot och efter en viss tid måste man alltså uppdatera uppgifterna typ efter 1 månad eller ngt. Det händer alltså för att man måste uppdatera sina kontouppgifter från sista gången du köpte.
Citera
2014-08-22, 15:39
Medlem
mickelinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ei96byod
När Apple ändrar saker i avtalen som handlar om betalningar så brukar de begära kortuppgifterna igen, som en sorts bekräftelse, vilket jag tycker är bra.
Fyll i dina kortuppgifter igen bara så kommer det fortsätta fungera.

Har du väl använt ett kort med ditt konto en gång så kommer Apple inte att låta dig ladda ner ens gratisappar utan att bekräfta dina kortuppgifter, någon gång varje år ungefär.

För er som vill ha ett konto för att ladda ner gratisappar utan konto så har det alltid gått att göra. Det enda är att man inte får börja med att skapa kontot. Man måste börja med att klicka på en gratisapp och välja att ladda ner den. Då får man skapa ett Applekonto därifrån, och då dyker alternativet för kortlöst konto upp.
Jag antar att detta är för att Apple helst vill att folk har ett kort kopplat till kontot.

Att skapa ett nytt kortlöst konto leder ju dock till att man inte kan ladda ner betalappar man köpt tidigare, utan att växla konto, så det vill man ju inte göra om man redan har ett konto.

Om du sedan i framtiden kopplar ett kort till kontot så kommer du som sagt inte kunna ladda ner ens gratisappar utan att bekräfta dina kortuppgifter, när avtalen ändras.
Verkar oerhört smidigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in