• 1
  • 2
2014-06-21, 11:49
Medlem
SmokeOns avatar
Fick precis ett sms från marknadsinsikt som undrar vilket parti som jag skulle rösta på om det vore val idag.. Det är felstavat och något krånglar med deras hemsida så jag kan inte fråga dem om det verkligen är de som har skickat sms:et.

Avsändarnumret är: 0727409916

Någon som har haft med företaget att göra innan?
Citera
2014-06-23, 17:50
Medlem
Hymers avatar
På deras hemsida framgår det inte myckt information om företaget.
www.marknadsinsikt.com
Senast redigerad av Hymer 2014-06-23 kl. 18:20.
Citera
2014-06-23, 19:38
Medlem
Jag fick samma SMS från avsändarnumret 0733984742. Valde att inte svara eftersom jag inte vet om det är scam eller inte. Ska man vara riktig nojjig så kan det ju faktiskt kosta att svara
Citera
2014-07-26, 19:17
Medlem
Lobengulas avatar
Här finns en del teorier: http://slutpixlat.blogspot.se/2014/0...l#.U9Ph9fl_uEQ

I övrigt en stollesajt men om uppgifterna stämmer så är marknadsinsikt.com definitivt något fishy
Citera
2014-07-26, 21:53
Medlem
Hmm , sambon fick i Onsdags från
0738461273

Kan vara värt för flashbackdetektiverna att gräva i , då det inte finns något sådant bolag...
Citera
2014-08-01, 07:15
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Här finns en del teorier: http://slutpixlat.blogspot.se/2014/0...l#.U9Ph9fl_uEQ

I övrigt en stollesajt men om uppgifterna stämmer så är marknadsinsikt.com definitivt något fishy
Känns som att dårarna på slutpixlat mest sitter och gissar.
Citera
2014-08-08, 01:37
Medlem
hemsidan borta...
Citera
2014-08-22, 19:01
Medlem
franges avatar
Dittval.org skickar SMS och frågar vad man ska rösta på i riksdagsvalet

Fick för någon minut sedan ett SMS till min mobiltefon ifrån nummer 0709164348, och meddelandet löd

Citat:
DittVal.org Valjarundersökning:
Vilket parti skulle du rosta pa i riksdagsvalet? Svara V/S/MP/SD/M/C/FK/KD/ANNAT eller VET EJ. Tack

Jag har inte skrivit upp mitt telefonnummer till den här sajten eller på någon liknande, men har å andra sidan haft samma nummer i över 10 år och det är inte skyddat eller hemligt på något sätt. Så, råkar ju titt som tätt ut för allahanda telefonförsäljartrakasserier..

Dock tycker jag det ändå är lite lustigt, eller ska vi säga olustigt, att någon mer eller mindre okänd organisation eller företag som jag aldrig hört talats om, börjar höra av sig och fråga vad man ska rösta på i riksdagsvalet?

Med tanke på hur Resarchgruppen och Expo och andra trevliga "demokratiförespråkare" aktivt sysslar med åsiktsregistrering och inte drar sig för att begå brott (såsom dataintrång) för att kartlägga feltyckare, för att sedan gärna bussa både extremvänster och slaskmedia på de som råkar vara av en icke godkänd åsikt - så känns det ju inte bättre.

Eller bara - hur många bluff-företag och andra skojare det finns som inte drar sig för att blåsa folk via mobilen, hur vet jag att det inte dras en fet summa på min mobilräkning om jag skickar ett svars-SMS med något av alternativen de uppgett?

Jag lämnar då inte gärna ifrån mig mina åsikter till någon med ett oregistrerat mobilnummer som hör av sig en fredagskväll, så nej - jag tänker icke svara på det här SMSet.

Vad vet vi om Dittval.org egentligen? Hur seriösa och politiskt oberoende är de? Har någon annan här på Flashback också blivit kontaktad av dessa typer?
Senast redigerad av frange 2014-08-22 kl. 19:04.
Citera
2014-08-22, 19:04
Medlem
Låter ju precis som knäppgökarna på Marknadsinsikt.com (som numera inte fungerar, ser jag! ). SMS:et lyder likadant, har jag för mig.
Citera
2014-08-22, 19:09
Medlem
EpiskaHundens avatar
Numret verkar inte vara registrerat på någon organisation så det är helt klart en bluff eller i alla fall en oerhört oseriös undersökning som skickar med privata mobilnummer. Jag skulle aldrig svara på ett sånt sms då det antagligen kan vara en åsiktsregistrering då dom antagligen kan luska fram vem du är om ditt nummer är registrerat. Jag skulle för övrigt aldrig svara på en så onödig undersökning.
Citera
2014-08-22, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EpiskaHunden
Numret verkar inte vara registrerat på någon organisation så det är helt klart en bluff eller i alla fall en oerhört oseriös undersökning som skickar med privata mobilnummer. Jag skulle aldrig svara på ett sånt sms då det antagligen kan vara en åsiktsregistrering då dom antagligen kan luska fram vem du är om ditt nummer är registrerat.
Så var det även med Marknadsinsikt, vad jag minns. Jag skulle heller aldrig svara på liknande sms (jag ignorerade alltid Markandsinsikt).

För övrigt så påminner sidan för DittVal om Marknadsinsikts. Det är garanterat samma personer bakom... Marknadsinsikt fick en hel del skit på sig, kanske vill de börja om på ny kula? Det hela osar dock lika illa.
Citera
2014-08-22, 19:12
Medlem
Även jag fick detta sms idag, undvek att svara på de.
Har inte gett ut mitt nummer någonstans, har Telenor som operatör.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in