2005-08-26, 23:07
Medlem
Säkre Sammys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Jag jobbar på saken. Antar att jag måste få personen att känna lite grundläggande tillit först. Hur som helst så är det nog bra att gifta sig med en aspie. De lär inte vilja ta ut skilsmässa.
Hjälper du mig med Konsulten hjälper jag dig med Mr. Aspberger
Citera
2005-08-26, 23:08
Medlem
Corazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asnan
CharlieR, kopiera in lite bilder ifrån nån random porr film. Sen pekar du först på honom, och sen dig själv, uppreta tills han förstår.
Annars är det bara göra det ni kvinnor är bra på

Ha ah ha. Dagens.
Citera
2005-08-26, 23:13
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Säkre Sammy
Hjälper du mig med Konsulten hjälper jag dig med Mr. Aspberger
Det låter bra.

Manker: jag har ingen indiepopkille, eller är det någonting som jag inte vet?
Citera
2005-08-26, 23:19
Medlem
mankers avatar
Citat:
Det låter bra.

Manker: jag har ingen indiepopkille, eller är det någonting som jag inte vet?

jopp..han köar just nu utanför metropolis i sitt mongotält
Citera
2005-08-26, 23:21
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manker
jopp..han köar just nu utanför metropolis i sitt mongotält
Du är konstigt. Jag förstår mig inte på dig.
Citera
2005-08-26, 23:36
Medlem
Liten_smurfs avatar
Citat:
Är han snygg?
^^

Nej, jag trodde inte. Ville bara veta vad folk tror, och gärna de som har diagnosen.

Jadå han ser rätt bra ut
Citera
2005-08-27, 02:31
Medlem
jokers avatar
Min bästa flickvän hittils har aspberger. Hon är väl som människor är mest fast lite mindre socialt begåvad. Bland människsor med aspberger är det ganska vanligt att man har något specialintresse. Sällskapsspel, tåg, dans, frimärken, 30-åriga kriget, sex, eller whatever. En bra grej är ju kanske att ta reda på om hon har något specialintresse och isåfalla vad. Min erf är att Aspbergare har rätt svårt för att kallprata om "plugget och pop och bio såklart" Så det är bra att ha något "vettigt" att prata om när du tar kontakt. Eftersom folk med aspberger har svårt att interagera socialt så ska du inte ta illa upp om tjejen i fråga inte hejar på dig eller flörtar tillbaka. Hon kanske bara inte tänker på att det är så man "ska" göra för att verka normal.
Citera
2005-08-27, 04:41
Medlem
mankers avatar
Citat:
Du är konstigt. Jag förstår mig inte på dig.

jag är konstig?

tack...
Citera
2005-08-27, 09:56
Medlem
Sereenas avatar
Personer med asperger har sex som alla andra, dock så gör svårigheterna med tolkingen av det finstilta att man som aspergare ofta missar inviter eller missförstår dom, och eftersom att aspergare dessutom med tiden lär sig at inte lita på sina tolkningar så kan dom lätt skjuta bort inviter som "felstolkningar" (Gjorde det själv, fast å andra sidan så är jag bara borderline-personlighet)

Även så brukar förhållanden med aspergare vara mycket svåra att hålla vid liv pga problemen med det låga EQ't ( ja EQ dvs ett system som liknar IQ systemt men mäter den känslomässiga delen, aspergare har ofta IQ över normala men EQ långt under)
Citera
2005-08-27, 09:58
Bannlyst
Slog mig precis att CharlieR kanske bara verkligen är urusel på att ragga?
För annars skulle han väll redan varit vält nu
Citera
2005-08-27, 10:00
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joker
Min bästa flickvän hittils har aspberger. Hon är väl som människor är mest fast lite mindre socialt begåvad. Bland människsor med aspberger är det ganska vanligt att man har något specialintresse. Sällskapsspel, tåg, dans, frimärken, 30-åriga kriget, sex, eller whatever. En bra grej är ju kanske att ta reda på om hon har något specialintresse och isåfalla vad. Min erf är att Aspbergare har rätt svårt för att kallprata om "plugget och pop och bio såklart" Så det är bra att ha något "vettigt" att prata om när du tar kontakt. Eftersom folk med aspberger har svårt att interagera socialt så ska du inte ta illa upp om tjejen i fråga inte hejar på dig eller flörtar tillbaka. Hon kanske bara inte tänker på att det är så man "ska" göra för att verka normal.

Amen, finns inget värre än meningslöst kallprat om meningslösa saker *lol*

Vad det gäller att flörta med min nuvarande kille så tog "raggningen" nästan 2 år *lol* han trodde inte att jag var intereserad men skam den som ger sig, han gav inte upp eftersom jag avisade ju faktiskt inte honom och vi hade alla intressen gemensamt.. *lol*

och tillslut löste det sig, nu har vi varit tillsammans i över 5 år...
Och skrynklarn kan inte tro sina öron att en aspergare har haft ett förhållande i 5 år med samma person *lol*
Citera
2005-08-27, 11:38
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asnan
Slog mig precis att CharlieR kanske bara verkligen är urusel på att ragga?
För annars skulle han väll redan varit vält nu
Jag är inte rakt på ifall jag är intresserad av någon. Det är inte min grej. Jag smyger runt, tar reda på allt jag kan om personen, pratar med honom och sedan kanske - KANSKE - jag lägger in en liten subtil stöt. Går det inte bra så går jag hem och äter kakor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in