2012-09-09, 03:44
Medlem
Har aspergers med barn sex...?
Citera
2012-09-09, 10:22
Medlem
.-.-.s avatar
Känner en med aspergers, han är mycket märklig, ser inte ut som nån fotomodell heller, ett litet fetto helt enkelt men brudar får han, han har sånt jävla självförtroende att han tror sig vara bäst i världen på allt, det är ingen tvekan om saken, han tror verkligen på det.

Antar att det är därför han kan håva in vilka brudar han vill, han vet att det kommer gå vägen, alla vill ha honom.
Citera
2012-09-10, 11:32
Medlem
mentalmindfucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Frågan lyder som rubriken.

Eventuell följdfråga: hur förför man någon med aspergers?

klart vi gör, men vi kan, precis som ni NT även vara helt asexuella i perioder.

å vill du förföra en aspie så beror det på hur bra hen kan tolka dina vinkar. personligen brukar jag inte fatta att nån stöter på mig förrän dom börjar tafsa
Citera
2012-09-16, 22:22
Medlem
Min flickvänn har Aspbergers och hon vill typ ha sex helatiden =)

//fatalv
Citera
2012-09-16, 22:36
Medlem
Ja och det heter Aspergers syndrom.Känslor är desamma det är förståelse för Andras känslor som kan vara bristfälliga.
Citera
2012-09-17, 02:59
Medlem
Jag känner väldigt sällan någon form av sexlust, allra minst när jag har chansen. Dock kan det till viss del bero på medicinering. Hatar även beröring och har alltid gjort, speciellt i ansiktet, fy.
Citera
2012-09-17, 16:32
Medlem
Discofittans avatar
Läkare har under många år konstaterat att jag har asberger men dock har jag det inte på papper men det jag kan säga om mig är att jag är en mycket sexuell person, var mycket lösaktig som yngre (har pojkvän nu) men på den tiden låg jag mest för att få bekräftelse. Det där med att sexet ska gå på rutin stämmer inte alls, jag går med på det mesta, gillar att ha det offentligt och tänder på att bli brutalt dominerad.
Citera
2013-01-15, 18:48
Bannlyst
jodå, jag gillar fitta
Citera
2013-01-15, 20:28
Medlem
Ja, personer med Aspergers/ASD har sex i de flesta fall, men det beror helt på hur pass hög grad man har, någon med mycket grov Aspergers kanske inte klarar av att någon tar på dom alls, jag ogillar mycket om främmande människor kommer fram och tar på mig eller kramar om en trots att jag inte vet deras namn ens men stör mig inte på det om jag känner någon väl.

Och angående frågan om hur man förför någon med Aspergers/ASD så är det rakt på sak som gäller många gånger, jag nekar dock och kommer neka de flesta som frågar mig efter bara sex, då jag har svårt att ha sex utom den kännslomässiga delen, finner ingen mening med det.

Det jag vill säga då är ur personlig syn, (har även en mycket nära vän som också har ASD och tänker/fungerar på mänga sätt som mig själv) Jag läser inte subtila meningar eller kropps-språk alls bra alternativt inte alls och har ibland svårt att uttrycka mig och kan uppfattas som stel för folk som precis har träffat mig. Men till saken så det du bör göra är att berätta om du är intresserad av honom/henne som person och säga att du vill lära känna honom/henne. Så om du är seriös bara säg som du känner, för det gör ofta jag och flera med ASD då vi ofta har svårt att spärra det vi tänker ifrån att komma ut, ibland händer det att jag inte säger något, men frågar du så ljuger vi sällan, iaf jag.

Exempel på det är att en föredetta tjejkompis pratade mycket sex/kärlek när vi umgicks och jag fick reda på flera år efteråt att hon gärna hade velat ligga med mig under den tiden vi umgicks, men att jag inte gjorde något åt det så blev inget, hade hon sagt rakt ut vad hon ville/kände så hade hon fått till det. Med andra ord så förstod jag inte alls vad hon ville, hade inte en aning.

Kan även nämna att jag är 24 år gammal och av manligt kön. Och igen detta är hur JAG fungerar och ska inte reflekteras på alla med Aspergers/ASD (ASD Står för autism spectrum disorder).

Ps. Det stämmer att många med samma/liknande diagnos har ett eller flera special intressen, mitt är datorer som hårdvara tex bygga ihop datorer och plocka isäg de, Internet och spel - allt från Shack/Kortspel till MMO-RPG spel) då dessa inte kräver att jag läser kropps-språk eller subtila meningar utan jag kan lägga upp en strategi för vad som behöver göras. ds.

//Eldlejon
Citera
2013-01-16, 10:02
Medlem
mentalmindfucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Discofittan
Läkare har under många år konstaterat att jag har asberger men dock har jag det inte på papper

för det första heter det aspergers, inte asberger. för det andra kan ingen läkare "konstatera" att du har det utan att du genomgår en neuropsykiatrisk utredning. misstänka kan dom, men det är många tester som ska göras innan något kan konstateras
Citera
2013-01-16, 10:21
Medlem
ivemesss avatar
http://sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

Citat:
Kognitiva svårigheter:

Begränsad förmåga att förstå hur andra tänker och att leva sig in i andra människors situation.
Begränsad förmåga till ömsesidig dialog, vilket kan beskrivas som svårigheter att förstå det outtalade och att läsa mellan raderna.
Svårt med planering och organisering av tillvaron (behov av rutiner). Kan gälla mat, tider, att besök måste vara väl inplanerat, att det inte bara ringer på dörren.[5]
Begränsade eller stereotypa intressen.
Begränsad sexualitet.
Fixeringar och låsningar i beteendet.
Nedsatt impulspåverkan.
Konkret tänkande; uppfattar saker bokstavligt.
Begränsad abstraktionsförmåga.
Problem med tidsuppfattning.[5]

Jag har aldrig i hela mitt jävla liv sett något som skrikit Forer-Effekten mer än kriterierna för 'Aspergers Syndrom', samma som kriterierna för 'ADHD' eller 'Depression'; det är skrivet på samma sätt som en person skriver horoskop. Där det säkert går att applicera på alla människor; det är fan skrivet för att kunna göra det.

Det där är bara någons slags nutidsvariant på astrologi från medeltiden.

Typ: "Personer med aspergers kan vara så att de inte vill ha sex, sen ibland kan de vara så att de vill det endå - därför kan man inte säga att personer med "aspergers" är på ett visst sätt; men eftersom det ska föreställas vara ett 'syndrom' utgår man ifrån att de är på ett visst sätt: samtidigt som de inte är det. Men man får inte ifrågasätta om det finns, för då kan man vara dum - för att de kan vara sjuka - även fast det inte finns något konkret beteende man kan koppla med "aspergers" som bekräftar det" - DAFUQ?

Sen, är det ett stort problem för människor med "aspergers" att de saknar "social kompetens" - även fast "social kompetens" inte är ett konkret tillstånd eftersom vad som är "kompetent" eller inte beror på situationen där det inte finns ett universellt rätt eller fel och det faktiskt ibland är vettigare att vara okänslig för att göra saker 'kompetent'.
Citera
2013-01-16, 10:58
Bannlyst
Ja, Aspergers, ADHD och liknande är definierade enligt en sorts Moment-22. Bajsuttrycket "social kompetens" är ett paradexempel på den diffusa vokabulären. Om man är noli me tangere och inte gillar att umgås med kreti och pleti, så kan man klassas som saknande "social kompetens"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in