2005-09-24, 15:12
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urugho
Men en utav dom kriterierna är väl då just, inåtvändhet, social oförmåga, osv... vilket ju på intet sätt underlättar om man ska ha sex!
Inte nödvändigtvis, det kan vara så men just biten social oförmåga går att träna upp att lära sig hur man hanterar en viss situation. Att alla aspisar skulle vara inåtvända är bull-shit!

Det är väldigt svårt att generalisera aspergerpersoner. Det finns något, diffust och odefinierbart, som gör att de känns lika men mellan enskilda människor kan det skilja oerhört mycket.
Citera
2005-09-25, 12:02
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Col, Parker
Asberger tillhör lägsta sortens individer enligt mig.

Egenkära grandiosa och igentligen samma symptombild som hos en psykopat.

Bara det att LSS tar bort allt ansvar från dessa och ger dom massa rättigheter,,,,,,,

Nä fyfan. tvinga dom till monotona jobb eller nått..

Gällande sex så är det klart att asbergers har sex. Dock aldrig för att ge sin partnet njutning utan bara för sin egen skull..

Detta är nog bland det västa jag hört på länge, jag känner många asbergare, jag är själv "borderline" (DVS, för det mesta är jag "symptomfri" men i vissa situationer/periodvis blir det värre, men för det mesta har jag inga besvär av det)

En asbergare kan visst ha sex för sin partners njutning, bere för att dom har svårigheter att förstå andras känslor betyder inte att dom inte bryr sig om dom, en asbergare sårar inte en persons känslor med vilja, dom förstår bara inte att det dom gör kan iupfattas så (något som går att träna bort i en hel del fall även om det är svårt), bara för att dom inte kan tyda signalerna betyder inte att dom inte bryr sig om dom...

Bland dom asbergare jag känner så är det flera som tycker att sex är bland det bästa som finns för att det är lättare att se vad partnern tycker om det än i många andra situationer, och att dom kan se att dom verkligen ger sin partner njutning utan att behöva fundera om dom misstolkat något.
Citera
2012-08-30, 12:28
Medlem
jag tycker sex är äckligt just nu i min ålder får se när jag blir gammal eller så kommer jag hata sex hela livet. jag är ingen människa jag är en babian har apbergers synndrom.
Citera
2012-08-30, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kittydisco
jag tycker sex är äckligt just nu i min ålder får se när jag blir gammal eller så kommer jag hata sex hela livet. jag är ingen människa jag är en babian har apbergers synndrom.
Och hur gammal är du? Man eller kvinna?
Citera
2012-09-05, 15:52
Medlem
Colanisses avatar
Jag har aspergers (är tjej ) och jag har då sex,men kan inte ha sex med nån utan känslor! Dock är en av mina största intressen porr ! och jag tror oftast att den som jag har sex med är intresserad/ kär i mig.Detta har jag ju fått ångra så många gånger !
Citera
2012-09-05, 23:46
Medlem
duplicitys avatar
Ja, varför skulle inte vi aspergare ha sex? Bara för vi inte gillar viss kontakt betyder det inte att vi inte gillar någon kontakt alls.
Citera
2012-09-05, 23:53
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duplicity
Ja, varför skulle inte vi aspergare ha sex? Bara för vi inte gillar viss kontakt betyder det inte att vi inte gillar någon kontakt alls.
Finns en hel del aspergers som är helt asexuella
Citera
2012-09-06, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Frågan lyder som rubriken.

Eventuell följdfråga: hur förför man någon med aspergers?

Nej aldrig.
Citera
2012-09-06, 11:24
Medlem
Ratads avatar
1. Ja.

2. Man gillar Anthrax och påpekar detta för den man vill knulla med.
Citera
2012-09-06, 12:49
Medlem
miniCarls avatar
Det hänger nog en del på hur grova symptom personen i fråga har, tänker jag
Citera
2012-09-06, 18:55
Bannlyst
Det känns som att i princip ingen i denna tråd har någon som helst koll! Blir nästan bara upprörd av att läsa allt skit ni kläcker ur er. Svaret på din fråga TS är: Det är olika. Jag tror inte ni förstår hur EXTREMT olika människor med aspbergers är. Vissa har svårt att vara intima, för andra är det omöjligt men för den absoluta majoriteten är det ett självklart "Ja" på TS fråga.
Det är ingen idé att folk börjar säga emot mig som många tomtar inne på FB kan göra utan några som helst belägg alls för det de säger. Lita på detta och ta in det.
/Från en som vet och har stenkoll
Citera
2012-09-09, 03:27
Medlem
duplicitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Finns en hel del aspergers som är helt asexuella

absolut, svarar för mig och de övriga jag känner med aspergers. gillar dock inte hur folk får oss att låta som en egen ras o.O
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in