Citat:
Ursprungligen postat av Col, Parker
Asberger tillhör lägsta sortens individer enligt mig.
Egenkära grandiosa och igentligen samma symptombild som hos en psykopat.
Bara det att LSS tar bort allt ansvar från dessa och ger dom massa rättigheter,,,,,,,
Nä fyfan. tvinga dom till monotona jobb eller nått..
Gällande sex så är det klart att asbergers har sex. Dock aldrig för att ge sin partnet njutning utan bara för sin egen skull..
Detta är nog bland det västa jag hört på länge, jag känner många asbergare, jag är själv "borderline" (DVS, för det mesta är jag "symptomfri" men i vissa situationer/periodvis blir det värre, men för det mesta har jag inga besvär av det)
En asbergare kan visst ha sex för sin partners njutning, bere för att dom har svårigheter att förstå andras känslor betyder inte att dom inte bryr sig om dom, en asbergare sårar inte en persons känslor med vilja, dom förstår bara inte att det dom gör kan iupfattas så (något som går att träna bort i en hel del fall även om det är svårt), bara för att dom inte kan tyda signalerna betyder inte att dom inte bryr sig om dom...
Bland dom asbergare jag känner så är det flera som tycker att sex är bland det bästa som finns för att det är lättare att se vad partnern tycker om det än i många andra situationer, och att dom kan se att dom verkligen ger sin partner njutning utan att behöva fundera om dom misstolkat något.