2005-08-24, 21:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pawn The Silver
Vad ÄR aspbergers?

http://susning.nu/Asperger_syndrom
Citera
2005-08-24, 21:25
Medlem
mankers avatar
var ngn dokumentär om det där..de får typ hjälp, sjukt men sant, av deras assistenter så att de kna hålla på..
Citera
2005-08-24, 22:06
Medlem
Säkre Sammys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Eventuell följdfråga: hur förför man någon med aspergers?
Var väldigt klar med vad du vill så han inte missförstår något. Tänk på att diverse personlighetsstörningar även har en baksida som inte alltid är så kul att ta del av bara. Rapportera sedan här eller via PM!
Citera
2005-08-24, 22:07
Medlem
fnuskes avatar
Han jag känner har det då inte.
Citera
2005-08-24, 22:12
Medlem
alcatrazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle
http://susning.nu/Asperger_syndrom

Gillade den här sammanfattningen av Asbergers

Citat:

Det är vanligt att nördar har Asperger i någon grad - i samhällen där många nördar arbetar och får barn tillsammans, t.ex. Silicon Valley Silicon Valley, är det mycket vanligt att barnen har Asperger eller autism. Man misstänker att kung Karl XII led av Asperger syndrom, och Bill Gates visar många av de vanliga dragen, såsom nervöst gungande medan han pratar med främlingar. Albert Einstein och Leonardo DaVinci är andra vanliga namn i sammanhanget.

Citera
2005-08-24, 22:50
Medlem
PokerMikes avatar
Folk med asbergers syndrom har allt sex. Har en nära annhörig som har det. Nogfan har han sex.. Hade iaf när han hade en tjej. Nu vet ju inte jag hur grav asperger denna bredaxlade kille har men dom är oftast väldigt ensamma så omkull honom ska du nog kunna få. BTW dom är inga freaks.. Dom har bara lite sociala svårigheter som tex problem med att tolka saker rätt.
Citera
2005-08-24, 23:04
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PokerMike
Folk med asbergers syndrom har allt sex. Har en nära annhörig som har det. Nogfan har han sex.. Hade iaf när han hade en tjej. Nu vet ju inte jag hur grav asperger denna bredaxlade kille har men dom är oftast väldigt ensamma så omkull honom ska du nog kunna få. BTW dom är inga freaks.. Dom har bara lite sociala svårigheter som tex problem med att tolka saker rätt.
Jag vet. Det är inte ens sjukdomsklassat, så vitt jag vet. Jag vet att de inte är freaks.
Citera
2005-08-24, 23:13
Medlem
Perriss avatar
Citat:
Jag vet. Det är inte ens sjukdomsklassat, så vitt jag vet. Jag vet att de inte är freaks.
Sant, det klassas som en neuropsykriatrisk störning i hjärnan. För övrigt så har som sagts tidigare i tråden människor med diagnosen asberger sex om de känner för det. Störningen handlar ju om helt andra saker. Däremot kanske de har svårigheter att få sex på grund av det sociala handikapp störningen medför, men det är ju en annan sak.

/perris
Citera
2005-08-24, 23:14
Medlem
Azraels avatar
Citat:
Ja, faktiskt. Gillar manliga män

Var det inte en liten skolgosse du beskrev?

Nåväl. Vad asperger och sex (och allt annat) anbelangar så måste man komma ihåg att det finns väldigt varierande grader av tillståndet. Vissa kan vara nästan helt "normala" och fungera hyfsat i sociala sammanhang och umgänge medans gravare fall kan vara helt associala och leva mer eller mindre i askes. Asperger är just nu även de psykiska störningen på modet (borderline och psykopati var föregångarna) så det finns en massa folk som tror att de har aspergers eller önskar att de hade det av mer eller mindre oförklarliga anledningar. En genomgående tråd är dock att du bör vara väldigt konkret i din kommunikation. Frågar du honom om han vill följa med hem till dig på en *blink, blink* mysig fika så kan han mycket väl säga nej av den enkla anledning att han helt enkelt inte är hungrig just då. Om du istället frågar om han tycker att det är ok att man har sex emellanåt som kompisar utan att vara tillsammans och som följdfråga undra om han skulle ha något emot att ha sex med dig så får du ett mer rättvisande svar.

Hur är killen i övrigt?
Citera
2005-08-24, 23:21
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
Var det inte en liten skolgosse du beskrev?

Nåväl. Vad asperger och sex (och allt annat) anbelangar så måste man komma ihåg att det finns väldigt varierande grader av tillståndet. Vissa kan vara nästan helt "normala" och fungera hyfsat i sociala sammanhang och umgänge medans gravare fall kan vara helt associala och leva mer eller mindre i askes. Asperger är just nu även de psykiska störningen på modet (borderline och psykopati var föregångarna) så det finns en massa folk som tror att de har aspergers eller önskar att de hade det av mer eller mindre oförklarliga anledningar. En genomgående tråd är dock att du bör vara väldigt konkret i din kommunikation. Frågar du honom om han vill följa med hem till dig på en *blink, blink* mysig fika så kan han mycket väl säga nej av den enkla anledning att han helt enkelt inte är hungrig just då. Om du istället frågar om han tycker att det är ok att man har sex emellanåt som kompisar utan att vara tillsammans och som följdfråga undra om han skulle ha något emot att ha sex med dig så får du ett mer rättvisande svar.

Hur är killen i övrigt?
Aeh, jobbigt att inte kunna vara subtil.
Han fungerar helt klart normalt. Hörde från en tjej i klassen att han en gång fått vredesutbrott och dunkat huvudet i väggen (vilket tydligen är vanligt). Han är intressant på så vis att han är småelak men ändå trevlig - mot mig i alla fall. Språkligt begåvad, påläst och så vidare. Anledningen till att jag undrar över själva sex-delen är att han svarade någonting i stil med att jag aldrig någonsin behöver tänka på sådant då det gäller honom, som följd på att jag avslutade en mening i stil med 'och nej, det där var inte en invit'.
Citera
2005-08-24, 23:33
Medlem
Azraels avatar
Citat:
Anledningen till att jag undrar över själva sex-delen är att han svarade någonting i stil med att jag aldrig någonsin behöver tänka på sådant då det gäller honom, som följd på att jag avslutade en mening i stil med 'och nej, det där var inte en invit'.

För honom är en invit en konkret förfrågan. Dina eventuellt subtila inviter uppfattar han inte överhuvudtaget. Det han nämnde med att "du inte behöver tänka på sånt" kan mycke väl vara att en del aspar har betydligt högre... hur skall jag beskriva det? Klinisk moral kanske? Dvs om han frågar om du vill knulla och du säger nej så uppfattar han ditt nej som definitivt och för all framtid tills annat meddelas. Han kommer inte att fundera mer över den saken. En normal man hade i samma situation kanske fortsatt att limma (du kanske har varit med om sådant förr..?) och CharlieRunka hemma på kammaren. Om man gör jämförelsen med ett barn; ett asp-barn som man säger till att "slicka aldrig på lyktstolpar när det är kallt för då fastnar din tunga" kommer aldrig någonsin att slicka på en lyktstolpe. Han/hon har ju fått tydliga instruktioner om att inte göra det. Ett normalt barn blir i många fall ännu mera sporrad att prova av ren nyfikenhet.
Citera
2005-08-24, 23:36
Medlem
god mats avatar
Citat:
... han svarade någonting i stil med att jag aldrig någonsin behöver tänka på sådant då det gäller honom, som följd på att jag avslutade en mening i stil med 'och nej, det där var inte en invit'.
Vilket ju lika gärna kan betyda att han inte anser att han övertolkar tjejer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in