Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-24, 13:39
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av specialnos
Utan att på något sätt antyda att flickans död beror på detta - en annan anledning till kraftig blödning utåt kan vara tidig graviditet/missfall, eventuellt i kombination med problem med blodlevringsförmågan mm, Har hört talat om sånt.

Mycket ovanligt, och kanske högst osannolikt i det avseendet.
Å andra sidan måste blödningarna förorsakats av något ytterst ovanligt iom flickans unga ålder, då yttre våld avskrivits som orsak till blödningarna.
Citera
2014-06-24, 13:39
Medlem
Kuggarns avatar
Stackars jävel säger jag bara...

Åker förhoppningsfullt hem till en liten pingla med hopp om trevligheter. Hon avlider hux flux. Får panik... Ropar på hjälp... Försöker göra vad han kan... Larmar... Blir anhållen misstänkt för mord och sedan grundligt kartlagd, uthängd och rasstereotypad på Flashback...

Sommarn kunde nog börjat bättre...
Citera
2014-06-24, 13:46
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Stackars jävel säger jag bara...

Åker förhoppningsfullt hem till en liten pingla med hopp om trevligheter. Hon avlider hux flux. Får panik... Ropar på hjälp... Försöker göra vad han kan... Larmar... Blir anhållen misstänkt för mord och sedan grundligt kartlagd, uthängd och rasstereotypad på Flashback...

Sommarn kunde nog börjat bättre...

Det tråkiga är ju att han fortfarande är skyldig enl. mobben på forumet.
Citera
2014-06-24, 13:55
Medlem
helveteskyrkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Jasså? Utgår du från dig själv? Du gottar dig i tragedin när du läser ett FUP?

Jag hade velat få reda på vad var det för sjukdom hon hade som fick det att se ut som mord. Och lite annat som är oklart.
Jag brukar inte "gotta" mig åt andras olycka.

Det stod ju i artikeln att det var en massa blod i sängen plus att någon granne hade vittnat om bråk och dunkar i väggarna. Dock dog ju tjejen inte av våld utan av en naturlig orsak.
Citera
2014-06-24, 13:57
Medlem
helveteskyrkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Jag följer inte alla (kriminal)-fall, men dom jag följer vill jag gärna avsluta. Lite som en bok eller en film.

Då får du bli polis och inte sitta med ledtrådar från Flashback och Kvällstidningar.
Vad tror du att du är ?
Citera
2014-06-24, 14:27
Medlem
Unikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helveteskyrka
Då får du bli polis och inte sitta med ledtrådar från Flashback och Kvällstidningar.
Vad tror du att du är ?

Kan du sluta gnälla? Vissa av oss tycker detta bara är spännande, ett intresse. Jag vet inte ens hur många gånger Flashback-detektiverna hamnar ruskigt rätt samt tagit reda på saker och information snabbare än vad polis och media kan gå ut med det. Flashback nämns ofta i brottsfall, dock inte för att "hänga ut" folk. Vad gör du här ens? Vräka ur dig att folk ska gå och bli poliser?
Citera
2014-06-24, 14:32
Medlem
Ok, Min teori efter vad jag har läst landar på en thorakal aortaaneurysm med aortoesofageal fistel. Extremt ovanligt hos unga, kanske orsakad av bakomliggande bindvävssjukdom, typ Marfans syndrom.

Är nyfiken på resultatet.
Citera
2014-06-24, 14:59
Medlem
homohabilis2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thevow
Det nämndes något från den natten om att det var någon som hade haft ett skadat underliv som befunnit sig utanför lägenheten.

Så sant! Det framkom ganska tidigt då AB:s reporter stod utanför porten och rapporterade. Kan ju faktiskt ha varit så att AF hade "våldsamt sex" med AA och detta resulterade i kraftiga blödningar från underlivet, alt. sprucken artär i området... då kan han ju fortfarande teoretiskt bli åtalad för vållande eftersom man får förmoda att det inte fanns något uppsåt att orsaka akut nekros.
Hade hon dessutom nyligen opererats för hemorrojder så kan detta också ha varit dödsorsaken då dessa eventuella sår (hopsydda artärer), kan ha "spruckit upp" vid påfrestningar i närliggande vävnad... (jag har en god vän som var några minuter från att dö på grund av just detta. Hon hade tur att bli upptäck tidigt och hann in till sjukhus innan hon förblödde på badrumsgolvet mitt i natten).
Citera
2014-06-24, 15:00
Medlem
vera.os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Det tråkiga är ju att han fortfarande är skyldig enl. mobben på forumet.
Vem påstår att han är skyldig?
Citera
2014-06-24, 15:24
Medlem
Greenscouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vera.o
Vem påstår att han är skyldig?

Läs inlägget ovanför ditt.
Folk försöker fortfarande få det till att han knullade ihjäl henne.

Hur kan ni ens veta att de hade samlag?
Citera
2014-06-24, 15:34
Medlem
Till den AF som felaktigt utpekades som GM

Jag vill be om ursäkt för alla de förhastade slutsatser som gjorts, detta är något som oftast brukar bli rätt i slutändan, men i detta fall så blev det väldigt fel.
Jag har inte skrivit tidigare i denna tråd, men vill att du och andra inte ska tappa tilltron till arbetet som vissa av alla dessa FB-detektiver utför. (Då oftast rätt)

Jag vet att du följt tråden och jag hoppas innerligt att du kommer att kunna bearbeta detta och snabbt komma tillbaka till ett normalt liv så fort som möjligt.

Mina tankar är med dig och jag önskar dig all lycka i livet!
Citera
2014-06-24, 15:58
Medlem
homohabilis2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenscout
Läs inlägget ovanför ditt.
Folk försöker fortfarande få det till att han knullade ihjäl henne.

Hur kan ni ens veta att de hade samlag?

Det är ingen som "försöker få det till "att han knullade ihjäl henne" ditt riksmongo! Läs ordentligt innan du yttrar dig. Det var bara två hypotetiska teorier av många här på forumet, dessutom under formuleringen KAN.
Att plötsligt "fylla lägenheten" med blod utan att det blöder ur någon kroppsöppning är väl lite väl svårförklarat... det måste väl t.o.m. du själv inse?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in