Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-24, 16:09
Medlem
santamans avatar
Den felaktigt utpekade studenten gråter ut och polisanmäler, oklart dock vad och vem han anmält!

Hoppas mamman finns i närheten för stöd!

http://www.jonkopingsposten.se/artikel/28539/hangdes-ut-som-mordare-pa-flashback
Citera
2014-06-24, 16:22
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marquant37
Skillnaden är att tidningen inte går ut med namn, bilder och länkar till FB sidor
Nåja. Kvällstidningarna gick ut med bilder som visserligen var pixlade, men som likafullt var det som säkerställde identifikationen här i tråden. Jag har aldrig fattat poängen bakom kvällstidningarnas pixlade bilder. Det enda de tjänar till är att tala om eller bekräfta för motsvarande flashbacktråd vem det handlar om.
Citera
2014-06-24, 16:30
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coxear
http://na.se/nyheter/orebro/1.2538087-19-aringens-advokat-han-ar-chockad-
Vettig advokat. Inte Min stackars klient är kränkt och utskämd för evigt av det hemska näääätet, utan Nu måste det bli klart att killen inte har haft med tjejens död att göra.
Citera
2014-06-24, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santaman
Den felaktigt utpekade studenten gråter ut och polisanmäler, oklart dock vad och vem han anmält!

http://www.jonkopingsposten.se/artikel/28539/hangdes-ut-som-mordare-pa-flashback

Han vet nog att anmälningen inte kommer att leda till något, men samtidigt tycker jag att det är bra. Idioterna som hängde ut honom bör skämmas. Jag hoppas att de har lärt sig något.
Citera
2014-06-24, 16:35
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blitz90
Ok, Min teori efter vad jag har läst landar på en thorakal aortaaneurysm med aortoesofageal fistel. Extremt ovanligt hos unga, kanske orsakad av bakomliggande bindvävssjukdom, typ Marfans syndrom.

Är nyfiken på resultatet.
varför inte någon våldsam blödning från underlivet eller annat reproduktionsorgan? vore det inte mer naturligt, med tanke på AA:s kön och ålder?
Senast redigerad av urkinha 2014-06-24 kl. 17:20.
Citera
2014-06-24, 16:38
Medlem
murtennios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santaman

Vore kul om han försöker polisanmäla flashback forum..
Känns som polisen gjorde ett par dumma uttalande som ledde till att Emil blev utpekad som den potentiella mördaren.
Citera
2014-06-24, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av murtennio
Vore kul om han försöker polisanmäla flashback forum..
Känns som polisen gjorde ett par dumma uttalande som ledde till att Emil blev utpekad som den potentiella mördaren.

Gjorde polisen några dumma uttalanden. Som vilka då?
Citera
2014-06-24, 17:03
Moderator
OYs avatar
Kanske en dum fråga, men ni som är duktiga på juridiken. Hur kan en person misstänkas för ett brott och därmed häktas utan att man har konstaterat att ett brott har begåtts? Räcker det med misstanke om att ett brott har begåtts för att häkta någon?

I det här fallet misstänktes en man för mord, men man visste inte om det var frågan om ett mord, det var inte konstaterat när mannen misstänktes. Någon?
Citera
2014-06-24, 17:12
Medlem
helveteskyrkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av homohabilis2011
Så sant! Det framkom ganska tidigt då AB:s reporter stod utanför porten och rapporterade. Kan ju faktiskt ha varit så att AF hade "våldsamt sex" med AA och detta resulterade i kraftiga blödningar från underlivet, alt. sprucken artär i området... då kan han ju fortfarande teoretiskt bli åtalad för vållande eftersom man får förmoda att det inte fanns något uppsåt att orsaka akut nekros.
Hade hon dessutom nyligen opererats för hemorrojder så kan detta också ha varit dödsorsaken då dessa eventuella sår (hopsydda artärer), kan ha "spruckit upp" vid påfrestningar i närliggande vävnad... (jag har en god vän som var några minuter från att dö på grund av just detta. Hon hade tur att bli upptäck tidigt och hann in till sjukhus innan hon förblödde på badrumsgolvet mitt i natten).

Det är kul hur aftonbladet när det passar är 100% tillförlitliga.
Citera
2014-06-24, 17:27
Medlem
Bråk och skrik i lägenheten måste ju vara en sanning med modifikation ? Aortan eller något annat kärl kan väl brista under viss ansträngning ? Om de nu hade samkväm så måste ju panik//chocken vara total när det börjar pumpa blod ala exorcisten.. vem fan hade inte ställt sig i fönstret och skrikit i ren panik.
Citera
2014-06-24, 17:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toslow4u
Bråk och skrik i lägenheten måste ju vara en sanning med modifikation ? Aortan eller något annat kärl kan väl brista under viss ansträngning ? Om de nu hade samkväm så måste ju panik//chocken vara total när det börjar pumpa blod ala exorcisten.. vem fan hade inte ställt sig i fönstret och skrikit i ren panik.

Jag hade fan inte gjort det i alla fall. 112, skrika i trapphuset, banka på grannarnas dörrar, det är nog det normala tror jag, eller så är jag onormal, må så vara.
Citera
2014-06-24, 18:44
Medlem
[quote=OY|49329156]Kanske en dum fråga, men ni som är duktiga på juridiken. Hur kan en person misstänkas för ett brott och därmed häktas utan att man har konstaterat att ett brott har begåtts? Räcker det med misstanke om att ett brott har begåtts för att häkta någon?

I det här fallet misstänktes en man för mord, men man visste inte om det var frågan om ett mord, det var inte konstaterat när mannen misstänktes. Någon?[/QUOTE

Enligt vad som kommit fram - jag tror det var AFs offentliga biträde som uttalade sig i Aftonbladet - så var det AF själv som larmade. AA försökte uppenbarligen också få hjälp av någon granne eller förbipasserande genom att ropa från fönstret. Märkligt att grannarna som hörde detta inte gjorde någonting. Jag undrar hur många tusen kronor de fått av kvällstidningarna för att anonymt berätta om sina iakttagelser.

När polisen kom var AA död, AF som befann sig lägenheten greps och anhölls för mord. Visst, om AA såg ut att ha gått en våldsam död till mötes, så var det inte så konstigt att AF anhölls. Men hur ofta stannar en GM på brottsplatsen och väntar på polisen, om han har en chans att fly, vilket AF hade. Såvitt jag har förstått så händer det bara i fall där GM vill bli gripen och då erkänner han också på en gång. AF erkände inte. Han berättade säkert för polisen vad som hade hänt. Jag förstår inte varför polisen inte ansåg att hans berättelse var lika mycket värd som polisens egen mordteori. Jag undrar om det hade varit möjligt att få till stånd en omedelbar preliminär obduktion för att få fram dödsorsaken. Ifall polisen hade varit mer objektiv. Men det brydde polisen inte om utan drev på sin egen mordteori i stället. Följden blev att AF fick tillbringa tre dagar på häktet, anhållen för mord på en person som han tyckte om och vars oväntade och plötsliga död han hade bevittnat. Tre dagar är inte mycket men med tanke att AF inte är en van kåkfarare utan bara en normal ung man, omtyckt av alla som känner honom, så undrar jag faktiskt hur han mår just nu. Den på Flashback felaktigt uthängda Emil mår säkert också dåligt men hans lidanden är som ett piss Mississippi jämfört med vad AF fått vara med, även här på Flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in