Citat:
Ursprungligen postat av
dip
Och det är ungefär därför det är ointressant att slösa tid på dig. Man kan inte välja dom delar som passar in, och sedan bortse från det övriga. JH ligger långt långt fjärran någon ASPD.
Din avatar är verkligen talande för dig själv som person. Jag har inga problem att ta in att hon utfört dådet, jag är dock så pass intelligent att jag förstår att världen inte är så enormt svart/vit som du försöker göra den till för att det skall passa din egna ganska skeva världsbild.
Det jag ifrågasätter är planeringsargumentet, då hela utförandet tyder på en rad slumpmässiga händelser efter varandra där inte någon form av direkt tanke har förekommit alls.
Självklart är det JH som bär ansvaret själv för sitt handlande den aktuella dagen, det har jag heller inte sagt något om. Men i det som utspelat sig under den tio månaders period som fick sin kulmen med detta så är LL och JH offer för JA's spel.
Trevlig debattnivå du har, som i varje inlägg förminskar andra och deras åsikter, bara för att man inte tycker som du. Själv har du väldigt höga tankar om din
egen intelligens
Just det, egen heter det, inte "egna skeva världsbild". Så mycket vet jag trots att jag är ointelligent.
Att Jonna planerat mordet står bortom allt tvivel. Det var definitivt inte en rad slumpmässiga händelser som utspelade sig. Däremot hade hon inte planerat allt tillräckligt väl, och insåg inte att det skulle bli så svårt att bli av med kroppen.
JH är inget offer för JA:s spel, hon var med i leken och får leken tåla. Hon var ingen fjortis som var styrd av någon. Hon var en kvinna som själv ville styra och ställa och bestämma över andra människor (LL, JN och JA)genom manipulativa handlingar. Även JN säger det i sitt vittnesmål att "Jonathan sade att Jonna vid andra tillfällen kunnat ringa till honom
och hotat att ta livet av sig eller dylikt. Hon kunde vara drastisk och Jonathan tänkte att Jonna
drog ännu ett av sina svepskäl. Han tog inte så allvarligt på detta.".
Fetat av mig.