Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-11-22, 10:04
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Det finns något som heter bra planering och mindre bra planering. Båda kan ta lika lång tid men med olika resultat. Jag ser det, tyvärr, varje dag i mitt jobb.

Hon har ju, till skillnad från t ex, kidnapparligan - Fekalius, Parasiten och Manglarn - inte lämnat någon dokumentation på hur hennes plan sett ut. Dock har hon ju lämnat spår efter sig i form av sökningar och vissa åtgärder.

Utrustningen med rejäl hammare, stor kniv, hästsprutor med sprit och sömnmedel talar, enligt min mening, otvetydigt för konkret mordplan.

Utifrån sett så verkar emellertid planen dålig. Hennes farmakologiska kunskaper verkar ju t ex inte så gedigna. Kniven är slö. Åtminstone en av sprutorna ramlar i bitar.
Undermålig utrustning bidrar således till att hennes plan misslyckas.

Tydligen är hon inte tillräckligt kallblodig för att invänta sitt offer utan råddar fram och tillbaka utanför offrets lägenhet. När LL kommer ut ur sin dörr blir hon överumplad och måste börja handla på ett annat sätt än hon tänkt sig.

LL slocknar inte bums och tyst av första hammarslaget. Det brukar man ju göra i filmer och böcker. Mot reglerna börjar hon i stället skrika och väsnas och slår omkring sig. Grannarna hör det och börjar banka och protestera.

Här måste hon på nytt improvisera. Hon bankar med hammaren och hugger med kniven, som visar sig för slö. Hon får avbryta och hämta bättre verktyg,

När hon således efter en rad improvisationer står där med ett lik, som hon inte orkar flytta, inser hon att hon måste stycka detta och att hon saknar ändamålsenliga verktyg för det.

När hon kommer tillbaka med sågen, har hon lite tur för en gångs skull. Okunnig som hon är följer hon inte Professor Perssons styckningskurs utan börjar såga isär bålen. Hon hamnar ovanför mellangärdesmuskeln och undviker att peta hål på bukhålan med allt dess grisiga innehåll. Lungorna säckar ihop och är urvägen. Det rinner ut en massa blod, men troligen till stor del direkt i golvbrunnen. Hade hon fått hål på tarmarna hade det hela blivit helt ohanterligt misstänker jag.

Den improviserade planen är, på improviserade planers vis, sämre än den ursprungliga och därför blir det fler missräkningar. Hon hittar inget bra ställe att gräva ner påsarna. Marken är knallhård. Det blir lite löv och pinnar ovanpå. Kroppsdelar sticker ut och inte ens polishundarna missar gömmorna.

Den enda delen av utsprungsplanen som hon lyckas genomföra, är att flytta LL bil till järnvägsstationens parkering. Visserligen är den åtgärden nu helt överspelad och meningslös, men i sitt kaotiska tillstånd genomför hon den ändå.

Min slutsats är således att ont uppsåt finns. Hon är ute för att begå mord på sin rival.
Dålig planering och undermålig utrustning gör att ursprungsplanen misslyckas.
Slutresultatet är så långt från ursprungsplanen, att det nästan skulle kunna påminna litegrann om dråp och vållande.
Citera
2014-11-22, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Jag har börjat läsa fup:en en gång till och jag tror att när polisen förhörde Jonna på plats i bilen utanför hennes hus så sade hon sanningen "Jonna berättade vidare att hon från början planerat detta och att hon skulle försöka få det att se ut som ett självmord. Men så blev det inte. Däremot var detta något som Jonna ville göra. Hon ville döda Louisa för att hon förstört förhållandet mellan Jonas och Jonna och för att Louisa hela tiden är elak mot Jonas".

Att hon då tyckt det varit skönt att få det ur sig men sen när hon suttit häktad och av advokaten fått förklarat för sig vad det är för skillnad att erkänna mord eller att erkänna vållande så har hon sedan ändrat sig till att det inte varit vad hon egentligen velat.

För även om Lovisa inte skulle dö av hammarslagen (5-6 stycken i bakhuvudet och hon kämpade fortfarande emot och till och med nöp Jonna i vänstra bröstet) så var det tillräckligt många knivhugg som utdelades för att Lovisa skulle dö.

Jag är lite smått "imponerad" (om man kan säga som så) att styckningen med att såga nedanför brösten inte gjort större skada på de inre organen och att det inte blivit mer kladdigt än vad Jonna säger, blod på benen och armarna men arbetskollegerna har inte märkt blod på byxor (även om du har mörka byxor så borde den blodmängden synas).

Inte en massa organ kastade i högarna i skogen heller.

Om man sett en obduktionsvideo någon gång så ser man ju att en kropp är rätt "öppen" inuti så organen kan ju flytta sig ganska lätt.

Exakt så här tror jag också! Planen var att det skulle se ut som självmord. Att hon bara ville skrämmas är efterkonstruktioner som skapats med hjälp av advokaten.

Man kan ju undra om hon hade trott att hon skulle lyckas förflytta lovisas kropp till tågspåret eller om planen var att lämna henne i JAs lägenhet. Jag tycker nämligen att det låter troligt, som vissa varit inne på, att lämnandet av LLs bil på stationen var en del av ursprungsplanen...
Citera
2014-11-22, 12:02
Medlem
Plastk0tt3s avatar
Nu har jag läst igenom fup och det som påverkar mig mest är det utdragna förloppet för lovisa..
Att lovisa har kämpat för sitt liv under en väldigt lång tid, att hon har legat med en förmodligen otroligt stor dödsångest och försökt rädda sig själv men inte lyckats. Att hon dessutom legat där och ser jonna gå iväg, för att sedan komma tillbaks med en ännu vassare kniv och veta vad som kommer hända.. Jag hoppas att lovisas familj inte läser fup.

När det gäller jonna så är jag övertygad om att den första berättelsen hon ger där på kvällen, är den som stämmer bäst överens med vad som faktiskt hände. Att hon hade tänkt slå till lovisa så att hon däckar, injicera alkohol och sen slänga henne på ett tågspår så att det skulle se ut som ett självmord, just därför kollar hon upp hur man däckar någon, hur man får ett mord att se ut som självmord med hjälp av ett tåg, samt hur man injicerar alkohol. Däremot så var nog jonna så uppslukad av sin ilska och svartsjuka gentemot lovisa, så att hon aldrig var förberedd på hur det faktiskt går till att döda någon i verkligheten och att det inte är så lätt som hon fått för sig. Någonstans i sina förhör så säger jonna själv att det skulle "bli som på film" men att det sen inte var så lätt som det ser ut på film. Hon hade nog tänkt sig att slå till en gång, lovisa däckar, hon lyfter ut henne till bilen, injicerar alkohol och sen dumpar henne på närmaste tågräls. Men väl på plats så insåg hon att det inte är så lätt när en människa kämpar emot med armar och ben för sitt liv, och när lovisa slutligen blev tyst så var det inte så lätt att lyfta en kropp.

Precis som någon annan skriver i tråden så tror jag att jonna har ändrat sin berättelse i efterhand då hon insett skillnaden mellan att erkänna det hon faktiskt gjort och om hon "bara" erkänner vållande. Jonna är en otroligt manipulativ person rent socialt, det tycker jag framgår väldigt tydligt i fup. Men hennes sätt att få människor att göra som hon vill, är genom att trakassera och hota dem med diverse saker tills dem inte orkar stå emot mer, när dom ger efter, så visar hon sig från sin "bästa" sida tills dem gör något som går emot hennes vilja igen. Däremot så är hon inte särskilt smart som i förväg inte har förstått att polisen kan tömma telefoner, se sökningar, sms & samtal, vart hon har befunnit sig, även information som blivit raderad.

En annan sak som jag tycker är intressant när det gäller jonna som person, är hur hon var totalt besatt av att bestämma över JA, och att "vinna" honom. Att han absolut inte skulle få ha kontakt eller umgås med lovisa exempelvis, att hon blev arg över det. Men att hon själv legat med 10 stycken på en månad, och dessutom under våren även legat med JN, samt också låg med sin "modellkompis" bara 2 dagar innan mordet, och även tidigare under året, det har hon inte reflekterat alls över säger hon i ett förhör. Medans hon skriver långa brev till JA där hon bedyrar sin kärlek till honom, så ligger hon själv med ett flertal andra.

Utöver detta så kan jag inte för min värld förstå varför någon tjej överhuvudtaget skulle vilja ha JA? Att två stycken tjejer dessutom vill ha honom samtidigt såpass mycket så att dem bråkar under nästan ett års tid är för mig helt oförståeligt. Denna killen som samtidigt medans detta pågår åker till thailand och ligger runt.

En annan sak jag funderar på, är i trappuppgången där lovisa ska ha fått flera hammarslag så är det inte något blod mer än någon droppe? Borde det inte vara mer blod om lovisa dessutom har satt sig ner i trappan? Och jag har inte sett någonstans att jonna har nämnt att hon har städat i trappuppgången.

Den sista saken jag funderar på, är hur jonna kan ha mördat samt styckat lovisa medans hon konstant har använt sin telefon? Hon ringer, smsar, och googlar konstant under morgonen/förmiddagen och eftermiddagen. Sågade hon av ett ben för att sen ta en liten paus för att kolla platsbanken på ams.se?

Jonna är en vuxen människa, som jag har förstått det så är hon inte förståndshandikappad på något vis. Vilket innebär att hon har varit fullt medveten om att lovisa kunde och skulle dö av det hon gjorde, utan tvekan. Hon har dessutom haft möjlighet att stanna upp och ringa 112, hon hade kunnat göra detta redan i hallen exempelvis, eller efter första knivhugget? Men hon fortsätter, för att hon till varje pris ville få bort lovisa. Lovisa skulle försvinna, ingen skulle få reda på vart och därmed skulle JA inte behöva välja längre.

Jag hoppas att man låser in henne och kastar bort nyckeln, vidrig människa.
Citera
2014-11-22, 12:22
Medlem
En fråga, hur ser händelseförloppet ut inne i era huvuden?

Jonna står i trappen ner, Lovisa kommer ut och vänder sig för att låsa dörren och *pang* så slår Jonna henne med hammaren, Lovisa skriker "ojar" sig och sätter sig ner på 1:a eller 2:a trappsteget, Jonna slår några gånger till.

Är dörren öppen eller stängd här? Jonna har hammaren i höger hand, öppnar hon då dörren med vänster hand, tar tad i en tyngre Lovisa och drar in henne i lägenheten med samma hand som hon har hammaren i? Jag ser det som att Lovisa blir dragen och stapplar på egna ben in i hallen med Jonnas hjälp, sen stänger hon dörren.

Var finns nycklarna under tiden? Jonna säger sig ha tagit dem från hallen i lägenheten, om Lovisa skulle låsa dörren så hade hon knappast lämnat nycklarna i hallen. Var Jonna så kall så hon låste dörren direkt dem kom in i hallen?

Där står nu Jonna innanför dörren, Lovisa då? Står hon upp böjd, ligger hon ner?

Kökslådorna är utdragna, har Lovisa gjort detta när hon ätit frukost eller har Jonna lämnat badrummet och letat efter kniv i köket men sen bestämt sig för den vid datorn?

De blodiga fotavtrycken i vardagsrummet avslöjar i alla fall att hon hämtat kniven där men det fanns även blod i köket så hon bör ju även ha varit där (kanske när hon hämtade moppen bara?).
Citera
2014-11-22, 14:14
Medlem
Snobbs avatar
Stort tack till er som cashade in till FUP:en. Jag spenderade hela natten med att läsa den. Tänka sig vad annorlunda det hela är om man jämför med den infon vi hade i somras. Nu har jag fått en helt annan bild av vad som hänt och speciellt av LL som person.

Mina tankar ser ut så här: Vi har två primära offer i detta fall. LL givetvis och även JH. JA har lekt med dessa tjejers känslor till den mildra grad att ena är deprimerad och tappat lusten med det mesta i sitt liv, kräks, har svårt att äta och sova. Den andra tjejen är i sin tur så deprimerad att hon funderar på självmord, vilket flera i hennes omgivning känner till. JH har blivit utsatt för JA:s "lekar" i drygt ett år, LL har blivit utsatt för det i flera år. Gång på gång är han otrogen och ljuger, gång på gång sårar han henne. I slutet av hennes liv så är hon så nedbruten av hans ego och potentiella sexmissbruk att hennes anhöriga råder henne att lämna honom. Psykisk misshandel är vad han sysslar med egentligen, han är oerhört manipulativ. Tjejerna har noll självförtroende kvar och verkar dyrka honom som en Gud i slutet, vilket sänder den ena tjejen i graven och den andra i fängelse. Jag himlade nästan med ögonen när jag läste i FUP:en om hur JA sade att allt skulle blivit toppen med LL nu (om hon inte dött). Alltså kom igen, det kunde ha varit toppen för länge sedan om du hade velat, om du verkligen hade brytt dig om henne. Ingen tvingade dig att ligga runt hela tiden

Vad jag saknar är mer info om JH:s uppväxt. Jag antar att skilsmässan mellan hennes föräldrar inte var lätt för henne, att hon inte kunde umgås med sin far lika mycket som hon hade behövt. Pappan verkar trots det känna JH bättre, mamman pratar om JH på ett mycket ytligt sätt. Något är fel med JH och hennes mammas relation men jag hade velat veta mer. Bristen på umgänge med fadern kan ha gjort att JH blivit väldigt klängig när det kommer till relationer med andra män, det är vad jag misstänker. JH har nog inte känt sig speciellt uppmärksammad eller älskad som barn eftersom hon nu i vuxen ålder beter sig så krävande i nära relationer. Hon behöver få det bekräftat gång på gång att hon är önskad. Det beteendet bottnar nog i hennes dåliga självförtroende, att ha känt sig ouppmärksammad av sin mamma kanske och att hon känt sig ensam utan sin pappa. Hur som helst så tycker jag det var ett djupt olyckligt och själviskt beslut som JH:s mamma gjorde när hon splittrade familjen genom att flytta långt ifrån hennes barns fader. Att träffa en kille som JA blir katastrof för JH:s psyke. Hon behövde trygghet och han är motsatsen.

Om JH varit gravid eller ej är svårt att säga. Jag gissar på att hon "var sen" en månad och då började fundera på vad det skulle kunna innebära. Om man mår mycket dåligt och dessutom äter för lite så är det inte ovanligt att mensen försvinner ett tag, så det behöver inte vara så att JH helt och hållit ljugit. Vid tidiga missfall så är det vanligt att kvinnan misstar det för en sen mens också, och vise versa, det ser ungefär likadant ut. Men visst, det kan ju också ha varit en lögn för att försöka få JA att stanna med henne. Aborten och p-staven tror jag dock inte på då berättelsen innehåller mycket felaktigheter om hur sånt går till. Sorgligt är det iaf. Det hela visar bara hur långt hon är villig att gå bara för att få vara med honom. Något som vi andra har svårt att se då han så uppenbart är ett svin. Bara en tjej med mycket dåligt självförtroende skulle vilja vara med en sådan kille.

Varför LL kunde dras till en kille som JA är svårare att gissa sig till då det inte står något om hennes uppväxt i FUP:en. Hon verkar ha en mycket nära relation med sin mamma iaf. Jag tror att hon i grund och botten hade kunnat ha ett hyfsat självförtroende men att JA började förstöra det för henne redan när hon var i tonåren. Hon kanske trodde att det var hennes fel, att hon inte dög för honom, då han hela tiden var med andra tjejer också. JH blir ytterligare en tjej som LL måste tampas med och det är nog därför LL var ganska aggressiv i sitt sätt mot henne under den där utekvällen då då slogs. LL måste vid det laget varit helt slut efter JA:s ständiga strul och alla tjejer som hon behövt tävla mot.

Mord är det vad det rör sig om. I somras var jag mycket osäker men nu finns det inga tvivel. Sen hade JH en plan som var väldigt naiv och färgad av tv-serier. Jag tror också, som många andra här i tråden redan sagt, att JH tänkte få mordet att se ut som ett självmord. Redan på en gång så går JH:s mordplan åt skogen och hon drabbas av panik. Paniken syns tydligt i förhören där hon inte kan beskriva hur LL lät när JH slog och högg henne. LL har ju skrikit, annars hade ju inte grannarna reagerat, men JH verkar ha varit så stressad att hon inte uppfattar detta. Jag tror att JH talar sanning om att hon ville att LL skulle tuppa av redan på en gång, dock tror jag inte på att JH tänkt nöja sig med det sedan. JH har velat se LL död men hon har nog inte velat att LL skulle lida och känna dödsångest. När detta ändå sker så har JH mycket svårt att tänka klart och drabbas av tunnelseende och panik. Det är nog därför hon klarar av att utföra styckningen, hon är liksom i chocktillstånd och hennes känslor stängs helt av. JH beskriver det i förhöret med att säga att hon inte tänkte något alls när hon utförde styckningen.

Jag tror att JH kommer att dömas till mord men inte till livstid. Man kommer att ta hänsyn till hennes unga ålder och att hon mått dåligt och varit naiv och förvirrad. Jag gissar på max 14 år, men säkert blir det inte ens det.
Citera
2014-11-22, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Stort tack till er som cashade in till FUP:en. Jag spenderade hela natten med att läsa den. Tänka sig vad annorlunda det hela är om man jämför med den infon vi hade i somras. Nu har jag fått en helt annan bild av vad som hänt och speciellt av LL som person.

Mina tankar ser ut så här: Vi har två primära offer i detta fall. LL givetvis och även JH. JA har lekt med dessa tjejers känslor till den mildra grad att ena är deprimerad och tappat lusten med det mesta i sitt liv, kräks, har svårt att äta och sova. Den andra tjejen är i sin tur så deprimerad att hon funderar på självmord, vilket flera i hennes omgivning känner till. JH har blivit utsatt för JA:s "lekar" i drygt ett år, LL har blivit utsatt för det i flera år. Gång på gång är han otrogen och ljuger, gång på gång sårar han henne. I slutet av hennes liv så är hon så nedbruten av hans ego och potentiella sexmissbruk att hennes anhöriga råder henne att lämna honom. Psykisk misshandel är vad han sysslar med egentligen, han är oerhört manipulativ. Tjejerna har noll självförtroende kvar och verkar dyrka honom som en Gud i slutet, vilket sänder den ena tjejen i graven och den andra i fängelse. Jag himlade nästan med ögonen när jag läste i FUP:en om hur JA sade att allt skulle blivit toppen med LL nu (om hon inte dött). Alltså kom igen, det kunde ha varit toppen för länge sedan om du hade velat, om du verkligen hade brytt dig om henne. Ingen tvingade dig att ligga runt hela tiden

Vad jag saknar är mer info om JH:s uppväxt. Jag antar att skilsmässan mellan hennes föräldrar inte var lätt för henne, att hon inte kunde umgås med sin far lika mycket som hon hade behövt. Pappan verkar trots det känna JH bättre, mamman pratar om JH på ett mycket ytligt sätt. Något är fel med JH och hennes mammas relation men jag hade velat veta mer. Bristen på umgänge med fadern kan ha gjort att JH blivit väldigt klängig när det kommer till relationer med andra män, det är vad jag misstänker. JH har nog inte känt sig speciellt uppmärksammad eller älskad som barn eftersom hon nu i vuxen ålder beter sig så krävande i nära relationer. Hon behöver få det bekräftat gång på gång att hon är önskad. Det beteendet bottnar nog i hennes dåliga självförtroende, att ha känt sig ouppmärksammad av sin mamma kanske och att hon känt sig ensam utan sin pappa. Hur som helst så tycker jag det var ett djupt olyckligt och själviskt beslut som JH:s mamma gjorde när hon splittrade familjen genom att flytta långt ifrån hennes barns fader. Att träffa en kille som JA blir katastrof för JH:s psyke. Hon behövde trygghet och han är motsatsen.

Om JH varit gravid eller ej är svårt att säga. Jag gissar på att hon "var sen" en månad och då började fundera på vad det skulle kunna innebära. Om man mår mycket dåligt och dessutom äter för lite så är det inte ovanligt att mensen försvinner ett tag, så det behöver inte vara så att JH helt och hållit ljugit. Vid tidiga missfall så är det vanligt att kvinnan misstar det för en sen mens också, och vise versa, det ser ungefär likadant ut. Men visst, det kan ju också ha varit en lögn för att försöka få JA att stanna med henne. Aborten och p-staven tror jag dock inte på då berättelsen innehåller mycket felaktigheter om hur sånt går till. Sorgligt är det iaf. Det hela visar bara hur långt hon är villig att gå bara för att få vara med honom. Något som vi andra har svårt att se då han så uppenbart är ett svin. Bara en tjej med mycket dåligt självförtroende skulle vilja vara med en sådan kille.

Varför LL kunde dras till en kille som JA är svårare att gissa sig till då det inte står något om hennes uppväxt i FUP:en. Hon verkar ha en mycket nära relation med sin mamma iaf. Jag tror att hon i grund och botten hade kunnat ha ett hyfsat självförtroende men att JA började förstöra det för henne redan när hon var i tonåren. Hon kanske trodde att det var hennes fel, att hon inte dög för honom, då han hela tiden var med andra tjejer också. JH blir ytterligare en tjej som LL måste tampas med och det är nog därför LL var ganska aggressiv i sitt sätt mot henne under den där utekvällen då då slogs. LL måste vid det laget varit helt slut efter JA:s ständiga strul och alla tjejer som hon behövt tävla mot.

Mord är det vad det rör sig om. I somras var jag mycket osäker men nu finns det inga tvivel. Sen hade JH en plan som var väldigt naiv och färgad av tv-serier. Jag tror också, som många andra här i tråden redan sagt, att JH tänkte få mordet att se ut som ett självmord. Redan på en gång så går JH:s mordplan åt skogen och hon drabbas av panik. Paniken syns tydligt i förhören där hon inte kan beskriva hur LL lät när JH slog och högg henne. LL har ju skrikit, annars hade ju inte grannarna reagerat, men JH verkar ha varit så stressad att hon inte uppfattar detta. Jag tror att JH talar sanning om att hon ville att LL skulle tuppa av redan på en gång, dock tror jag inte på att JH tänkt nöja sig med det sedan. JH har velat se LL död men hon har nog inte velat att LL skulle lida och känna dödsångest. När detta ändå sker så har JH mycket svårt att tänka klart och drabbas av tunnelseende och panik. Det är nog därför hon klarar av att utföra styckningen, hon är liksom i chocktillstånd och hennes känslor stängs helt av. JH beskriver det i förhöret med att säga att hon inte tänkte något alls när hon utförde styckningen.

Jag tror att JH kommer att dömas till mord men inte till livstid. Man kommer att ta hänsyn till hennes unga ålder och att hon mått dåligt och varit naiv och förvirrad. Jag gissar på max 14 år, men säkert blir det inte ens det.

Hon var 24 när brottet utfördes och har nu fyllt 25 så så ung är hon inte, betydligt yngre som dömts till långa straff.

Någonting ligger det i det du skriver, JH valde ju att flytta tillbaka dit där hennes pappa bor efter studenten (då tog det slut med Tim/Ted som hon varit tillsammans med en längre tid).
Citera
2014-11-22, 14:58
Bannlyst
Enligt min uppfattning ar det en sk " open and shut case"

Min fragestallning blir istallet aklagaren och polisen.

Ar inte fupen fylld av manga totalt ovasentliga fakta. Undrar hur stor slasken ar. Har man forhort hela Askersund, vad finns det for anledning att t.ex hora K. Hur polisen har lagt ned oandliga resurser personalmassigt. Har dom inget battre att gora i Orebro?

Vem beslutade om en fullstandig obduktion av LL? Helt felaktigt beslut imho. Finns inget rationellt skal till det.

Slutligen, JH var ju uppenbarligen stord psykiskt nar hon utforde dadet. Kanske missat nagot, men saknar uppgifter om hon har nagot missbruk? Tabletter etc.
Citera
2014-11-22, 15:18
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Hon var 24 när brottet utfördes och har nu fyllt 25 så så ung är hon inte, betydligt yngre som dömts till långa straff.

Någonting ligger det i det du skriver, JH valde ju att flytta tillbaka dit där hennes pappa bor efter studenten (då tog det slut med Tim/Ted som hon varit tillsammans med en längre tid).

Sant det du skriver om åldern, hon är nog några år för gammal ändå.

Det skulle ha varit trevligt om någon med insyn kunde ge oss info om JH:s föräldrar, för den här bilden av en helt vanlig hästtjej som plötsligt goes bananas på grund av en loser som JA fungerar inte.
Citera
2014-11-22, 15:20
Bannlyst
Lite info om bilen http://biluppgifter.se/fordon/SZO288
Citera
2014-11-22, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Sant det du skriver om åldern, hon är nog några år för gammal ändå.

Det skulle ha varit trevligt om någon med insyn kunde ge oss info om JH:s föräldrar, för den här bilden av en helt vanlig hästtjej som plötsligt goes bananas på grund av en loser som JA fungerar inte.

Nej det ligger nog sannolikt en hel del i hennes bakgrund som inte riktigt kommer upp till ytan.

Direkt efter studenten lämnade hon mamman och flyttade tillbaka dit där pappan bodde, varför? I samma veva tog det pga flytten slut med hennes sedan ett par år pojkvän och hon blev ledsen.

Jonathan och hon flyttade ihop ganska snabbt vad jag förstått det, sen verkar dem ha haft ett ganska dysfunktionellt förhållande där han velat lämna men ändå stannat hos henne fast han inte velat, hon gör sedan slut (då förlorar hon ingen prestige) och träffar sedan "sitt livs kärlek", en jubelidiot vid namn Jonas.

Hennes stora intressen lägger hon på hyllan, börjar med skräpmat och blir besatt av Jonas och Lovisa.

Ja någonstans på vägen har någonting gått fel som i sin tur sedan leder fram till den olyckliga händelsen i Askersund den 18/6.

Jag känner stundtals att Jonas borde ha ett kok stryk med tanke på hur han uppfört sig mot bägge dessa damer.
Citera
2014-11-22, 15:39
Medlem
Hegemonikons avatar
Citat:
Gun eller Gunvor (sett massor med felskrivningar i fup:en, Jonna har blivit Lovisa eller vice versa) ställer jag inte mycket tilltro till gällande tidpunkterna. Vem fan ringer på hos en granne där någon verkligen gallskriker och misstänker att någon blir misshandlad men skiter i att ringa till polisen?

Och samma med Said, om han skulle bli misshandlad i hemmet så hade han nog hoppats att någon granne ska ringa på hjälp.

Jävla fegisar!!

Må så vara, men man kan ju ändå tänka sig att någon förhörsledare skulle fråga frågan. Jag må ha missat det, men kan man "se" någonstans att mordet sker efter 06:36?
Citera
2014-11-22, 17:13
Medlem
Hej ny medlem här men har följt tråden. Jag är intresserad av att ta del av fup:en var kan jag göra detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in