Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-11-21, 22:21
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Var hittade du detta? Enda jag hittat (mest skummat igenom) är att mamman berättar att hon ringt för att höra om Lovisa var vaken och att hon få fått lite mumlande till svar men att det inte varit ovanligt då Lovisa var morgontrött.

Det återfinns att läsa i dom förhör som hällts med Lovisa's mamma....
Citera
2014-11-21, 22:22
Medlem
Grandiosos avatar
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Hon har gjort en del otäck "research" samtidigt så säger hon ju att hon insåg att många "tips" i trådarna var orealistiska. Ändå var hon idiotisk nog att prova det hon läst sig till och tabba sig så här totalt, om hon nu faktiskt planerade det hela. Hon verkar öht haft få back up planer, utan när BO inte dog knall och fall av hennes slag, så fick hon av allt att döma, panik och visste inte alls vad hon skulle göra...[/QUOTE]
Ja, men hon hade ju dessutom medfört en kniv av något slag, slö ska den visst ha varit
vilket somliga tycks ta som intäkt för att dådet alls icke i helvete var planerat det minsta...
för då skaffar man lämpligtvis ett klart vassare och för ändamålet mer "funktionsdugligt"
stickvapen...Som om man inte skulle kunna döda hur bra som helst med även en "slö"
knivjävel...

Så alltså i och med att hon var i besittning av mer än en hammare vid sitt ödesmättade
morgonbesök i sköna månaden juni, torde hon således ha tagit med i beräkningen att
det kommande avlivandet av den så djupt förhatliga rivalen kunde kräva att hon även
fick göra bruk av "slöa" kniven.

För DÖ skulle Lovisa helt enkelt.
I det syftet infann hon sig tveklöst. Och dödade gjorde hon. Och åker dit stenhårt gör
subban garanterat.
Det lär dröja en helvetes massa år innan hon återfår friheten.
Senast redigerad av Grandioso 2014-11-21 kl. 22:26.
Citera
2014-11-21, 22:24
Medlem
Hegemonikons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Jag läser SMSen från morddagen den 18e juni.

Till JN: Jonat*an, jag skoja.. Ring mig!! 2014-06-18 05:31:51 UTC (Enhet)

Till JN: Ring när du slår på mobilen, jag kan förklara. 2014-06-18 05:46:33 UTC (Enhet)

Till JN: Jag har såklart inte gjort nåt, ring snälla. 2014-06-18 05:54:24 UTC (Enhet)

Från JN: Du är den sjukaste jävel jag någonsin träffat jag skulle precis ringa polisen 2014-06-18 11:03:23 UTC

Vad är det som händer här? Redan 5 på morgonen den dagen verkar JN ha fått nån indikation att nåt är fel. Jag förstår inte.

Antar det har med sommartid att göra, senare i protokollet står det att tiderna är "justerade till svensk sommartid" och då är tiden +2 timmar.
Citera
2014-11-21, 22:25
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Jonna verkar ha impulskontrollproblem. Både de SMS hon sänt, brev och facebookmeddelanden är så gränslöst pinsamma för en "normalstörd" att man må ha skrivit dem för att "skriva av sig", men sedan trycker man i så fall på delete eller slänger skiten. Man terroriserar inte sin omgivning med denna typ av beteenden, att ändå göra det tyder på enorma impulskontrollproblem och det var väl också det som hände vid mötet med Lovisa....Jag tror Jonna hade fantiserat om att döda och tänkt att det skulle stanna vid en fantasi, men sedan när verkligheten kom ikapp henne och det inte bara gick att prata med Lovisa, provocerades hon av henne och kunde inte behärska sig, utan drömlikt och på autopilot övergick fantasin till verklighet,
Jag tror på nåt liknande. JH fantiserade om att döda, hon hatade LL. Hon byggde upp ett tryck inombords dagarna för mordet. Tanken var inte att verkligen döda, men när hon väl började slå och släppte loss trycket inombords kunde hon inte sluta.
Citera
2014-11-21, 22:28
Medlem
Citat:
Jag läser SMSen från morddagen den 18e juni.

Till JN: Jonat*an, jag skoja.. Ring mig!! 2014-06-18 05:31:51 UTC (Enhet)

Till JN: Ring när du slår på mobilen, jag kan förklara. 2014-06-18 05:46:33 UTC (Enhet)

Till JN: Jag har såklart inte gjort nåt, ring snälla. 2014-06-18 05:54:24 UTC (Enhet)

Från JN: Du är den sjukaste jävel jag någonsin träffat jag skulle precis ringa polisen 2014-06-18 11:03:23 UTC

Vad är det som händer här? Redan 5 på morgonen den dagen verkar JN ha fått nån indikation att nåt är fel. Jag förstår inte.

Jonathan ska ha fått ett sms från Jonna om att hennes hästar har rymt och att hon är ute och ska fånga in dem, sen resten minns jag inte exakt.
Citera
Medlem
Kexet65s avatar
En sak som slår mig när jag läst FUP (relativt noggrant) är att det enligt vittnesmål/förhör från J.A:s familj verkar vara den familj som lider mest av det som hänt?!?
J.A har varit sjukskriven och "orkar ingenting" mer än att ligga i soffan...
När man läser förhören med Lovisa's familj så känns det lite "kallare"? Dom verkar ha haft en del problematik i den familjen? Eller är jag fel ute? Kanske missat något i FUP:en?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allleee
Du får komma ihåg att UTC är en timme "bakom" våran tid så att säga

Just det.

Vad är det JN får veta där på morgonen? Även om dessa sms var skickade efter mordet, har hon då erkänt för honom?
Senast redigerad av Macca2013 2014-11-21 kl. 22:31.
Citera
2014-11-21, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Det återfinns att läsa i dom förhör som hällts med Lovisa's mamma....

Okej, det förhöret skummade jag rätt snabbt igenom 2 på natten så får kolla vid senare tillfälle.
Citera
2014-11-21, 22:30
Medlem
[quote=Grandioso|51192080]
Citat:
Ja, men hon hade ju dessutom medfört en kniv av något slag, slö ska den visst ha varit
vilket somliga tycks ta som intäkt för att dådet alls icke i helvete var planerat det minsta...
för då skaffar man lämpligtvis ett klart vassare och för ändamålet mer "funktionsdugligt"
stickvapen...Som om man inte skulle kunna döda hur bra som helst med även en "slö"
knivjävel...

Så alltså i och med att hon var i besittning av mer än en hammare vid sitt ödesmättade
morgonbesök i sköna månaden juni, torde hon således ha tagit med i beräkningen att
det kommande avlivandet av den så djupt förhatliga rivalen kunde kräva att hon även
fick göra bruk av "slöa" kniven.

För DÖ skulle Lovisa helt enkelt.
I det syftet infann hon sig tveklöst. Och dödade gjorde hon. Och åker dit stenhårt gör
subban garanterat.
Det lär dröja en helvetes massa år innan hon återfår friheten.

Jag tror också på mord men vågar inte sia i hur många år, tror inte hon får livstid så någonstans mellan 10 och 14 år skulle jag spontant gissa på.
Citera
2014-11-21, 22:32
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Jonathan ska ha fått ett sms från Jonna om att hennes hästar har rymt och att hon är ute och ska fånga in dem, sen resten minns jag inte exakt.

Som jag läst FUP så fanns det aldrig några hästar på vift! En påhittad story från Jonna för att få Jonathans uppmärksamhet?
Jonna's hästar var tydligen på sommarbete i Pålsboda denna tid..
Citera
2014-11-21, 22:39
Medlem
Hegemonikons avatar
Citat:
Var hittade du detta? Enda jag hittat (mest skummat igenom) är att mamman berättar att hon ringt för att höra om Lovisa var vaken och att hon få fått lite mumlande till svar men att det inte varit ovanligt då Lovisa var morgontrött.

Först gunvor:
"Igår den 18 juni så hörde Gun en tjej som skrek så förskräckligt i lägenheten mitt emot
hennes. Klockan var då mellan 06.00 och 06.30. Gunvor fick en tanke om att det var en
kvinna som blev misshandlad. "

Lovisas mamma:

"... berättar att hon har ett alarm på sin telefon som är inställt på 06:36.
Detta för att hon varje arbetsdag ringer till Lovisa och väcker henne om hon inte redan är
vaken. Annelie säger att hon ringde som vanligt direkt efter att larmet gått igång och Lovisa
svarar som vanligt. Hon mumlade bara i telefonen som hon brukar så hon är trött av sig."

Nu säger ju "Said" att det kan ha varit en halvtimme senare, och Jonna har ringt Jonathan 07:23. Så det kanske inte är så troligt att det är Jonna som svarat då.
Citera
2014-11-21, 22:46
Medlem
Citat:
Just det.

Vad är det JN får veta där på morgonen? Även om dessa sms var skickade efter mordet, har hon då erkänt för honom?

Finns ju två versioner från JH, i den ena säger JH att hon inte vet vad hon sagt till JN, då hon ringde. I den andra att hon kanske nämnt LL och något bråk.

Finns oxå två versioner från JN, att han tryckte bort samtalet direkt typ och i den andra versionen att JH sagt att hon dödat LL.. Är snurrigt för alla parter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in