Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-07-25, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Du menar att själva avdagatagandet medförde eget blodvite, varför GM utvidgade från mord till att maskera sitt eget blod genom sprida BO:s kroppsvätskor medelst styckning? Eller att det uppstod ett städbehov varför GM såg det påpassligt att grisa ner ännu mer i bara farten?

Jag tror skribenten menat att Jonna skadat sig t ex i handen när hon knivat Lovisa och därför styckat sen.
Citera
2014-07-26, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Du sitter ute i värmen förstår jag
Hon skadade sig i en hand som hon sökte vård för. Tror du hon läckte DNA?
Efter vad som framkommit hade hon städat efter sig.
Varför ta bort kroppen och låta allt slabb ligga kvar?
Vi har inte fakta än, det vi vet har kommit från press å polis.

Vet vi verkligen att hon sökt vård för sin hand? Vad jag läst så påstod en arbetskollega att hon sagt så men det kan hon ju ha lagt om själv beroende på skadans storlek.
Citera
2014-07-26, 00:09
Medlem
Citat:
NB: min fetning ovan.

Hon får nog stå ut med sina eventuella olustkänslor; i häktet har man inte för vana att medicinera i någon större omfattning, ej heller som häktad på rättspsyk, om hon genomgår en RPU (vilket jag inte vet, men jag ställde frågan på tråden häromdagen utan någons svar).

Läste någonstans att hon gjort en P7:a som visade på att hon nog inte har alla hästarna hemma i stallet den kära "ryttarinnan" och att hon ska få genomgå en RPU.
Citera
2014-07-26, 04:13
Medlem
Bla bla bla bla

Inte läst nåt nytt i tråden som skulle kullkasta min "Grand theory limited, revised edition"(6111).

Undermåliga chat dialoger däremot kryllar det av. Somliga gör hoppfullt allt för att upphäva sund rim och reson.

Dialogen innehållande "vild novellskrivande tunnelbanegalning"(felciterat) hade dock underhållningsvärde. Kunde ha fått ett roligare öde. Han verkar inte galen i tunnelbanan, på nätet kan diskuteras.

Nä, JH gjordet, planerat och allt. Påföljd? Tja svennebanbrud, snygg, ung, knepig personlighet, ostraffad, deprimerad vid mord, kanske PMS som en knorr på allt. 8 bast. Ute 2020. Läser till veterinär i finkan. Kommer ut, öppnar eget direkt, köper rött torp och lever lycklig i alla sina dar om inte....
Citera
2014-07-26, 04:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Vet vi verkligen att hon sökt vård för sin hand? Vad jag läst så påstod en arbetskollega att hon sagt så men det kan hon ju ha lagt om själv beroende på skadans storlek.

Nä, det mesta är ju hörsägen.
Jag försöker va tydlig med att det är teorier å gissningar som utgår från vad som kommit fram i press, från grannar m.m.
Vi får vänta på FUP.
Citera
2014-07-26, 04:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isocksnow
Först kände och tänkte jag 'läsa till veterinär...', sen kände och tänkte jag , varför inte, vi är ju i Sverige. Alla praktiska inslag i utbildningen, nog kan man väl få permission från fängelset eller flytta in en filial av SLU till fängelset.
Citera
2014-07-26, 09:53
Medlem
Citat:
Först kände och tänkte jag 'läsa till veterinär...', sen kände och tänkte jag , varför inte, vi är ju i Sverige. Alla praktiska inslag i utbildningen, nog kan man väl få permission från fängelset eller flytta in en filial av SLU till fängelset.

Åh inte behöver Hon ta studielån... Har X antal år på sig att läsa. Hon har maten och boendet och massa "passupp" personal alldeles GRATIS!!!!!

Vilket GuldLäge att bli nåt bra.
Citera
2014-07-26, 11:50
Medlem
Snobbs avatar
Alltså, om hon inte är helt känslomässigt avskuren så lär hon få stora psykiska problem. Hon lär sitta inlåst i sådär 10 år iaf. Missar hela sin ungdom, förlorar alla sina vänner och kanske sin familj, kommer nog att bli mordhotad många gånger, blir hatad av killen hon är kär i (JA), förlorar sina husdjur och sitt hem osv. Sen om hon har dåligt samvete så lär det gnaga som fan i resten av hennes liv också. Hade jag varit hon så hade jag skrivit ett långt "förlåt-brev" och sedan hängt mig.
Citera
2014-07-26, 21:43
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Alltså, om hon inte är helt känslomässigt avskuren så lär hon få stora psykiska problem. Hon lär sitta inlåst i sådär 10 år iaf. Missar hela sin ungdom, förlorar alla sina vänner och kanske sin familj, kommer nog att bli mordhotad många gånger, blir hatad av killen hon är kär i (JA), förlorar sina husdjur och sitt hem osv. Sen om hon har dåligt samvete så lär det gnaga som fan i resten av hennes liv också. Hade jag varit hon så hade jag skrivit ett långt "förlåt-brev" och sedan hängt mig.

Som ordspråket säger:
"Som man bäddar får man ligga"!
Tycker definitivt inte synd om JH! Däremot känner jag stor medkänsla för hennes närmaste familj och nära vänner... Även om vi långt ifrån vet några helt säkra detaljer än mer än vad någon pratglad polis läckt om, så är det ett synnerligen och regelrätt vidrigt brott hon gjort dig skyldig till!
Citera
2014-07-27, 04:05
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Som ordspråket säger:
"Som man bäddar får man ligga"!
Tycker definitivt inte synd om JH! Däremot känner jag stor medkänsla för hennes närmaste familj och nära vänner... Även om vi långt ifrån vet några helt säkra detaljer än mer än vad någon pratglad polis läckt om, så är det ett synnerligen och regelrätt vidrigt brott hon gjort dig skyldig till!

Visst, rätt ska vara rätt. Dödar man någon så ska det bli konsekvenser. Om jag gjorde en sådan sak och åkte fast så skulle jag nog betrakta det som att livet var över. Mest det jag ville säga. Tror få klarar av att gå vidare efter att man gjort en sådan grej och vet att alla hatar en. Om hon klarar av att förlåta sig själv samt lyckas flytta utomlands efter fängelsestraffet så kanske hon kan starta om, men lycka till att få medborgarskap i ett nytt land om du suttit inne för dråp/mord liksom.
Citera
2014-07-27, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isocksnow
Bla bla bla bla

Inte läst nåt nytt i tråden som skulle kullkasta min "Grand theory limited, revised edition"(6111).

Undermåliga chat dialoger däremot kryllar det av. Somliga gör hoppfullt allt för att upphäva sund rim och reson.

Dialogen innehållande "vild novellskrivande tunnelbanegalning"(felciterat) hade dock underhållningsvärde. Kunde ha fått ett roligare öde. Han verkar inte galen i tunnelbanan, på nätet kan diskuteras.

Nä, JH gjordet, planerat och allt. Påföljd? Tja svennebanbrud, snygg, ung, knepig personlighet, ostraffad, deprimerad vid mord, kanske PMS som en knorr på allt. 8 bast. Ute 2020. Läser till veterinär i finkan. Kommer ut, öppnar eget direkt, köper rött torp och lever lycklig i alla sina dar om inte....

om inte Jonna sen faller för en annan lika stor toffel som JA och han inte heller kan bestämma sig för vem han vill ha.....
Citera
2014-07-27, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gardsjogatan6
Åh inte behöver Hon ta studielån... Har X antal år på sig att läsa. Hon har maten och boendet och massa "passupp" personal alldeles GRATIS!!!!!

Vilket GuldLäge att bli nåt bra.

Ja faktiskt, inte alla länder är lika nogräknade som Sverige när det gäller att kräva in belastningsregister osv..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in