Citat:
Ursprungligen postat av
Snobb
Visst, rätt ska vara rätt. Dödar man någon så ska det bli konsekvenser. Om jag gjorde en sådan sak och åkte fast så skulle jag nog betrakta det som att livet var över. Mest det jag ville säga. Tror få klarar av att gå vidare efter att man gjort en sådan grej och vet att alla hatar en. Om hon klarar av att förlåta sig själv samt lyckas flytta utomlands efter fängelsestraffet så kanske hon kan starta om, men lycka till att få medborgarskap i ett nytt land om du suttit inne för dråp/mord liksom.
Hon behöver nog inte söka sig utomlands efter avtjänat straff.
Ett fortsatt liv i hemlandet blir det inga problem med.
Hon bara flyttar till en annan ort där ingen känner henne. Byter identitet förslagsvis.
Det går säkert hur bra som helst.
De flesta mördare och dräpare förefaller kunna gå vidare med livet utan att det brakar ihop
för dem själsligen.
Som någon var inne på; djurintresset kan få henne att utbilda sig till veterinär.
Träffar en trevlig man som bara har ögon för henne och så blir de ihop, skaffar barn
och lever lyckliga tillsammans i alla sina dar. Nästan i alla dar...
Ty på den verkligt skröpliga ålderns höst kanske de sitter på samma äldreboende
och då får älsklingen problem med att enbart intressera sig för en kvinna.
En rynkig gammal rödhåring med supersexig blick blir helt omöjlig att motstå för
den tidigare så obrottsligt trogne maken och åter en gång väcks ett våldsamt raseri
till liv inom "våran" första svenska styckmörderska.
Den gamla damen får förnyade krafter i sin värkbrutna kropp och så styrs stegen
till byrålådan där det gömmer sig en hammare under alla färggranna blusar
och gördlar...