Citat:
Ursprungligen postat av
klokastiklassen
Det där köper jag inte riktigt, för i de flesta trådar här på FB så läggs ofta väldigt mycket skuld på offret.
Det här är en av de få trådar där man inte gjort det så mycket. Därför tror jag att sanningen gällande JH som GM och hr hon agerat ligger väldigt nära sanningen. Hon har i princip ingen försvarare öht här på forumet, vilket de flesta mördare brukar ha, som skyller på offret.
Jag menar inte de som hänger på FB utan personer som känner/känner till JH och LL. Så fort någon dör så får den en helgonstämpel, oavsett om den var en fantastisk person eller ej. Jag reagerar också så när någon som jag känner dör. Jag minns deras positiva sidor starkare och får dåligt samvete när jag tänker/talar illa om den.
Citat:
Ursprungligen postat av
WhichWitch
Det är nästan komiskt hur du försöker vända allt till JH:s fördel...dessa människor hade ingen relation till LL alls. Det dom hört om henne var att hon var intresserad av motorsport och att hon och JA sen länge haft en vänskap som växt sej starkare. Som dom uppfattade hade det vart mer sex och passion mellan JA och JH och sånt brukar ju inte vara så hållbart. LL lär ha varit en rejäl tjej som tog hand om sej själv, visade framfötterna på jobb osv och klarade sej själv. Hon behövde inte utnyttja ngn man för att klara sin vardag
Nej, jag försöker inte vända det till JH:s fördel, jag försöker bara vara realistisk. När någon mördar någon annan så är det oftast så att personerna bråkar med varandra, inte att ena bara är totalt galen. Sen tycker jag förstås inte att det var bra att agera som JH gjorde oavsett om de var i en konflikt eller ej. Jag skyller inte händelsen på LL. Jag har mycket svårt att tro att LL gjort något så hemskt att hon förtjänade att dö. JH gick för långt och bör sitta i fängelse ett bra tag. Säkert får hon ett lägre straff än vad jag tycker är lämpligt, men så brukar jag alltid tycka då Sverige är riktigt mesiga när det kommer till fängelsestraffens längd.