Flashback bygger pepparkakshus!
2014-06-30, 01:00
Medlem
Sommarlov är verkligen överlägset värsta tiden på året för detta forum. Hur är ens det som diskuteras ovan relevant för fallet? Ni är i helt fel forumkategori för det ni sitter och pratar om, finns mej veteligt en specifikt för gore och annan sån skit.
Citera
2014-06-30, 01:02
Medlem
Blir förvånad om detta bara blir dråp, även om det knappast varit planerat lång tid. Mycket tyder iaf på dålig planering....men hamrar man i stundens hetta en person i skallen mm så kan det knappast bli tal om dråp, för då förstår man att en person mest sannolikt kan dö.

Dålig planering visas väl genom att hon öppet pratat med granntanten, åkt hem och hämtat såg och spruta, lagt kroppsdelar öppet i terrängen och snabbt åkt fast. Rent krasst var hennes styckning jävla onödigt bök, hon hade kunnat ange sig själv på direkten efter dådet.
Citera
2014-06-30, 01:07
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Sommarlov är verkligen överlägset värsta tiden på året för detta forum. Hur är ens det som diskuteras ovan relevant för fallet? Ni är i helt fel forumkategori för det ni sitter och pratar om, finns mej veteligt en specifikt för gore och annan sån skit.

Ja men det är inte vi som tog med en spruta till ett mordfall. Det gjorde JH. Att inte veta vad sprutan med alkohol egentligen är till för är en stor tom ruta i utredningen.
Citera
2014-06-30, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Nja, nog är det beräknande och steg lagt alltid. Hon rutar in det ganska väl för att vara helt oplanerat. Nån tanke måste ha fladdrat förbi. Hon blir stoppad av polisen, promenerar hundar o vinkar åt grannen med ett leende. Hon ursäktar bråket hos grannen i huset, hon åker med bilar hit o dit. Hon får handen omplåstrad och hon går till jobbet. Jag hade aldrig grejat det om jag slagit o huggit ihjäl någon. Jag hade irrat runt och babblat "shit hon är död, shit hon är död... Nu är jag kokt" hade aldrig i min vildaste fantasi kommit på injektioner, sågar, kassar mm och hade polisen stoppat mig i en stulen bil hade jag nog skrikit "okej, jag gjorde det. Snälla lås in mig"

För det första hade du aldrig klarat av att hamra en person i huvudet och sedan stycka kroppen. Både att utsätta någon för huvudtrauma och att stycka en människa kräver en känslomässig kyla, en förmåga att stänga av, du kan inte vara hur känslig som helst för att kunna utföra denna typ av dåd. Hur kyligt hon agerat efter dådet har föga med oragniseringsförmåga att göra, utan det beror på att hon inte slagit igång känsloknappen igen. På psykologispråk kallas fenomenet för dissociation.
Citera
2014-06-30, 01:12
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Blir förvånad om detta bara blir dråp, även om det knappast varit planerat lång tid. Mycket tyder iaf på dålig planering....men hamrar man i stundens hetta en person i skallen mm så kan det knappast bli tal om dråp, för då förstår man att en person mest sannolikt kan dö.

Dålig planering visas väl genom att hon öppet pratat med granntanten, åkt hem och hämtat såg och spruta, lagt kroppsdelar öppet i terrängen och snabbt åkt fast. Rent krasst var hennes styckning jävla onödigt bök, hon hade kunnat ange sig själv på direkten efter dådet.

Fattar inte riktigt? En hammare i stundens hetta? Går du runt med en hammare på dig? Hon trodde att omgivningen skulle tro att allt var normalt. Hon styckade för att hon trodde hon skulle komma undan
Citera
2014-06-30, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Gm har vad man förstått varit helt besatt av tankar om sin rival. Antagligen har hon inte sovit på länge, eventuellt medicinerat och överdoserat. Jag tror att hon inte hade sovit alls på natten till mordmorgonen. Skulle tro att hon ville skrämma BO men så gick det överstyr och misshandeln gick för långt och offret dog. Sover man inte på länge kan man hamna i ett psykosliknande maniskt tillstånd och går på som en robot. Har ingen kontakt med varken känslor eller den vanliga verkligheten inombords även om det kortare stunder går att hålla masken utåt. Hon kanske inte fick "verklighetskontakt" förrän hon ringde polisen, efter jobbet och styckningen. Då började verkligheten komma ikapp henne. Rättspsykiatrisk vård i så fall.
Har inte följt med riktigt men vad jobbade hon med? Där är en hake om det inte var så att hon kunde jobba självständigt utan att behöva vara direkt social lång tid.
Så tänker jag för att försöka få en någorlunda begriplig teori.

Hon jobbade (lär knappast få jobba kvar) som personlig assistent inne i Kumla.
Citera
2014-06-30, 01:14
Medlem
Citat:
Jag har funderat en hel del på hur hennes tanke har varit runt denna hämnd. Jag har en känsla av som många andra inte har, har jag sett. Att hon vill verkligen förgöra allt som har med LL att göra. Jag kan få en känsla av att hon lidit av nån typ av personlig förändring som leder till att hon säljer sina hästar, gör slut med JN. Gnäller över sitt liv är inte tillfreds. Spenderar massor av tid med sin släkting å familj. Jag tror att hon tappat sitt skyddsnät. Och jag tror att mordet på LL inte bara skulle eliminera henne utan ge JA ett minne för livet, som i "Ge mig en Evighet"

Hon pratar om vampyr och lever sannerligen upp i hennes vita linser och låtsas blod på bilderna. Hon super mycket, festar massor och äter skit mat. Tycker det visar ett tydligt själv destruktivt mönster. Och när hon är hos pappa pratar hon helt opersonligt och bara om mat, som nu ropar pappa vi ska käka. Jag får hela tiden en känsla av yta, som om hon har isolerat uttryck för sorg, lycka mm

Tänker speciellt på när de fick avliva katten. Styrkan i orden satt inte i sorgen av att avliva den utan trycket i meningen satt i orden riktade till den dom sparkat katten. Tycker mig känna de vibbarna. Hon uttrycker också något om en vän som efter x antal år kallar henne tjock. Hon nämner det på ett svischande sätt men i orden känns vreden.

Jag är helt inne på ditt spår och jag tror att det varit meningen att döda Lovisa och förinta henne totalt, därför tror jag med att under styckningen har hon gått hårt åt kroppen och därför säger polisen "illa tilltygad".
Citera
2014-06-30, 01:17
Medlem
Citat:
Jag vet inte riktigt hur du tänker nu, du skrämmer mig lite!!!!

Betänk, detta var hennes rival om kärleken och nu har hon dödat henne och förmodligen klätt av henne eftersom en naken kropp är lättare att stycka än en påklädd. Hon bankar lite i ansiktet på näsan, kinderna osv med hammaren, skär med kniven i brösten och stoppar in den i underlivet och vrider runt mm för att förnedra den döda kroppen ännu mer, det var dessa delar som gav JA gläde och dem vill hon förgöra totalt.

Något sådant t ex..
Citera
2014-06-30, 01:18
Medlem
Citat:
Den tanken var jag också inne på när jag fick vetskap om alkoholen. Att hon ville trubba av henne men ändå så pass så hon fattade vad som hände

Alkoholen har hon ju inte med sig förrän efter hon återvänder med sågen och då är ju Lovisa redan död.,
Citera
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
För det första hade du aldrig klarat av att hamra en person i huvudet och sedan stycka kroppen. Både att utsätta någon för huvudtrauma och att stycka en människa kräver en känslomässig kyla, en förmåga att stänga av, du kan inte vara hur känslig som helst för att kunna utföra denna typ av dåd. Hur kyligt hon agerat efter dådet har föga med oragniseringsförmåga att göra, utan det beror på att hon inte slagit igång känsloknappen igen. På psykologispråk kallas fenomenet för dissociation.

Du upprepade det jag precis sagt, skulle aldrig kunna skada någon. Och jag är inte så impad av facktermer. Det visar inte om jag sitter högre på min häst. Bra kommunikation sker i möten. Är du ute efter att bråka eller har du pillat för mycket på knappen. Helt onödigt inlägg SIR
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Betänk, detta var hennes rival om kärleken och nu har hon dödat henne och förmodligen klätt av henne eftersom en naken kropp är lättare att stycka än en påklädd. Hon bankar lite i ansiktet på näsan, kinderna osv med hammaren, skär med kniven i brösten och stoppar in den i underlivet och vrider runt mm för att förnedra den döda kroppen ännu mer, det var dessa delar som gav JA gläde och dem vill hon förgöra totalt.

Något sådant t ex..

Överväg söka hjälp snarast. Det där är bara ett sätt för dig att gotta dig i och förhoppningsvis få påspädning från andra sjuka hjärnor i tråden så pass att era fantasier kan fortsätta ta form. För fallet i sig är det däremot fullkomligt oväsentligt.
Citera
2014-06-30, 01:25
Medlem
JH tar antagligen med sig alkoholen för att hon hoppas kunna skapa ett scenario med förmildrande omständighet i form av en "alkoholpåverkad" LL skall ha attackerat JH och bidragit till det scenario som slutar med att JH tar hennes liv. (Något du skulle kunna finna i ett avsnitt av Law & Order eller för den delen CSI)

Vågar sätta femsiffrigt på att dom enda skadorna som tillfogats LL är i samband med att LL förlorade sitt liv och inte är av någon obscen karaktär, och att efterföljande skador på kroppen helt och hållet tillfogats i syfte av att göra kroppen lättare att förflytta.

JH lär ha ämnat skrämma bort LL ur JA's liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in