Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-28, 02:20
Medlem
Daymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Om man går på vad som har läckt ut så finns det ändå en del man kan göra för att få det till dråp.
Redovisar lite punkter nedan:
* hammare är inget vanligt mordvapen, vet inte ens om det någonsin har hänt i Sverige att en kvinna har mördat en vuxen med det, alltså fanns det ingen planering att döda BO
* skada på handen vilket indikerar strid
* MGM larmar själv polisen, knappast något en "normal" mördare gör

Sen finns det även en del generella saker som väger positivt för GM, gissar här bara.
* tjej
* ung
* ostraffad
* ingen våldsam historia

Men försvaret måste först och främst få tyst på JH och invänta RU. Sen efter det så får man se hur man lägger upp taktiken.

Prickfri logik. Om jag tar en begagnad kalsongresår och stryper dig så kan det inte finnas planering eftersom ingen har strypt någon med en begagnad kalsongresår förut?
Citera
2014-06-28, 02:23
Medlem
Sir_Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StopDropAndRoll
Men det var väl själva fan En till!

Vad är det som får er att förknippa borderline med kallblodiga mördare?

Finns det inga med borderline som är mördare eller potentiella mördare menar du?
Citera
2014-06-28, 02:26
Medlem
RegnochSols avatar
Någon sökte helkroppsbild. Finns på LL:s Instagram. EfternamnFörnamn är hennes användarnamn.
Citera
2014-06-28, 02:31
Medlem
Grandiosos avatar
En annan ung kvinnlig mördare i riket och rätt omskriven:

https://www.flashback.org/t1132372

Tjejen som gav sig i lag med ökände Skarakannibalen...
Senast redigerad av Grandioso 2014-06-28 kl. 02:47.
Citera
2014-06-28, 02:32
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Har du hört talas om en mörderska vid namn Christine Schürrer?
Ja det har jag men hon mördade väl ingen vuxen med sin hammare?!
Citera
2014-06-28, 02:35
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Om man går på vad som har läckt ut så finns det ändå en del man kan göra för att få det till dråp.
Redovisar lite punkter nedan:
* hammare är inget vanligt mordvapen, vet inte ens om det någonsin har hänt i Sverige att en kvinna har mördat en vuxen med det, alltså fanns det ingen planering att döda BO
* skada på handen vilket indikerar strid
* MGM larmar själv polisen, knappast något en "normal" mördare gör

Sen finns det även en del generella saker som väger positivt för GM, gissar här bara.
* tjej
* ung
* ostraffad
* ingen våldsam historia

Men försvaret måste först och främst få tyst på JH och invänta RU. Sen efter det så får man se hur man lägger upp taktiken.

1. Christine Schürrer mördade med hammare men det är oväsentligt om det är ett vanligt mordvapen eller inte. En hammare är i sammanhanget ett vapen, hon skulle knappast hjälpa LL renovera JAs lägenhet den morgonen eller hur? medtagandet av hammare kommer bedömas som en omständighet som talar FÖR uppsåt.

2. Du har ingen aning om var på handen skadan sitter. Om det är en kökskniv som använts(vilket allt talar för) så har den inget halkskydd, Blod i kombination med avsaknad av halkskydd leder väldigt enkelt till skada på handflatan/insida fingrar vid upprepade hugg i kropp.
Det är väldigt vanligt vid denna typ av brott att sådana skador uppkommer och det har visats vid kroppsbesiktningen om det nu ligger till så.

3. Att hon anmäler själv behöver inte ha något värde huruvida dråp eller mord ska dömas. Hon kan ha insett att det helt enkelt är kört efter JN sagt att "om du inte ringer så gör jag det"
Eller så bröt hon helt enkelt ihop och orkade inte mer efter allt hon sysslat med under dagen, vem skulle inte göra det?

Jag skulle bli extremt förvånad om inte hon döms för mord
Citera
2014-06-28, 02:40
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nie
JH, JN och LL skulle fira midsommar ihop. Är detta bara en spekulation eller ligger det något mer i detta?

Att den uppgiften stämmer skulle jag ställa mig jävligt tveksam till.

JN och LL känner inte varandra och JH och LL hatar varandra, så varför skulle dom tre spendera midsommar tillsammans?
Citera
2014-06-28, 02:42
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ja det har jag men hon mördade väl ingen vuxen med sin hammare?!
Nej, men det var verkligen inte långt ifrån att hon även slagit ihjäl Max och Sagas mamma
Emma J när hon höll på i sin mordiska framfart där borta i Arboga.
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Jobbar du med juridik? Om man nu kom fram till att hon inte ska ha vård utan fängelse, hur skulle man tänka bäst då för att få det vållande eller dråp. Vilka huvudpunkter skull man inrikta sig på? Att hon är tjej men vad ska man säga kring detta att hon är tjej då som försvarare menar jag?
Nej jag jobbar inte direkt med juridik men har viss juridisk utbildning. Läs mina tidigare inlägg för ideer om hur man ska få det till dråp. Men man måste få tyst på JH först och invänta RMU sen kan man lägga upp taktiken efter det. I såna här fall utan vittnen så har ju försvaret en viss fördel men inte om GM sitter och babblar för mycket. Men i detta fallet så blir det ju svårt att komma undan hammare och styckning som båda givetvis inte väger positivt för GM. Men ett dråp vill jag definitivt inte utesluta än. Hammare är som sagt ett mycket ovanligt mordvapen för kvinnor så det finns nog vissa chanser att komma undan med dråp. Och vilken kallblodig mördare är så urbota dum att ringa snuten efteråt och erkänna allting? Den sista meningen kan man ju direkt föreställa sig att FA drar i rättegången.
Citera
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir_K
Finns det inga med borderline som är mördare eller potentiella mördare menar du?

Tjejer med borderline är ofta självdestruktiva och skadar sig själva, inte andra. Folk runtom borde dessutom känna till om hon hade sådana problem, så det tror jag inte. Borderline uppkommer dessutom oftast efter problem i uppväxten, så dessa tjejer har oftast upplevt jobbiga trauman, övergrepp, misshandel, olämpliga föräldrar osv. Hittills verkar JH inte ha haft en sådan tragiskt uppväxt.
Citera
2014-06-28, 02:46
Medlem
StopDropAndRolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir_K

Finns det inga med asperger som är mördare eller potentiella mördare? Eller varför inte ADHD?

Du försöker rättfärdiga hennes mördande med en diagnos som överlag bara gör en människa väldigt deppig och känslig. Jag har borderline och det finns ingenting i mig som skulle kunna få mig att mörda. Jag har aldrig ens slagit en annan människa, inte ens i självförsvar.
Citera
2014-06-28, 02:48
Moderator
OYs avatar
Det osannolikaste av det osannolika har hänt, blir värre och värre. Vad mer kan JH hittat på som vi knappt kan föreställa oss tro?

Har KJ i Boden, fallet VB, planteringsteorin framstår som inte alldeles osannolikt. Folk är fan inte kloka nuförtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in