Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-24, 14:44
Medlem
cavaliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivenstiven
Med en vass kniv? Menar du att det går att skära igenom ben med en vass kniv?
Nej, men genom leder.
Citera
2014-06-24, 14:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
ja, om uppgifterna från folket på bygden stämmer, ja. Men är det inte en transportstyckning utan en rituell styckning så är ju JH skvatt galen.

Psst, => 3:30 "Saida" uttalar sig om 1:a-gångsförbrytare.
http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/antalet-styckmord-har-f%C3%B6rdubblats-p%C3%A5-senaste-%C3%A5ren-2364642
Citera
2014-06-24, 14:53
Moderator
OYs avatar
Ponera att man börjar arbetet kl 05:30 i Zinkgruvan, när är man hemma i sin lägenhet i Askersund om man kör raka spåret hem när arbetsdagen är slut?
Citera
2014-06-24, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cavalier
Nej, men genom leder.
Usch, bara tanken på att J kan ha åkt förbi oss med allt i bilen får mig att må illa!
Citera
2014-06-24, 15:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ponera att man börjar arbetet kl 05:30 i Zinkgruvan, när är man hemma i sin lägenhet i Askersund om man kör raka spåret hem när arbetsdagen är slut?
Jag har fått PM om att JA jobbade eftermiddagsskiftet och började kl 15. Tyvärr fick jag inte veta sluttid. Det tar Mr Google en knapp halvtimme att köra från Zinkgruvan till Askersund.
Citera
2014-06-24, 15:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
Om det visar sig att kroppen är styckad. Ur ett pm som jag har fått.

citat;

Dessutom är JA inbiten jägare och skapligt duktig på att stycka

slut citat

Citerar mig själv då styckning blev ett faktum fortare än jag kunde ana.

JA borde kunna stycka en människa lätt och smidigt med de kunskaper han påstås besitta. Kunde KJ i fallet Bangsuan i Boden som enl. vittnesmål inte ens kan rensa en fisk så kan säkerligen även JH skära en kropp i bitar tror jag.
Citera
2014-06-24, 15:12
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har fått PM om att JA jobbade eftermiddagsskiftet och började kl 15. Tyvärr fick jag inte veta sluttid. Det tar Mr Google en knapp halvtimme att köra från Zinkgruvan till Askersund.

Då lär han inte ha varit hemma vid 21:30 i alla fall. Iof ingen som har påstått det vad jag vet, men när kom han hem och upptäckte att LL inte var där, eller att det var städat/stökigt i lägenheten och anade oråd?
Citera
2014-06-24, 15:20
Medlem
Citat:
Då lär han inte ha varit hemma vid 21:30 i alla fall. Iof ingen som har påstått det vad jag vet, men när kom han hem och upptäckte att LL inte var där, eller att det var städat/stökigt i lägenheten och anade oråd?

Vad var det här pratet om att han skulle på AW då?
Citera
2014-06-24, 15:21
Citat:
Ursprungligen postat av Lofars
Om den styckades i lägenheten så varför åka hela vägen till Hällabrottet och dumpa , när hon har hur mycket skog, gruvor, småvägar, vatten mm som helst straxt utanför Askersund . Tänker på Zinkgruvan och runtikring där! Nej, tror på att hon styckade kroppen hemma vid!
Tja, men varför skulle hon stycka kroppen om hon nu fick den ut ur lägenheten i helt skick? Varför inte bara dumpa kroppen i nåt gruvhål eller på nån småväg?
Citera
2014-06-24, 15:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Vad var det här pratet om att han skulle på AW då?

Betyder AW after work?

I så fall, inte en susning.
Citera
2014-06-24, 15:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Tja, men varför skulle hon stycka kroppen om hon nu fick den ut ur lägenheten i helt skick? Varför inte bara dumpa kroppen i nåt gruvhål eller på nån småväg?

Dölja dödsorsaken, försvåra utredningen, mindre risk att bli påkommen vid dumpning.
Den milda domen mot KJ i Boden kan finnas i färskt minne.
Citera
2014-06-24, 15:27
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marquant37
Det var tydligen hennes syrra, inte Jonna. Delvis mitt fel som lade ut uppgiften
Dessutom var det LL vi pratade om då, någon skrev att det är LL:s syster som jobbar på ICA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in