2014-11-26, 20:51
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Vet du ens vad ordet hyckla betyder?

Wow, nu kom visst allt fram. Visste inte om att du saknade mig på forumet, jag ska försöka vara lite mer frekvent där. Tyvärr har jag annat att göra i mitt liv också, det är inte särskilt ofta jag har tid att skriva men för din skull ska jag göra ett försök.

Du kan skämta bort det hur mycket du vill, både du och jag vet att du hade varit först med att skriva om Barca vann El Clasico den kvällen. Hade haft bra mycket mer respekt för dig om du bara ärligt hade sagt, "jag var nedstämd och besviken över Barca's insats så jag hade ingen lust och skriva.", istället fjantar du dig och försöker skoja bort det jag framförde.

Jag blandar inte ihop något, jag vet precis var Barcelona står för tillfället. Att de vinner över Apoel gör dem inte till ett grymt lag men om du hade läst det jag har skrivit här under dagen så hade du förstått det. Apoel är ett helt ok bra lag men bland de svagare av alla CL-lag. Det är ett faktum. Att de skulle vara katastrofalt dåliga, som du skriver, är bara löjligt och det vet du om. Tyvärr skriver du så bara för att förringa Messis hattrick men det är skitsamma, gör vad du vill. Att hylla Messi ligger nog inte i din natur.

Du fortsätter hänga upp dig på skit grejer, vad spelar det för roll om jag säger att dom är katastrofalt dåliga eller om jag säger dom är bland dom svagare lagen? Du fattar väl att när jag säger att APOEL är katastrofalt dåliga så menar jag det i CL sammanhang, inte att dom är katastrofalt dåliga i jämförelse med IFK Malmö i Division 4. Låt diskussionen hålla en hög nivå istället för att fokusera på småsaker för att undvika essensen av vad som diskuteras.

För mig är Bayern och Chelsea de bästa lagen för tillfället. Att det skulle vara hyckleri att påstå det känns bara helt absurd. Lagen är helt överlägsna i sina ligor och spelar riktigt jäkla bra fotboll. Jag har svårt att se att något annat lag är bättre än dem för tillfället. Enligt mig ligger vare sig Real eller Barcelona på deras nivå, att det skulle vara hyckleri får stå för dig, jag kan bara inte få ihop det.

Det är rent hyckleri att du plötsligt anser Bayern och Chelsea som bästa lagen men att Real Madrid inte platsar här, detta går inte ihop någonstans. Du säger att Bayern och Chelsea har varit helt överlägsna i sina ligor, har dessa lag mäktiga Barca och slåss med eller fantastiska Atletico som vann ligan förra året och var 1 min från att vinna CL finalen? Real Madrid leder ligan med 2 poäng och tampas med två lag som är helt överlägsna Bayern och Chelseas patetiska lag. Dina argument fallerar totalt och dom kommer utifrån ditt hat emot Real Madrid. Barcelona ligger absolut inte på Bayern och Chelseas nivå, men att försöka dra ner Real Madrid till Barcelonas nivå är bara fjantigt och så genomskinligt.

Jag frågar alla andra i tråden, är det rätt att anse Bayern och Chelsea som dom bästa lagen just nu samtidigt som man helt utesluter Real Madrid ur denna ekvation?

Så återigen, hur hycklar jag när jag tycker att Chelsea och Bayern är de bästa lagen för tillfället? Hur hycklar jag när jag säger att Real har större möjligheter att slå dem än Barcelona?

Du hycklar för att du blundar för sanningen, alla vet att Real Madrid är minst lika bra som Bayern om inte BÄTTRE, allt annat är helt absurt när man diskuterar vilka lag som är bäst just nu. Du hycklar när du påstår dig veta att Barca inte håller med dom stora jättarna i Europa samtidigt som du drar ner Real Madrid till samma låga nivå när du vet mycket väl hur bra Real Madrid varit.
Senast redigerad av Marlo.Stanfield 2014-11-26 kl. 20:53.
Citera
2014-11-26, 21:06
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
[b]Du kan skämta bort det hur mycket du vill, både du och jag vet att du hade varit först med att skriva om Barca vann El Clasico den kvällen. Hade haft bra mycket mer respekt för dig om du bara ärligt hade sagt, "jag var nedstämd och besviken över Barca's insats så jag hade ingen lust och skriva.", istället fjantar du dig och försöker skoja bort det jag framförde.[

Jag skämtade inte, jag har andra saker att göra än att sitta och skriva här på Flashback.

Citat:
Du fortsätter hänga upp dig på skit grejer, vad spelar det för roll om jag säger att dom är katastrofalt dåliga eller om jag säger dom är bland dom svagare lagen? Du fattar väl att när jag säger att APOEL är katastrofalt dåliga så menar jag det i CL sammanhang, inte att dom är katastrofalt dåliga i jämförelse med IFK Malmö i Division 4. Låt diskussionen hålla en hög nivå istället för att fokusera på småsaker för att undvika essensen av vad som diskuteras.

Var lite mer saklig då, katastrofalt dåliga är ett väldigt starkt uttryck. De är ett svagt CL-lag men fortfarande innebär det att det är ett bra klubblag rent allmänt.

Citat:
Det är rent hyckleri att du plötsligt anser Bayern och Chelsea som bästa lagen men att Real Madrid inte platsar här, detta går inte ihop någonstans. Du säger att Bayern och Chelsea har varit helt överlägsna i sina ligor, har dessa lag mäktiga Barca och slåss med eller fantastiska Atletico som vann ligan förra året och var 1 min från att vinna CL finalen? Real Madrid leder ligan med 2 poäng och tampas med två lag som är helt överlägsna Bayern och Chelseas patetiska lag. Dina argument fallerar totalt och dom kommer utifrån ditt hat emot Real Madrid. Barcelona ligger absolut inte på Bayern och Chelseas nivå, men att försöka dra ner Real Madrid till Barcelonas nivå är bara fjantigt och så genomskinligt.

Så enligt dig är det hyckleri att kalla Bayern och Chelsea för de bästa lagen för tillfället? Okeeej, vi säger så.

Citat:
Du hycklar för att du blundar för sanningen, alla vet att Real Madrid är minst lika bra som Bayern om inte BÄTTRE, allt annat är helt absurt när man diskuterar vilka lag som är bäst just nu. Du hycklar när du påstår dig veta att Barca inte håller med dom stora jättarna i Europa samtidigt som du drar ner Real Madrid till samma låga nivå när du vet mycket väl hur bra Real Madrid varit.

Så att kalla Chelsea och Bayern för de bästa lagen är hyckleri om man inte tar med Real där? Det känns väldigt objektivt av dig måste jag säga.

Det är uppenbart att du inte riktigt har full koll på ordet hyckleri. Att jag tycker att Chelsea och Bayern är de bästa lagen i Europa för tillfället kan inte på något sätt anses vara provokativt eller konstigt. För mig är det så, du verkar hysa en annan åsikt. Det är ok, några kommer hålla med dig och andra kommer hålla med mig. Det är inte konstigare än så.

Det är uppenbart att du skriver i affekt, det brukar sällan resultera i något vettigt och inte så nu heller. Känns som vi inte kommer längre, ser ingen anledning till en fortsatt debatt i det här ämnet.
Citera
2014-11-26, 21:20
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
text

Förklara hur Bayern och Chelsea är på en egen nivå som Real Madrid inte är på, lyckas du med detta så ska jag sluta skriva här i framtiden. Seså, backa upp dina tomma ord med lite fakta eller konkreta tankar, som en enda person här inne kan köpa.
Citera
2014-11-26, 21:38
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Förklara hur Bayern och Chelsea är på en egen nivå som Real Madrid inte är på, lyckas du med detta så ska jag sluta skriva här i framtiden. Seså, backa upp dina tomma ord med lite fakta eller konkreta tankar, som en enda person här inne kan köpa.

Fast både du och jag vet att du inte kommer ge med dig vad jag än skriver. Du tycker att Real hör hemma på toppen med Bayern och Chelsea, fine det får vara så. Jag tycker att Chelsea och Bayern har ett spel som, för tillfället, är vassare än de andra lagen i Europa. Att tycka det kan knappast vara kontroversiellt, det är bara tyckande från min sida.

Som sagt, den här debatten är färdig för min del. Du är välkommen att komma med en snitsig avslutning på det hela, kör på.
Citera
2014-11-26, 21:43
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Fast både du och jag vet att du inte kommer ge med dig vad jag än skriver. Du tycker att Real hör hemma på toppen med Bayern och Chelsea, fine det får vara så. Jag tycker att Chelsea och Bayern har ett spel som, för tillfället, är vassare än de andra lagen i Europa. Att tycka det kan knappast vara kontroversiellt, det är bara tyckande från min sida.

Som sagt, den här debatten är färdig för min del. Du är välkommen att komma med en snitsig avslutning på det hela, kör på.

Vi får helt enkelt agree to disagree, man ska inte tvinga på folk sina egna tankar och åsikter.
Citera
2014-11-26, 22:39
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Liverpool kommer antagligen gå vidare, hemma på Anfield mot Basel där de måste vinna.
Citera
2014-11-26, 23:08
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bannaintekalasfilm
Liverpool kommer antagligen gå vidare, hemma på Anfield mot Basel där de måste vinna.

Precis, där de måste vinna. Det roliga är att de förmodligen inte kommer lyckas.
Citera
2014-11-26, 23:20
Bannlyst
Ja, lite kul att Liverpool spelat hur uselt som helst och ädnå har bra chans att gå vidare. Jämför med Napoli ifjol. Jag menar, de har vunnit en match och det var på en enorm tabbe där bulgarerna orsakade straff på stopptid och Liverpool vann med 2-1 hemma. Nu har de Basel hemma i en ödesmatch och behöver "bara" vinna. Spelar dom som dom gör nu så kommer dom inte att vinna den. De har ju haft en enorm röta i grupplottningen, hur är det ens möjligt att få så enkel lottning, var Basel det högt rankade laget? Lätt den sämsta gruppen i turneringen. Laget som går vidare åker i alla fall ut direkt känns det som, oavsett motstånd.
Senast redigerad av speedi- 2014-11-26 kl. 23:25.
Citera
2014-11-26, 23:22
Medlem
HAZARD17s avatar
England 10-2 Tyskland
Citera
2014-11-26, 23:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HAZARD17
England 10-2 Tyskland
Och? Både Bayern och Dortmund var klara.

Bulgarien-England 2-2
Citera
2014-11-26, 23:28
Medlem
hakansukkurs avatar
Harligt, Barca vinner over Apoel, och trollen hittar tillbaka

Finns bara tva lag i CL i ar, RM och BM. Chelsea slar inget av dessa lag over tva matcher, men mojligtvis i en final. RM har tur att Modrics skada kom nu, (om han nu hinner tillbaks i tid for de stora matcherna) for han kommer att behovas. Isco ar inte ett alternativ, i alla fall inte vad han visat upp hittills pa mitten. Kanske kommer behovas ett kop i Januari beroende pa Modrics aterhamtning, Ilarra har inte kommit upp till de forvantningar man hoppats. Mojligtvis far han spel tid nu och kan visa upp sig, om inte Carlos skall envisas att spela Isco ur position.
Citera
2014-11-26, 23:53
Medlem
HAZARD17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Och? Både Bayern och Dortmund var klara.

Bulgarien-England 2-2
Fast nu var det ju så att det blev världens liv förra gången dom här lagen som spelade den här omgången möttes. Då pratade man ju om att Bundesliga var en bättre liga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in