2014-07-16, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
För att dra en liknelse fick AIK 1-1 mot Isländska storheterna FH Hafnarfjördur på hemmaplan innan Lech Poznan och CSKA Moskva stod som motstånd.

Med andra ord ska man inte döma ut laget för en enda match ute i Europa, Malmö har en hög högstanivå och kommer säkert gå vidare trots dagens resultat.
Fast Malmö är ju ökända för att göra bort sig i Europa så det är ju en skev jämförelse toltalt sett, plus att Ventspils är ett av dom lägst rankade lagen. Att man inte ska döma ut dom på en gång har du rätt i, men Malmö klarar helt enkelt inte av att spela i Europa. I alla fall inte mot lag som är fisar i rymden i jämförelse.
Citera
2014-07-17, 00:00
Medlem
MickelMacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Fast Malmö är ju ökända för att göra bort sig i Europa så det är ju en skev jämförelse toltalt sett, plus att Ventspils är ett av dom lägst rankade lagen. Att man inte ska döma ut dom på en gång har du rätt i, men Malmö klarar helt enkelt inte av att spela i Europa. I alla fall inte mot lag som är fisar i rymden i jämförelse.

MFF är det laget som varit närmast CL-grupp spel så knip igen kakhålet.
Citera
2014-07-17, 00:03
Medlem
När var det sist ett svenskt lag gick in i ett CL-kval med sin bäste spelare, sin bäste mittback och sin mer offensivt lagde innermittfältare skadade (samt inför detta kval sålt två ordinarie spelare)? Betänk detta innan ni sågar Malmö så att ni nästan spricker. Och nej, jag försvarar inte den bedrövliga insatsen idag, dock hade inget annat svenskt lag gjort det bättre med de förutsättningar Malmö hade.
Citat:
Fast Malmö är ju ökända för att göra bort sig i Europa
Ja, det gick riktigt dåligt '79.
Senast redigerad av Kommunistfittan 2014-07-17 kl. 00:05.
Citera
2014-07-17, 00:04
Medlem
Ajberts avatar
Citat:
Fast Malmö mötte ju på pappret lägst rankade laget av alla i kvalet läste jag alldeles nyss och dom klarade inte av att motsvara förväntningarna. Så Elfsborg har ju teoretiskt en mycket tuffare väg att gå på vägen mot Europa. Malmö FF är nog det sämsta svenska kvallaget till Champions League genom tiderna. Att dom åkte ut mot Dynamo Zagreb var väl ingen skräll men däremot när dom åkte ut mot FC Thun, det var ju ett praktfiasko utan dess like.
Malmö mötte ett lag som var bättre rankat än Malmö själva. Nog för att man egentligen är ett bättre lag, men jag förstår inte var du får att de är det lägst rankade laget från?
Citera
2014-07-17, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMack
MFF är det laget som varit närmast CL-grupp spel så knip igen kakhålet.
Fast när det verkligen gäller så går det ju käpprätt åt helvete varje gång. Så det ligger faktiskt något i det jag säger.
Citera
2014-07-17, 00:27
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Fast när det verkligen gäller så går det ju käpprätt åt helvete varje gång. Så det ligger faktiskt något i det jag säger.
Käpprätt åt helvete? Dinamo Zagreb kom undan med blotta förskräckelsen från Malmö i deras förra sejour.

Om du likställer käpprätt åt helvete i och med att man inte deltar i turneringen ja då misslyckas alla svenska lag lika dåligt eller till och med mycket sämre.
Citera
2014-07-17, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Käpprätt åt helvete? Dinamo Zagreb kom undan med blotta förskräckelsen från Malmö i deras förra sejour.

Om du likställer käpprätt åt helvete i och med att man inte deltar i turneringen ja då misslyckas alla svenska lag lika dåligt eller till och med mycket sämre.
Prestationen mot Dinamo Zagreb var grymt bra det vidhåller jag. Men att ni inte slog ut ett schweiziskt brunkarlag innan dess går inte att bortförklara. Det är som att Tyskland skulle förlora mot San Marino.
Citera
2014-07-17, 00:38
Medlem
Citat:
Det stämmer lika bra på MFF som på alla andra svenska lag så du kan lägga ner skitsnacket.

Bedrövlig insats precis som väntat mot ett osexigt brunkargäng som ingen hört talas om, precis som när vi mötte Drogheda förra året eller Torshavn 2011. Visst saknar vi ett par viktiga spelare men det här gänget ska vi slå med ett par bollar oavsett. Avancemang är jag säker på då letterna måste vinna över oss nästa match och det klarar man inte av. För övrigt imponerade det där Europa-spelet som Åge snackat om sedan dag ett föga.
Citera
2014-07-17, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajbert
Malmö mötte ett lag som var bättre rankat än Malmö själva. Nog för att man egentligen är ett bättre lag, men jag förstår inte var du får att de är det lägst rankade laget från?
Visserligen ingen pålitlig källa men Aftonbladet hade en artikel om det. Men jag vet ju inte hur bra dom andra lagen är i jämförelse men Ventspils borde ju ligga i botten. Malmö borde ha vunnit den här matchen komfortabelt.
Citera
2014-07-17, 00:41
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Prestationen mot Dinamo Zagreb var grymt bra det vidhåller jag. Men att ni inte slog ut ett schweiziskt brunkarlag innan dess går inte att bortförklara. Det är som att Tyskland skulle förlora mot San Marino.
Ni? Jag är gnagare för fan!

Och Tyskland mot San Marino? Nej nej nej, snarare AIK-Jönköping Södra.

Och nog för att svensk fotboll skulle öka sin status men gud vad jag inte vill se MFF i Champions League, pengaregnet skulle bidra så stort med möjligheten att dra ifrån sportsligt och jag ser hellre ett dussin gäng framför MFF i såfall.
Citera
2014-07-17, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Det stämmer lika bra på MFF som på alla andra svenska lag så du kan lägga ner skitsnacket.

Bedrövlig insats precis som väntat mot ett osexigt brunkargäng som ingen hört talas om, precis som när vi mötte Drogheda förra året eller Torshavn 2011. Visst saknar vi ett par viktiga spelare men det här gänget ska vi slå med ett par bollar oavsett. Avancemang är jag säker på då letterna måste vinna över oss nästa match och det klarar man inte av. För övrigt imponerade det där Europa-spelet som Åge snackat om sedan dag ett föga.
Alla svenska lag misslyckas i Europa ja men Malmös statistik mot skitlagen är så skrämmande usel att Hamrén framstår som ett geni.
Citera
2014-07-17, 00:47
Medlem
MickelMacks avatar
Citat:

FC Thun hade en peak 2005, alla lag har en peak då och då inget konstigt med det. De gjorde bra ifrån sig i gruppspelet i CL sedan, här är lite resultat.

Arsenal FC 2–1 FC Thun
FC Thun 1–0 AC Sparta Prag
AFC Ajax 2–0 FC Thun
FC Thun 2–4 AFC Ajax
FC Thun 0–1 Arsenal FC
AC Sparta Prag 0–0 FC Thun

Så nej Thun var inget skitlag iaf inte år 2005 då de hade en peak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in