2014-08-28, 12:04
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Varför är det stort för svensk fotboll? Hur gynnas övriga lag av att Malmö gått till CL? Du som har sån koll, förklara gärna det.
De kan gynnas. Dels av mjuka värden o lullull som positiva tankar om att det går, ranking o övrig skit.

Annars kan man jämföra med DIF tidigt 2000 tal (är DIFare så det är enklast för mig), som slukade talanger o bra spelare utifrån ett par år men som sen gick in i väggen. Andra klubbar krävde väldigt mkt betalt av DIF sen o fick in bra cash, talanger gick till andra klubbar ist för att bänka i DIF (de fortsatte ju ta in spelare utifrån också) och i Malmös fall som har så bra akademi så kan de söka sig till andra klubbar om de anser att det är för tjockt att ta sig fram i MFF.

Allt detta är ju mest potentiellt nonsens men det är möjligt...det är samma resonemang som de syftade på i studion igår under en stund
Citera
2014-08-28, 12:13
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Dödens grupp skulle vara :

Real Madrid

Dortmund

Liverpool

Roma
Citera
2014-08-28, 12:18
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbacck

Som många andra (men till skillnad från vissa) så hoppas jag på en bra sportslig lottning. I alla fall 2 lag som är möjliga att stå upp mot, så att man har en chans att nå viss framgång i gruppspelet. Undviker helst lag som Barca, Real och L'pool, för då finns risken att det blir ett stort jippo, ungefär som en träningsmatch där det är lite röda tröjor utspridda över sittplats och folk inte bryr sig om resultatet utan om att få se Ronaldo spela.
Inte en chans..deras stadion tar 21 000 internationellt. Den kommer vara fylld till bredden med säsongare, medlemmar, MFF Support o andra... cirkusbesökarna kommer inte få sniffa på en biljett ens en gång. En del företagsevents tillkommer givetvis.

Det är inte landslaget .. inte heller Råsunda som då AIK var uppe, inte menat att AIK har cirkusfans men arenans storlek gav tyvärr utrymme för det.
Citera
2014-08-28, 12:27
Medlem
Adolf vilken jävla nolla.."spelade smutsigt"
Helt exemplarisk insats av Malmö och kan erkänna att jag blev glad hur dom gick in i närkamperna mot primadonnorna.
Citera
2014-08-28, 12:29
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingakrusiduller
Adolf vilken jävla nolla.."spelade smutsigt"
Helt exemplarisk insats av Malmö och kan erkänna att jag blev glad hur dom gick in i närkamperna mot primadonnorna.

Spela smutsigt mot ett smutsigt företag. Helt rätt.
Citera
2014-08-28, 12:36
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Inte en chans..deras stadion tar 21 000 internationellt. Den kommer vara fylld till bredden med säsongare, medlemmar, MFF Support o andra... cirkusbesökarna kommer inte få sniffa på en biljett ens en gång. En del företagsevents tillkommer givetvis.

Det är inte landslaget .. inte heller Råsunda som då AIK var uppe, inte menat att AIK har cirkusfans men arenans storlek gav tyvärr utrymme för det.

Fast nu kommer det nog väldigt många cirkusbesökare som du kallar det ändå fast för att titta på Malmö. Väldigt många nya hardcore fans som alltid har hejat på Malmö...om man räknar igår som alltid.
Citera
2014-08-28, 12:39
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Fast nu kommer det nog väldigt många cirkusbesökare som du kallar det ändå fast för att titta på Malmö. Väldigt många nya hardcore fans som alltid har hejat på Malmö...om man räknar igår som alltid.

Några turister kommer säkert att ta plats, men det kommer inte att bli enkelt att få biljett om man inte har årskort. Det kommer också i första hand säljas paket på alla tre matcherna så de som vill se Real Madrid kommer kanske också bli tvungna att köpa biljett till de andra matcherna.
Citera
2014-08-28, 12:52
Medlem
Pancevs avatar
vidhåller att de kommer få ett helvete att få biljetter! den tar bara 21 000 pers..inte mycket cirkusyta att spela på där inte.

Mishima, grattis förresten! Dig kan jag unna ett grattis
Citera
2014-08-28, 12:58
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Några turister kommer säkert att ta plats, men det kommer inte att bli enkelt att få biljett om man inte har årskort. Det kommer också i första hand säljas paket på alla tre matcherna så de som vill se Real Madrid kommer kanske också bli tvungna att köpa biljett till de andra matcherna.

Risk att priserna kommer vara jäkligt saftiga. Eller har Malmö sagt något om det?
Citera
2014-08-28, 12:58
Medlem
HAZARD17s avatar
Jag som True Blue(chelsea)medlem skulle väl bli ganska prioriterad om nu Malmö skulle hamna i samma grupp som Chelsea, eftersom jag är svensk? Eller vad tror ni?
Citera
2014-08-28, 13:06
Medlem
Forever Winters avatar
Hur mycket gör poäng i gruppspelet för Allsvenskans koefficient? Är det värt att hoppas på några av de svagare lagen för att eventuellt ta något poäng eller är det bättre att få de stora publiklagen?
Jag minns AIK-Barca på Råsunda. Lite väl många popcornturister som ville se Barca för att det skulle vara kul.

Grattis MFF!

Till sist vill jag bara säga: Du kan inte köpa klubbkänsla!!
Citera
2014-08-28, 13:06
Awaiting Email Confirmation
Väldigt kul att 10 av 18 i MFFs trupp mot Salzburg har spelat i klubben sedan de var 15 år. Pa konate och Rosenberg som båda var lysande har började i MFF redan som 5-åringar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in