2015-04-23, 00:10
Medlem
Mr.TravisBickles avatar
Hoppas på fler matcher likt Madridderbyt på Bernabeu. Den hade verkligen allt. Helvete, vilken fantastisk spelare James är! Bättre, och framför allt mycket jämnare än Di Maria IMO.

Så länge det inte blir El Clasico och Juve-Bayern så kommer båda semifinalerna bli mycket intressanta.
Citera
2015-04-23, 00:18
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.TravisBickle
Hoppas på fler matcher likt Madridderbyt på Bernabeu. Den hade verkligen allt. Helvete, vilken fantastisk spelare James är! Bättre, och framför allt mycket jämnare än Di Maria IMO.

Så länge det inte blir El Clasico och Juve-Bayern så kommer båda semifinalerna bli mycket intressanta.

James är en helt magisk spelare, nivåer bättre än Di Maria i min bok. Jämnare spelare som värderar varenda läge rätt, otroligt nyttig för laget.
Citera
2015-04-23, 00:36
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:

Moter vi Barca (eller Juve) sa ar vi i final imo.
Citera
2015-04-23, 00:51
Medlem
Citat:

tänkte först samma sak gällande el clasico, men sedan kom jag fram till att det fan inte är värt risken att el clasico blir i finalen. accepterar hellre en del-förlust och får el clasico i semifinalen så det inte kan bli samma jävla skit man sett ett 30-tal gånger senaste fem åren i finalen.
Citera
2015-04-23, 08:40
Medlem
Jaxxxs avatar
Kul med en semifinal där det känns som att det faktiskt är Europas 4 bästa klubbar över säsongen som gör upp. Går inte att få en bra/dålig lottning nu.

FÖ Måste jag säga att jag gillar hur man gör med slutspelet i copa libertadores, man samlar alla lagen som går vidare i en tabell, där 1an möter 16e lag osv.
Kolla under seeding och bracket på denna sidean
http://en.wikipedia.org/wiki/2015_Copa_Libertadores

Visst blir det lite vanskligt att jämföra grupper då de kan hålla olika kvalité, men jag upplever det som ett betydligt rättvisare och värdigare sätt att avgöra en turnering på än med lottning.
Citera
2015-04-23, 09:00
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
Kul med en semifinal där det känns som att det faktiskt är Europas 4 bästa klubbar över säsongen som gör upp. Går inte att få en bra/dålig lottning nu.

FÖ Måste jag säga att jag gillar hur man gör med slutspelet i copa libertadores, man samlar alla lagen som går vidare i en tabell, där 1an möter 16e lag osv.
Kolla under seeding och bracket på denna sidean
http://en.wikipedia.org/wiki/2015_Copa_Libertadores

Visst blir det lite vanskligt att jämföra grupper då de kan hålla olika kvalité, men jag upplever det som ett betydligt rättvisare och värdigare sätt att avgöra en turnering på än med lottning.

Någon som är sugen på att räkna ut hur CL slutspelsträdet hade sett ut i år om man använt samma system? Sitter på jobbet så själv hinner jag inte
Citera
2015-04-23, 09:45
Medlem
Cambijaos avatar
Jag hoppas på Real Madrid - Juventus och Bayern mot Barcelona. Ancelotti mot sin gamla klubb som sparkade honom, Pogba mot sin nya klubb( ), Morata mot sin gamla. Och med tanke på hur både Bayern och Barcelona spelar för tillfället så känns det som det kommer bli två helt galna matcher.
Citera
2015-04-23, 09:55
Medlem
Pickmylussys avatar
Enda jag hoppas på för tillfället är en vinnare som inte heter Real Madrid.
Älskar '"traditionen" med en ny vinnare varje år.

Simeone förresten...:
"Vi kontrollerade matchen".

Vete fan om ja gillar upplägget nästa säsong... Känns bara så jävla fel.
Med lite mer "flyt" lär ju dock mindre klubbar gå långt. Vete fan om det är det uefa är ute efter.. "Bra matcher" mellan storklubbar går nog jämnt ut i slutändan... Säkert pengar , på nåt vänster, asen är ute efter.
Senast redigerad av Pickmylussy 2015-04-23 kl. 09:58.
Citera
2015-04-23, 11:11
Medlem
Skranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Det skrivs idag en hel del om förändringarna i seedningssystemet idag som UEFA gör till nästa säsong. Om jag har förstått det hela rätt så har ljushuvudena kokat ihop att vinnarna i de sju(!) bäst rankade ligorna hamna i seedningsgrupp ett, tillsammans med förra årets vinnare av CL.

Det innebär alltså att vinnaren av ryska ligan till exempel ska seedas i första gruppen medan antingen Barcelona eller Real Madrid kommer att hamna i den andra? Och detta öde kommer förstås det spanska topplaget att dela framöver med tre av de engelska toppklubbarna som inte vinner ligan (sannolikt: United, Chelsea, City, Arsenal - eller möjligen Liverpool). Det kan förstås också drabba lag som Atletico, Dortmund eller Juventus som gått bra tidigare - om de blir tvåa eller trea i den inhemska ligan.

Seedningen blir helt enkelt meningslös och det kan blir riktiga helvetesgrupper där några av de bästa lagen åker ut med en gång. Så man undrar vad fan de håller på med. jag har ärligt talat aldrig i någon annan sport överhuvudtaget sett en seedning som inte försöker ranka hur bra deltagarna faktiskt är, men genierna på UEFA har tydligen uppfunnit en. Nu kommer lag som PSG alltid ha räkmacka för att den franska ligan är skit samtidigt som Atletico alltid kommer seedas dåligt nästan oavsett hur bra de presterar internationellt - eftersom konkurrensen till ligatiteln är världens kanske två bästa klubbar.

Så vad fan sysslar man med? Har de börjat sniffa lim borta på huvudkontoret, eller vems geniala plan är det att ha ett seedningssystem som inte är ett seedningssystem?

Kan inte riktigt bestämma mig om det är bra eller dåligt men att PSG skulle ha en räkmacka är ju inte sant. De kan ju lika gärna hamna med 2an i La liga, trean i PL och fyran i Bundesliga. Det nya seedningssystemet kommer inte ge någon räkmacka och det kan bli några riktiga helvetesgrupper på samma sätt som det kan bli svaga grupper. Ända skillnaden är ju att det kommer bli mycket mer ovisst än förut.
Citera
2015-04-23, 11:22
Medlem
Det är klart att det nya systemet är bra.
Citera
2015-04-23, 13:57
Medlem
Signaturums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Jag hoppas på Real Madrid - Juventus och Bayern mot Barcelona. Ancelotti mot sin gamla klubb som sparkade honom, Pogba mot sin nya klubb( ), Morata mot sin gamla. Och med tanke på hur både Bayern och Barcelona spelar för tillfället så känns det som det kommer bli två helt galna matcher.

Detta kommer förmodligen hända.
Som jag spekulerade i matchtråden igår lär UEFA-pamparna vilja ha en El Classicofinal.
Världens största klubblagsmatch i världens största klubblagsturnering borde generera en hel del cash, mer än vanligt.
Citera
2015-04-23, 14:02
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Detta kommer förmodligen hända.
Som jag spekulerade i matchtråden igår lär UEFA-pamparna vilja ha en El Classicofinal.
Världens största klubblagsmatch i världens största klubblagsturnering borde generera en hel del cash, mer än vanligt.

Tror du inte en CL-final innehållandes 2 av dessa lag "genererar" maximalt med cash oavsett då?

Det är väl snarare i semi-finalerna du kan kräma ut max om vi nu ska vara konspiratoriskt lagda.
Då har du ju ändå 2 möten snarare än 1.

Men det känns som att de som letar konspirationer och mygel hos UEFA kommer hitta det och kunna tolka in det oavsett vilka möten vi får nu i semifinalerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in