2014-08-26, 23:33
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Celtic tillslut ute, om Maribor nu inte hade en oanmäld materialare eller något på bänken.. Maribor är väl då även första oseedade laget att ta sig vidare till gruppspelet.

Även Ålborg ute. Och med största sannolikhet är fck också ute, tror inte dom klarar av Leverkusen på bortaplan. Så om vi nu går vidare imorgon får vi alltså runt 200 miljoner för oss själva...
Citera
2014-08-26, 23:43
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Även Ålborg ute. Och med största sannolikhet är fck också ute, tror inte dom klarar av Leverkusen på bortaplan. Så om vi nu går vidare imorgon får vi alltså runt 200 miljoner för oss själva...
Jag tror jag läste någonstans av Osynliga handen att det där snacket om att pengar för tv-rättigheterna är uppdelade på t.ex. Skandinavien inte alls stämmer, utan istället uppdelat nationellt. Hur som helst påstod han ändå att det totalt skulle landa på runt 180 Mkr. Men men, det är en något vi kan gräva vidare i vid den här tiden i morgon om det skulle bli aktuellt..

edit: osynliga handen verkar inte alls ha särskilt bra koll på hur det ser ut, så det kan vara så att det är uppdelat per Skandinavien ändå.
Senast redigerad av Casaba 2014-08-26 kl. 23:46.
Citera
2014-08-27, 12:30
Medlem
Ezzelinos avatar
Seedningspotterna i CL:

Citat:
Pott 1: Barcelona, Bayern, Real Madrid, Chelsea, Benfica, Atletico Madrid, Arsenal*, Porto.

Pott 2: Schalke, Dortmund, Juventus, PSG, Shakhtar Donetsk, Basel, Zenit St Petersburg, Manchester City.

Pott 3: Bayer Leverkusen*, Olympiakos, CSKA Moskva, Ajax, Liverpool, Sporting, Galatasaray, Bilbao*.

Pott 4: Anderlecht, FC Salzburg eller Malmö, AS Roma, Steaua eller Ludogorets, APOEL, BATE, Maribor, AS Monaco.

2-0 till MFF i kväll - tidigt mål av Rosenberg och sedan ett sent kontringsmål när Salzburg blir desperata.

Hoppas att Napoli kan ta en vinst borta mot Athletic Bilbao och därmed gå in i seedningspott 3.
Citera
2014-08-27, 12:50
Medlem
L-illuminatos avatar
Kommer ni fylla arenan eller kommer man få skämmas för Svensk Fotboll än en gång
Citera
2014-08-27, 12:59
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Seedningspotterna i CL:

Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Kommer ni fylla arenan eller kommer man få skämmas för Svensk Fotboll än en gång
Slutsåld sedan en vecka tillbaks.

För att vara säker - om det skulle bli förlängning vid 2-1, då gäller väl fortfarande bortamålsregeln? Dvs. gör Red Bull 2-2 så måste vi vinna med 4-2. Jävla usel regel i så fall.
Citera
2014-08-27, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Bor du under en sten? Utsåld sedan en vecka tillbaka.
Citera
2014-08-27, 13:04
Medlem
snillet_1s avatar
Real Madrid
PSG
Liverpool
Malmö FF

Book it!

---

Har en stark känsla av att Napoli åker ur idag. Bilbao är vansinnigt starka hemma och Napoli känns inte helt klockrena än, jag förstår inte alls hur den här sommaren har behandlats. Inga förstärkningar någonstans i mitt tycke.

Det skulle vara den där mittbacken i så fall.
Citera
2014-08-27, 13:28
Bannlyst
Jag vill inte jinxa eller så men 200 miljoner skulle göra Malmö till ett nytt FCK. Elfsborg som spelar EL har väl inte ens en omsättning på 30 miljoner.

Jag välkomnar den utvecklingen. Malmö är det laget som kommer utveckla svensk fotboll ifall dem börjar dominera Allsvenskan år ut och år in. Den som inte ser positivt på detta är folk som håller stenhårt på sina lag och skiter i svensk fotboll i övrigt, men det kunde jag knappt bry mig om.
Citera
2014-08-27, 13:30
Bannlyst
Malmö kör på 0-0 till slutminuterna. http://www.fotbolldirekt.se/blog/2014/08/27/malmos-taktik-0-0-tills-slutminuterna/

Klok taktik. Tror bara det skulle bli värre om man gör mål tidigt, då kommer ju Salzburg sätta ännu större press. Samtidigt öppnas det ju ytor för kontringar.
Citera
2014-08-27, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Jag välkomnar den utvecklingen. Malmö är det laget som kommer utveckla svensk fotboll ifall dem börjar dominera Allsvenskan år ut och år in. Den som inte ser positivt på detta är folk som håller stenhårt på sina lag och skiter i svensk fotboll i övrigt, men det kunde jag knappt bry mig om.

eller så tror man inte att malmö kommer dra ifrån och vinna allsvenskan fram till 2020 bara för de går till CL en gång och är varken positiv eller negativ till avancemang. att ha åsikten att man tror de kommer vinna varenda år och samtidigt vilja att de ska gå dit när man hejar på ett annat lag i allsvenskan är fan det dummaste jag hört, då är man fan ingen riktig supporter. fast visst, håller man på ett lag som slåss om överlevnad kanske det är ganska irrelevant vem som vinner guld.
Senast redigerad av M.S 2014-08-27 kl. 13:36.
Citera
2014-08-27, 13:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
eller så tror man inte att malmö kommer dra ifrån och vinna allsvenskan fram till 2020 bara för de går till CL en gång och varken är positiv eller negativ till avancemang. att ha åsikten att man tror de kommer vinna varenda år och samtidigt vilja att de ska gå dit när man hejar på ett annat lag i allsvenskan är fan det dummaste jag hört. fast visst, håller man på ett lag som slåss om överlevnad kanske det är ganska irrelevant vem som vinner guld.

"Håller man på ett lag som slåss om överlevnad".

Ja shit, vilka argument.

IFK Norrköping är en av Sveriges mest klassiska klubbar. Jag är knappast bitter och hoppas på att MFF får lite medvind i Europaspelet. Till skillnad från dig så bryr jag mig om svensk fotbolls helhet, och inte något jävla sunklag från Stockholm där mina enda mål med livet är att åka till Friends Arena och skräna som ett pack när det går dåligt. Ni råttor är ju dem vidrigaste supportrarna i Sverige.

Om du inte tror att 200 miljoner är en enorm inkomst och möjlighet för en allsvensk klubb så är det ju du som inte är riktigt frisk. Jag har aldrig sagt att Malmö kommer vinna ligan varje år till 2020 men de kommer ha lättare att göra det ifall dem får in dessa pengar.

Sätter dig på ignore tills vidare eftersom du knappast kan argumentera utan använder dig av infantila argument som att jag skulle ha något slags mindervärdskomplex för att mitt lag håller på att åka ut.
Citera
2014-08-27, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
"Håller man på ett lag som slåss om överlevnad".

Ja shit, vilka argument.

IFK Norrköping är en av Sveriges mest klassiska klubbar. Jag är knappast bitter och hoppas på att MFF får lite medvind i Europaspelet. Till skillnad från dig så bryr jag mig om svensk fotbolls helhet, och inte något jävla sunklag från Stockholm där mina enda mål med livet är att åka till Friends Arena och skräna som ett pack när det går dåligt. Ni råttor är ju dem vidrigaste supportrarna i Sverige.

Om du inte tror att 200 miljoner är en enorm inkomst och möjlighet för en allsvensk klubb så är det ju du som inte är riktigt frisk. Jag har aldrig sagt att Malmö kommer vinna ligan varje år till 2020 men de kommer ha lättare att göra det ifall dem får in dessa pengar.

Sätter dig på ignore tills vidare eftersom du knappast kan argumentera utan använder dig av infantila argument som att jag skulle ha något slags mindervärdskomplex för att mitt lag håller på att åka ut.

jag tror den allra största majoriteten på detta forum som håller på ett allsvenskt lag inte vill att malmö ska gå till CL om de har uppfattningen att de ens kommer bli 50% enklare för dom att vinna guld de nästa 5-10 åren. om man aktivt vill att ett annat svenskt lag ska dra ifrån sitt egna klubblag och resten av allsvenskan bara för "svensk fotboll" så man kan sitta med chipspåsen och kolla på fotbolls VM/EM med ett starkare landslag så är man fan ingen riktig klubblags-supporter.

men som sagt, håller man på ett lag som GAIS eller norrköping och inte har något att komma med förutom att man är en klassisk klubb och egentligen inte har några förhoppningar om att själva vara bäst så är det väl klart man tokhejar på MFF. sen att du tar det som något slags low-blow på ditt supporterskap bara för ditt lag ligger i botten får väl tala för dig själv, ser ingen annan anledning hur man kan vara uttalad supporter för ett allsvenskt lag och samtidigt vilja att ett utfall som man tror skulle stärka malmös ställning sker. känns lite som när calcio-runkarna sitter och hejar på sina rivaler i CL trådar bara för man bryr sig om ligan mer än sitt lag. plast.
Senast redigerad av M.S 2014-08-27 kl. 13:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in