2014-08-08, 12:42
Medlem
ZlatanManias avatar
Ajdå, nu ser inte chanserna stora ut.. Kommer krävas ett utomordentligt spel för att ta Red Bull..

MFF har i alla fall EL att luta sig tillbaka på.
Citera
2014-08-08, 12:47
Medlem
Ett lag hoppades jag slippa i lottningen men tji fick jag. En eventuell seger kommer dock att smaka ack så gott, att gå in som utdömd underdog och spöa Europas vidrigaste fotbollsföretag kan man leva länge på, nästan lika länge som miljonerna ett avancemang skulle innebära.

Vi lär ha stöd från i stort sett hela europas aktiva supportrar minus några avundsjuka svenskar i dubbelmötet.
Citera
2014-08-08, 12:49
Medlem
BirkaBagarens avatar
Tufft för Malmö men bollen är rund och allt det där.

Ironiskt tifo från Legia angående hela cirkusen.

https://www.youtube.com/watch?v=eoyB-Fq_g98
Citera
2014-08-08, 12:56
Medlem
Tufft, tufft för Malmö. Och tråkigt att någon av Napoli och Bilbao kommer åka ur.
Citera
2014-08-08, 12:58
Medlem
mishimas avatar
De har ju ny manager från denna säsongen, deras förra Roger Schmidt har lämnat för Bayern Leverkusen.

Den nya, Adolf Hütter, tycker jag inte skrämmer om man kollar meritlistan. Orutin av den här typen av matcher? Letar halmstrån.
http://en.wikipedia.org/wiki/Adolf_H%C3%BCtter

Alan Carvalho har gjort 51 mål på 75 matcher för Redbull, Soriano 64 på 74 matcher.

http://en.wikipedia.org/wiki/Jonathan_Soriano
http://en.wikipedia.org/wiki/Alan_Carvalho
Senast redigerad av mishima 2014-08-08 kl. 13:02.
Citera
2014-08-08, 13:03
Bannlyst
Vad är grejen med att vi har haft så otur i lottningarna de senaste åren? Dinamo, Salzburg, Portugal. Alltid svårast möjliga.

Så jävla tråkigt att det förmodligen blir respass nu mot ett mycket bättre lag. Hade verkligen unnat detta MFF-lag att ta sig till gruppspel.
Citera
2014-08-08, 13:06
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
När har jag skrivit att det är underskattning när AIK förlorar mot sopgägng i Allsvenskan? Länka gärna. När AIK förlorar mot lag i Allsvenskan så är det ju allt som oftast vi som inte kan sätta våra chanser, men någon underskattning är det nog inte. Möjligen mot Linfield borta däremot.

Jag har redogjort för min analys tidigare, att Sparta var idélöst och såg allmänt loja ut. Sen brände man givetvis också de chanser man fick, men även om man dominerade spelet och höll boll så kom man inte till de hundraprocentiga målchanserna speciellt ofta. Så någonting berodde det nog på, och jag är ganska säker på att man trodde att sitt 4-2 från hemmamatchen var ganska säkert, varför man inte tog ut sig fullständigt.

Tycker att Rangers, Dinamo och Sparta alla sett ganska håglösa ut när de märker att spelet inte funkar. Röda kort och långa bollar ganska tidigt i alla matcherna. Antar att de beror på att de är håglösa i sin natur, och inte att Malmö lirar bra.
Citera
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
När har jag skrivit att det är underskattning när AIK förlorar mot sopgägng i Allsvenskan? Länka gärna. När AIK förlorar mot lag i Allsvenskan så är det ju allt som oftast vi som inte kan sätta våra chanser, men någon underskattning är det nog inte. Möjligen mot Linfield borta däremot.

Jag har redogjort för min analys tidigare, att Sparta var idélöst och såg allmänt loja ut. Sen brände man givetvis också de chanser man fick, men även om man dominerade spelet och höll boll så kom man inte till de hundraprocentiga målchanserna speciellt ofta. Så någonting berodde det nog på, och jag är ganska säker på att man trodde att sitt 4-2 från hemmamatchen var ganska säkert, varför man inte tog ut sig fullständigt.

Ja, eller senast igår då jag hyllade er för hur ni utvecklar egna produkter och för in med i A-truppen. Och flera gånger dessförinnan. Men visst har du rätt i att jag aldrig någonsin har skrivit någonting om Malmö i positiva ordalag.

Jag kan såklart ha fel angående dina inlägg. Lätt att blanda ihop alla AIK-sympatisörer. Men faktum kvarstår att en analys med underskattning som grund väldigt ofta kommer från AIK-håll. Ber om ursäkt om jag gick på en oskyldig.

Sparta dominerade inte spelet i Malmö. Det var ganska jämt, men där matchbilden nog bör klassas som hyfsat kontrollerande av Malmö. 4-2 spelar in, men det är inte utifrån någon underskattning. Det är taktiska grejer. Man är nöjda så länge det står 0-0. Malmös recept för att ta udden av Spartas anfallsspel var inte heller särskilt komplicerat. Man stod lite bredare och tog bort väldigt mycket inlägg. Sparta har ju inget som helst kombinationsspel centralt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Den nya, Adolf Hütter, tycker jag inte skrämmer om man kollar meritlistan. Orutin av den här typen av matcher? Letar halmstrån.
http://en.wikipedia.org/wiki/Adolf_H%C3%BCtter

Adolf Hütter? Ett namn som sannolikt får spelarna att ta i på träningarna.
Citera
2014-08-08, 13:08
Medlem
Jahauuss avatar
Sjukt hård lottning, håller med föregående att svenska lag har då inte tur med lottningarna..
Citera
2014-08-08, 13:10
Medlem
nygards avatar
https://twitter.com/guillemolins10/status/497698160845000704

Citera
2014-08-08, 13:15
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Tycker att Rangers, Dinamo och Sparta alla sett ganska håglösa ut när de märker att spelet inte funkar. Röda kort och långa bollar ganska tidigt i alla matcherna. Antar att de beror på att de är håglösa i sin natur, och inte att Malmö lirar bra.

Givet detta så förstår jag inte all kritik mot svensk fotboll, då vi (i detta fall Malmö) bevisligen är så pass bra att man är bättre och stundtals spelar ut nämnda motståndarlag. Då torde vi ju på sikt kunna etablera oss i Europa utan problem. Sen kan det ju vara så att Malmö är mil bättre än övriga lag i Allsvenskan, men det vet jag inget om.

Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag kan såklart ha fel angående dina inlägg. Lätt att blanda ihop alla AIK-sympatisörer. Men faktum kvarstår att en analys med underskattning som grund väldigt ofta kommer från AIK-håll. Ber om ursäkt om jag gick på en oskyldig.

Sparta dominerade inte spelet i Malmö. Det var ganska jämt, men där matchbilden nog bör klassas som hyfsat kontrollerande av Malmö. 4-2 spelar in, men det är inte utifrån någon underskattning. Det är taktiska grejer. Man är nöjda så länge det står 0-0. Malmös recept för att ta udden av Spartas anfallsspel var inte heller särskilt komplicerat. Man stod lite bredare och tog bort väldigt mycket inlägg. Sparta har ju inget som helst kombinationsspel centralt.

Jag har säkert i någon matchtråd i stundens hetta vrålat ut min frustration i att det omöjligen kan vara annat än underskattning när AIK åker på däng mot Sandviken, Örgryte eller för all del typ Falkenberg. Så grötar man ned sig tillräckligt så finner man säkert något.

Visst har du rätt i det du säger. Jag kvarstår nog ändå vid att Sparta såg rätt loja och idélösa ut, men det kan säkerligen bero på att Malmö gjorde dem loja och idélösa. Men givet det man fick se i andra halvlek i Prag, så såg man ju att laget hade god klass, även om Malmös försvar havererade. Så i kontrast till det så såg Sparta synnerligen bleka ut nere i Malmö. Men sen såg jag spektaklet på en sketen stream, så det kan säkert vara så att jag missat saker som bör vägas in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in