Citat:
Ursprungligen postat av
Aleopa
Tycker att Rangers, Dinamo och Sparta alla sett ganska håglösa ut när de märker att spelet inte funkar. Röda kort och långa bollar ganska tidigt i alla matcherna. Antar att de beror på att de är håglösa i sin natur, och inte att Malmö lirar bra.
Givet detta så förstår jag inte all kritik mot svensk fotboll, då vi (i detta fall Malmö) bevisligen är så pass bra att man är bättre och stundtals spelar ut nämnda motståndarlag. Då torde vi ju på sikt kunna etablera oss i Europa utan problem. Sen kan det ju vara så att Malmö är mil bättre än övriga lag i Allsvenskan, men det vet jag inget om.
Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Jag kan såklart ha fel angående dina inlägg. Lätt att blanda ihop alla AIK-sympatisörer. Men faktum kvarstår att en analys med underskattning som grund väldigt ofta kommer från AIK-håll. Ber om ursäkt om jag gick på en oskyldig.
Sparta dominerade inte spelet i Malmö. Det var ganska jämt, men där matchbilden nog bör klassas som hyfsat kontrollerande av Malmö. 4-2 spelar in, men det är inte utifrån någon underskattning. Det är taktiska grejer. Man är nöjda så länge det står 0-0. Malmös recept för att ta udden av Spartas anfallsspel var inte heller särskilt komplicerat. Man stod lite bredare och tog bort väldigt mycket inlägg. Sparta har ju inget som helst kombinationsspel centralt.
Jag har säkert i någon matchtråd i stundens hetta vrålat ut min frustration i att det omöjligen kan vara annat än underskattning när AIK åker på däng mot Sandviken, Örgryte eller för all del typ Falkenberg. Så grötar man ned sig tillräckligt så finner man säkert något.
Visst har du rätt i det du säger. Jag kvarstår nog ändå vid att Sparta såg rätt loja och idélösa ut, men det kan säkerligen bero på att Malmö gjorde dem loja och idélösa. Men givet det man fick se i andra halvlek i Prag, så såg man ju att laget hade god klass, även om Malmös försvar havererade. Så i kontrast till det så såg Sparta synnerligen bleka ut nere i Malmö. Men sen såg jag spektaklet på en sketen stream, så det kan säkert vara så att jag missat saker som bör vägas in.