2014-08-08, 13:34
Medlem
trattfans avatar
Vaddå mardrömslottning?
Fanns väl betydligt värre lag som MFF kunde möta eller?

Tror MFF tar detta!
Citera
2014-08-08, 13:40
Medlem
4522s avatar
Jag har sett den här upplagan av RB Salzburg live. Det är, utan att tveka, ett av dom mest välspelande lag jag har sett i det europeiska mittenskiktet. Där och då hade dom en väldigt tydlig idé om att hitta den duktiga Kevin Kampl som sedan arbetade sig vidare mot Soriano. Deras försvar var även otroligt fysiskt, så det kan bli några sköna matchningar med Kiese Thelin om han spelar.

70-30 RB Salzburg enligt mig.
Citera
2014-08-08, 13:43
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Jag har sett den här upplagan av RB Salzburg live. Det är, utan att tveka, ett av dom mest välspelande lag jag har sett i det europeiska mittenskiktet. Där och då hade dom en väldigt tydlig idé om att hitta den duktiga Kevin Kampl som sedan arbetade sig vidare mot Soriano. Deras försvar var även otroligt fysiskt, så det kan bli några sköna matchningar med Kiese Thelin om han spelar.

70-30 RB Salzburg enligt mig.

Menar du nu i sommar med "den här upplagan"?
Citera
2014-08-08, 13:47
Medlem
Man får väl hoppas att Adolf H får storhetsvansinne och underskattar sina motståndare å det grövsta.

Har riktigt svårt att se oss kunna stå emot deras fantastiska offensiv. MFF:s backlinje har väl inte känts som den mest svårforcerade genom åren i europaspelet. Men men, kunde HIF slå ut Inter...
Citera
2014-08-08, 13:47
Medlem
BirkaBagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Vaddå mardrömslottning?
Fanns väl betydligt värre lag som MFF kunde möta eller?

Tror MFF tar detta!

Vilka håller du som bättre?

Salzburg vann ligan med 18 poäng och +75 i mållskillnad.

I EL förra året:

Playoff - 7-0 mot Žalgiris Vilnius
Vann alla sex matcher i gruppen, visserligen rätt lätt. Elfsborg, Esbjerg och Standard Liege.
16-del - 6-1 mot Ajax
8-del 1-2 mot Basel
Citera
2014-08-08, 13:49
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Menar du nu i sommar med "den här upplagan"?

Nej, förra säsongen. Syftade på mer eller mindre samma upplaga spelare. Förstår att du vill veta om det är några skillnader efter tränarbytet men tror inte det har så stor inverkan. RB Salzburg hade så tydliga linjer i sitt spel när jag såg dem live att man nästan häpnade av att se det på "den nivån". Bara en idiot till tränare hade gått in och kvaddat det. Dom är väldigt bollskickliga, så det blir ett elddop för Hareide, ska han ligga lågt och kontra eller våga pressa högt? Tror det är klokast att göra det förstnämnda, för deras backlinje är inte särskilt snabb och när ytterbackarna går högt blottas dom enkelt.
Citera
2014-08-08, 14:07
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Nej, förra säsongen. Syftade på mer eller mindre samma upplaga spelare. Förstår att du vill veta om det är några skillnader efter tränarbytet men tror inte det har så stor inverkan. RB Salzburg hade så tydliga linjer i sitt spel när jag såg dem live att man nästan häpnade av att se det på "den nivån". Bara en idiot till tränare hade gått in och kvaddat det. Dom är väldigt bollskickliga, så det blir ett elddop för Hareide, ska han ligga lågt och kontra eller våga pressa högt? Tror det är klokast att göra det förstnämnda, för deras backlinje är inte särskilt snabb och när ytterbackarna går högt blottas dom enkelt.

OK. Jag är fullt medveten om att det är ett mycket bra lag. Såg matcherna mot Elfsborg och statistiken talar också sitt språk.

Det skulle väl vara att tränaren är relativt orutinerad på den här nivån och gör någon miss i förberedelserna och scoutningen.
Citera
2014-08-08, 14:12
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BirkaBagaren
Vilka håller du som bättre?

Salzburg vann ligan med 18 poäng och +75 i mållskillnad.

I EL förra året:

Playoff - 7-0 mot Žalgiris Vilnius
Vann alla sex matcher i gruppen, visserligen rätt lätt. Elfsborg, Esbjerg och Standard Liege.
16-del - 6-1 mot Ajax
8-del 1-2 mot Basel

Vet inte riktigt hur jag tänkte. Jag tänkte på lagen som var seedade i Europe League My bad
Citera
2014-08-08, 14:13
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoichkov8
Publiken 12e spelaren

Har du varit på en fotbollsmatch i syd/öst Europa någon gång ? Malmö fansen är som dagisflickor i jämförelse...

Vilken tur att Salzburg inte räknas till Östeuropa.

Klart att det är en tuff lottning, men tror absolut inte att det är omöjligt. Lyckas MFF hålla jämnt i Österrike är chanserna goda.
Citera
2014-08-08, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stoichkov8
Publiken 12e spelaren

Har du varit på en fotbollsmatch i syd/öst Europa någon gång ? Malmö fansen är som dagisflickor i jämförelse...
Ja, ni östeuropéer är mycket bättre på att heila på läktaren och göra apljud mot svarta spelare, det ska ni allt ha cred för.
Citera
2014-08-08, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
De har ju ny manager från denna säsongen, deras förra Roger Schmidt har lämnat för Bayern Leverkusen.

Den nya, Adolf Hütter, tycker jag inte skrämmer om man kollar meritlistan. Orutin av den här typen av matcher? Letar halmstrån.
http://en.wikipedia.org/wiki/Adolf_H%C3%BCtter

Alan Carvalho har gjort 51 mål på 75 matcher för Redbull, Soriano 64 på 74 matcher.

http://en.wikipedia.org/wiki/Jonathan_Soriano
http://en.wikipedia.org/wiki/Alan_Carvalho

Det är tyvärr bara att inse, det här laget är alldeles för bra för Malmö, det behövs ett mirakel för ett avancemang, någonting i stil med San Siro Sven kommer att krävas.

Alan och Soriano gjorde tillsammans 84 mål förra säsongen.
Citera
2014-08-08, 14:54
Medlem
kostymnisses avatar
Naturligtvis blir det tufft som f-n för MFF men man får trösta sig med EL-spel iaf. Skall man ha nån chans får man göra en defensivt prickfri insats över 180 minuter ty red bull vodka laget lär inte tappa en tvåmålsledning i returen...

Synd att det blev denna lottning ty man vill ju inte ha red bull i cl då det är ett lag varenda supporter med sanna värderingar avskyr och tar sig MFF dit får de ett för stort ekonomiskt försprång...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in