2014-08-08, 12:35
Medlem
mishimas avatar
De var ju jäkligt bra i matcherna mot Elfsborg förra året. Det är ett bra lag som ska respekteras. Eftersom alla motståndare hade favoriter mot MFF så tror jag ändå att huvudsaken är att vi börjar borta.

Jag tror inte vi förlorar matchen på Swedbank i varje fall.
Citera
2014-08-08, 12:35
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Snacka om att ha övertro på sitt eget hemmaspel. Det var ju mer ett lojt Sparta än en infernalisk hemmapublik som gjorde att ni gick vidare i onsdags.

Med det sagt så tror jag ändå inte det är omöjligt. Kan Sparta underskatta och haverera fullständigt så kan ju även Salzburg se playoff-matchen som en transportsträcka, och det räcker att man inte är fullt fokuserade för att det ska gå åt skogen. Nu torde ju Salzburg lära av Spartas misstag och släcka matchen redan på hemmaplan, men man vet ju aldrig.

När AIK torskar mot sopgäng i AS så är det underskattning. När Malmö vinner i Europa så är det tack vare underskattning. Har du ingen annorlunda analys? Tror du underskattning är ett vanligt fenomen i viktiga matcher bland professionella idrottare?
Citera
2014-08-08, 12:36
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Sjukt trist lottning. Hoppades på Apoel helatiden.
Varför kan de aldrig gå vår väg?
Var det inte i fjol de krossa Elfsborg med 4-0 hemma och vann med 1-0 i Borås. Nåja hemma i sista och en bra resa så vi kan vara nöjda på den biten.

Soriano och Alan måste stoppas men de har även Hinteregger som gjorde två mål i senaste CL-kval matchen.
Citera
2014-08-08, 12:37
Medlem
anteri17s avatar
Det är inget Europeiskt topplag MFF möter. Visst, jävligt tuff lottning, men chanserna kommer minst vara runt 10-15 procent. En halvbragd i Salzburg är det ändå som egentligen behövs. I Malmö blir det jämnt.
Citera
2014-08-08, 12:37
Medlem
TimTebows avatar
Trist lott för MFF. Men kan inte släppa det här med Legia ännu. Celtic fick alltså vinst i returen med 3-0 och gick vidare på bortamål efter 4-4 totalt. Men vad hade hänt om Legia vunnit första matchen med 3-0 istället för 4-1?
Citera
2014-08-08, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
När AIK torskar mot sopgäng i AS så är det underskattning. När Malmö vinner i Europa så är det tack vare underskattning. Har du ingen annorlunda analys? Tror du underskattning är ett vanligt fenomen i viktiga matcher bland professionella idrottare?
Svulle har inte skrivit ett enda positivt inlägg om mff någonsin. Komplex tror jag det kallas.
Citera
2014-08-08, 12:38
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimTebow
Trist lott för MFF. Men kan inte släppa det här med Legia ännu. Celtic fick alltså vinst i returen med 3-0 och gick vidare på bortamål efter 4-4 totalt. Men vad hade hänt om Legia vunnit första matchen med 3-0 istället för 4-1?

Då hade de bara slängts ut antar jag.
Citera
2014-08-08, 12:39
Medlem
Beerzuuls avatar
Vi (Elfsborg) torskade ju "bara" med 0-1 hemma mot Salzburg förra året, och då var vi helt under isen. Borde ju inte vara helt omöjligt för MFF?
Citera
2014-08-08, 12:40
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17

När har jag skrivit att det är underskattning när AIK förlorar mot sopgägng i Allsvenskan? Länka gärna. När AIK förlorar mot lag i Allsvenskan så är det ju allt som oftast vi som inte kan sätta våra chanser, men någon underskattning är det nog inte. Möjligen mot Linfield borta däremot.

Jag har redogjort för min analys tidigare, att Sparta var idélöst och såg allmänt loja ut. Sen brände man givetvis också de chanser man fick, men även om man dominerade spelet och höll boll så kom man inte till de hundraprocentiga målchanserna speciellt ofta. Så någonting berodde det nog på, och jag är ganska säker på att man trodde att sitt 4-2 från hemmamatchen var ganska säkert, varför man inte tog ut sig fullständigt.

Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Svulle har inte skrivit ett enda positivt inlägg om mff någonsin. Komplex tror jag det kallas.

Ja, eller senast igår då jag hyllade er för hur ni utvecklar egna produkter och för in med i A-truppen. Och flera gånger dessförinnan. Men visst har du rätt i att jag aldrig någonsin har skrivit någonting om Malmö i positiva ordalag.
Senast redigerad av svulle 2014-08-08 kl. 12:42.
Citera
2014-08-08, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Snacka om att ha övertro på sitt eget hemmaspel. Det var ju mer ett lojt Sparta än en infernalisk hemmapublik som gjorde att ni gick vidare i onsdags.
Ja, de spelade dåligt för att vi fick bättre press mot deras yttrar. Alla deras anfall gick ut på att komma på kanten och slå in bollar mot Lafata, och när det inte funkade så gick det inte så bra för Sparta. De spelade dåligt för att vi spelade bra mot dem. Du kan tro att det handlade om "underskattning", men vi tog hem det fair and square.
Citera
2014-08-08, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beerzuul
Vi (Elfsborg) torskade ju "bara" med 0-1 hemma mot Salzburg förra året, och då var vi helt under isen. Borde ju inte vara helt omöjligt för MFF?
Såg man Salzburg i europa league förra året förstår man att det är en nästintill omöjlig uppgift.
Citera
2014-08-08, 12:42
Medlem
WaldemarKas avatar
Red Bull Salzburg förlorade två hemmamatcher förra säsongen. 2-1 mot Basel och samma siffror mot Sturm Graz. De hade en streak på 14 raka vunna hemmamatcher där de blandannat slog Ajax. Målskillnaden på den 14 matchers streaken var 65-7. Nu vet jag inte om de blivit åderlåtna på spelare men kvalitet finns det i det laget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in