2015-04-24, 14:53
Medlem
wrathexs avatar
Alla lag kan slå varann av dom fyra som är kvar, men ärligt talat så får man vara lite ärlig och säga att Juventus är den som är lägst vinsttippade av dessa lag, vilket förklarar varför folk gnäller över att Real alltid får den enklaste lottningen sett till vad man hade kunnat få
Citera
2015-04-24, 14:56
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Nej, det var en faktiskt fråga... Vi som i ett fotbollslag, och i sådana fall vilket?

Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
Vart är Buffon en säkerhetsrisk? Han har varit utan tvekan en Juventus bästa spelare den här säsongen och dessutom räddat oss MÅNGA gånger i CL redan i år. Så jävla trött på att alla ska skriva att Buffon är en säkerhetsrisk bara för att skriva något. Ser ens folk matcher med Juventus? Om Buffon är en risk vad är inte Casillas då? Står ju något om honom i varje kvällstidning.

Chiellini dock. Där håller jag med. Plus han jävla halkande..

Jag har sett 30talet Juve matcher denna säsongen Buffon har säkert stått i 28 av dessa (såg båda Coppa matcherna mot Viola med Storari så räknar bort dem).... Tycker fan inte han är så stabil, speciellt inte mot Atletico eller bort mot Olympiakos.

Sedan håller jag Buffon som den i särklass bästa målvakten i modern tid:
Casillas är en "pretender" och dessutom kort diskussionen ska inte handla om dessa två!

Enda målvakterna som tåls att nämnas i samma veva sett över prestation över tid är Oliver Kahn och Peter Schemichael.

Men han är svajigare idag än vad han var när han är som bäst. Han är mänsklig helt enkelt. Idag skulle jag känna mig tryggare med tillexempel Sirigu (definitivt med Neuer, Courtois, och De Gea)
Citera
2015-04-24, 15:40
Medlem
Saandros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Jag har sett 30talet Juve matcher denna säsongen Buffon har säkert stått i 28 av dessa (såg båda Coppa matcherna mot Viola med Storari så räknar bort dem).... Tycker fan inte han är så stabil, speciellt inte mot Atletico eller bort mot Olympiakos.

Sedan håller jag Buffon som den i särklass bästa målvakten i modern tid:
Casillas är en "pretender" och dessutom kort diskussionen ska inte handla om dessa två!

Enda målvakterna som tåls att nämnas i samma veva sett över prestation över tid är Oliver Kahn och Peter Schemichael.

Men han är svajigare idag än vad han var när han är som bäst. Han är mänsklig helt enkelt. Idag skulle jag känna mig tryggare med tillexempel Sirigu (definitivt med Neuer, Courtois, och De Gea)

Okej. Ja det är din åsikt och den ska du få ha. Men "Idag skulle jag känna mig tryggare med tillexempel Sirigu" Wow..
Citera
2015-04-24, 15:50
Medlem
Zog Ruless avatar
Det kommer bli bra matcher helt klart men känns som man börjar tröttna med samma lag i semifinal.
Citera
2015-04-24, 16:06
Medlem
I en inbördes rangordning så kan man väl säga att 1:an och 2:an möter varandra medan 3:an och 4:an ställs öga vid öga.

Juve ska vara glada tycker jag att de inte fick Bayern eller Barca. De har störst möjlighet mot Real.
Citera
2015-04-24, 16:22
Medlem
Kafferastens avatar
Tror nog att majoriteten av Juve och Reals fans är nöjda med lottningen medans det är tvärtom i den andra matchen.

Inte dom semifinaler jag hoppades på men ändå ruggigt trevliga fajter att se fram emot.
Citera
2015-04-24, 16:54
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Perfekta semifinaler för det första. Barca har chans att ta revansch på 7-0 förnedringen, den måste Barca som klubb göra något åt. Bayern har chans att knäppa till Barca på näsan igen, man har tränaren som detta Barca baserar sitt spel på. Kan någon varenda svaghet i Barca så är det Pep, jag skulle bli ytterst förvånad om en så bra tränare som Pep misslyckas mot Barca med ett lag som Bayern.

Låt inte lagen Barca slagit ut lura er att dom är övermänskliga. Man har mött ett värdelöst Manchester City som ligger 4:a i en liga utan lag i kvartsfinalerna i både CL och Europa League, således knappast en merit att slå ut City, jag håller den "bragden" i paritet med att slå ut Roma, Dortmund eller dylikt. Sen slog man ut ett PSG utan Zlatan, Thiago Silva, Veratti, Motta. Seriöst? Det finns ingen chans i världen att ett lag som PSG klarar sig med så många prominenta avbräck. Zlatan är hela anfallet, Veratti och Motta hela mittfältet samtidigt som Silva är hela backlinjen. Säg nu inget om returen, det mötet var redan avgjort i Paris. Barca har haft enorma problem i mötena mot Real denna säsongen, El Clasico på Bernabeu i höstas kunde slutat 6-1 och inte 3-1. Senast på Camp Nou dominerade Real matchen under stora stunder men oskärpa framför mål och en Suverän prestation från Suarez gav Barca en meriterande vinst man inte förtjänade. Bayern är favoriter, skador eller inte, man har motståndarnas profet på SIN sida samtidigt som Barca har enorma problem med lag som attackerar från kanterna, något Bayern är bäst i världen på. Visst man förlorade mot Porto och det var väl bra att den förlusten kom då, för Pep gör inte inte om samma misstag två gånger på 1 månad, det finns inte.

Finalen kommer att ha Real Madrid på ena sidan och Bayern Munchen på andra sidan. Bayern får chansen att ta revansch på förnedringen förra året mot Real. Samtidigt har Real chansen att bli historiska som första lag att ta 11 CL titlar samt vinna turneringen 2 år i rad. Real Madrid är som bäst när dom är "underdogs" som man är nu, alla håller Barca och Bayern som favoriter. Samtidigt kommer Real krypa fram till finalen samtidigt som Barca och Bayern tar ut varandra. Detta är bara upplagt för att Real skall knipa skiten med det flytet man har när man är i form, dit man sakta men säkert är påväg.
Citera
2015-04-24, 17:02
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Perfekta semifinaler för det första. Barca har chans att ta revansch på 7-0 förnedringen, den måste Barca som klubb göra något åt. Bayern har chans att knäppa till Barca på näsan igen, man har tränaren som detta Barca baserar sitt spel på. Kan någon varenda svaghet i Barca så är det Pep, jag skulle bli ytterst förvånad om en så bra tränare som Pep misslyckas mot Barca med ett lag som Bayern.

Låt inte lagen Barca slagit ut lura er att dom är övermänskliga. Man har mött ett värdelöst Manchester City som ligger 4:a i en liga utan lag i kvartsfinalerna i både CL och Europa League, således knappast en merit att slå ut City, jag håller den "bragden" i paritet med att slå ut Roma, Dortmund eller dylikt. Sen slog man ut ett PSG utan Zlatan, Thiago Silva, Veratti, Motta. Seriöst? Det finns ingen chans i världen att ett lag som PSG klarar sig med så många prominenta avbräck. Zlatan är hela anfallet, Veratti och Motta hela mittfältet samtidigt som Silva är hela backlinjen. Säg nu inget om returen, det mötet var redan avgjort i Paris. Barca har haft enorma problem i mötena mot Real denna säsongen, El Clasico på Bernabeu i höstas kunde slutat 6-1 och inte 3-1. Senast på Camp Nou dominerade Real matchen under stora stunder men oskärpa framför mål och en Suverän prestation från Suarez gav Barca en meriterande vinst man inte förtjänade. Bayern är favoriter, skador eller inte, man har motståndarnas profet på SIN sida samtidigt som Barca har enorma problem med lag som attackerar från kanterna, något Bayern är bäst i världen på. Visst man förlorade mot Porto och det var väl bra att den förlusten kom då, för Pep gör inte inte om samma misstag två gånger på 1 månad, det finns inte.

Finalen kommer att ha Real Madrid på ena sidan och Bayern Munchen på andra sidan. Bayern får chansen att ta revansch på förnedringen förra året mot Real. Samtidigt har Real chansen att bli historiska som första lag att ta 11 CL titlar samt vinna turneringen 2 år i rad. Real Madrid är som bäst när dom är "underdogs" som man är nu, alla håller Barca och Bayern som favoriter. Samtidigt kommer Real krypa fram till finalen samtidigt som Barca och Bayern tar ut varandra. Detta är bara upplagt för att Real skall knipa skiten med det flytet man har när man är i form, dit man sakta men säkert är påväg.

Wall of text men ingen motivering till varför Real skulle slå Juve?
Citera
2015-04-24, 17:03
Medlem
Zog Ruless avatar
Du har rätt Marlo, City och PSG är helt värdelösa.
Citera
2015-04-24, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby

känner du dig verkligen som rätt person att komma med ett sådant inlägg? skulle väl kunna lista upp drygt 10 inlägg av dig som inte har haft någon substans alls förutom att just berätta för folk att dom inte ska "räkna ut juve" eller att du "tror juve vinner hela skiten" utan någon närmare förklaring

___
hoppas på barca juve i final. el clasico hade bara varit tråkigt och pep är typ en äckligare människa än alla spelare i barcelona tillsammans så det skulle kännas svårt att heja på den psykopaten i semifinalen. får hoppas på några psykbryt där han ger spelare örfilar m.m ifall resultatet inte går deras väg.
Senast redigerad av M.S 2015-04-24 kl. 17:17.
Citera
2015-04-24, 17:15
Medlem
Pickmylussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Kan fylla i: Det är klasskillnad.

Visst Real kan ha problem men juve ligger ett par nuvåer under. De får vara glada ifall mötet lever efter första matchen.
Citera
2015-04-24, 17:21
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Du har rätt Marlo, City och PSG är helt värdelösa.

Denna säsongen är dom riktigt unkna, håller du inte med om du verkligen tänker efter? PSG har haft problem hela säsongen i ligan, mediokra lag som Lyon och Marseille har ställt till med ett helvete för dom. PSG i normalt slag är ytterst meriterande att slå ut men inte ett skadeskjutet PSG, det vet jag att du vet om. Det är knappast så att det inte gör skillnad att ha Zlatan borta och istället förlita sig på urusle Cavani. Inte kul att trollkarlen Veratti (fantastisk spelare) och otroligt nyttige Motta är borta till förmån för hör och häpna (!) RABIOT och CABAYE. En David Luiz som försvarsgeneral mot Barca är ju komiskt, skulle lita på Getafe's försvar mer mot Barca än tvärtom.

Nu påstår jag inte att Barca haft någon enkel väg, jag säger bara att man kommer ha enorma problem med Bayern då jag vet hur Barca fungerar. Man får massor med luft under vingarna, oftast rättfärdigt, men i detta fall har man tagit segrar som haussat upp Barca till en nivå man inte bemästrar för tillfället. Barca är väldigt nära den där förlusten som får fansen att skrika om hur värdelös Enrique är, den väntar runt hörnet, förmodligen i CL.

Om du ser Barca som favoriter mot Bayern så hör jag gärna din sida av myntet, jag har dock en väldigt stark känsla att det kommer sluta någorlunda likt det jag förutspår. Speciellt med alla skadade spelare som kommer komma tillbaka för Bayern samtidigt som man redan avgjort ligan och kan vila spelare. Barca har i kontrast Real Madrid flåsandes i nacken, ett kryss för Barca och man ligger helt plötsligt 2:a igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in