Citat:
Ursprungligen postat av
Zog Rules
Du har rätt Marlo, City och PSG är helt värdelösa.

Denna säsongen är dom riktigt unkna, håller du inte med om du verkligen tänker efter? PSG har haft problem hela säsongen i ligan, mediokra lag som Lyon och Marseille har ställt till med ett helvete för dom. PSG i normalt slag är ytterst meriterande att slå ut men inte ett skadeskjutet PSG, det vet jag att du vet om. Det är knappast så att det inte gör skillnad att ha Zlatan borta och istället förlita sig på urusle Cavani. Inte kul att trollkarlen Veratti (fantastisk spelare) och otroligt nyttige Motta är borta till förmån för hör och häpna (!) RABIOT och CABAYE. En David Luiz som försvarsgeneral mot Barca är ju komiskt, skulle lita på Getafe's försvar mer mot Barca än tvärtom.
Nu påstår jag inte att Barca haft någon enkel väg, jag säger bara att man kommer ha enorma problem med Bayern då jag vet hur Barca fungerar. Man får massor med luft under vingarna, oftast rättfärdigt, men i detta fall har man tagit segrar som haussat upp Barca till en nivå man inte bemästrar för tillfället. Barca är väldigt nära den där förlusten som får fansen att skrika om hur värdelös Enrique är, den väntar runt hörnet, förmodligen i CL.
Om du ser Barca som favoriter mot Bayern så hör jag gärna din sida av myntet, jag har dock en väldigt stark känsla att det kommer sluta någorlunda likt det jag förutspår. Speciellt med alla skadade spelare som kommer komma tillbaka för Bayern samtidigt som man redan avgjort ligan och kan vila spelare. Barca har i kontrast Real Madrid flåsandes i nacken, ett kryss för Barca och man ligger helt plötsligt 2:a igen.