Citat:
Ursprungligen postat av
Ernst.Hugo
Nu pratar jag inte om Monaco specifikt. Men det är en jävla massa tyckare som "bestämmer" vad som är kul.
Parkera bussen är inte bara ställa 9 man utanför eget straffområde. Det handlar om att neutralisera motståndarnas starka kort. Vissa lag är väldigt bra på det, och ofta är det på grund av det taktiska upplägget. Chelsea - Juve (Oscar - Pirlo) var ett grymt exempel på hur Mourinho neutraliserade ett av Juventus offensivt starkaste kort.
Trams att inte miljardlag ska syssla med det. Man bör använda den taktik som lämpar sig bäst.
Om du tycker att en åsikt som presenteras är att bestämma så får du nog ta en vända runt huset och tänka på hur det funkar med semantiken på ett forum. Folk tycker saker, att du sedan formulerar om det till att folk bestämmer åsikter och vad som är en sanning får stå för dig.
Min utgångspunkt gällande fotboll är att jag föredrar/förespråkar en fotboll som inte bygger på motståndarens misstag och kontringar.
En fotboll som bygger på ens egna lags bollinnehav finner jag roligare, att verktygen för att vinna en match bygger på eget bollinnehav och att spelidén är att genom att låta bollen göra jobbet inom egen ägo utmanövrera motståndaren och på så sätt skapa förutsättningar för vinster.
Sen visst, i Monacos fall är det uppenbart att det är deras defensiv som sitter och som tar dom någonstans, gott så.
Sen får folk tycka vad fan de vill, annat vore väl dystert.