2015-03-20, 06:44
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pickmylussy
För att det är just tråkig fotboll att backa hem. Skiter väl i om det är effektivt. Tråkigt för de flesta att kolla på.

btw din signatur är felstavad.

Tack för att du bestämmer vad folk uppskattar.

Jag njuter extremt mycket av en taktisk triumf. När motståndaren är sönderläst och ena laget försvarar perfekt, för att sen dunka in 1, 2 mål och inte släppa till en enda chans.
Citera
2015-03-20, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst.Hugo

Jag njuter extremt mycket av en taktisk triumf. När motståndaren är sönderläst och ena laget försvarar perfekt, för att sen dunka in 1, 2 mål och inte släppa till en enda chans.

Håller med helt. Fotboll går ut på att vinna, inte att spela snyggast. Hellre parkera bussen och gröta till sig en 1-0 seger än att spela tiki taka slaka baka och torska 4-3. Men vissa människor kommer alltid att ha en förlorarattityd
Citera
2015-03-20, 08:25
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:

Motståndaren sönderläst? Att parkera bussen kräver inte att man analyserar sönder motståndaren, det kräver en stark insats av laget. Är väl helt ok när de mindre lagen förlitar sig på det, patetiskt när miljardlagen sysslar med det.
Citera
2015-03-20, 10:03
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av begsjp
Håller med helt. Fotboll går ut på att vinna, inte att spela snyggast. Hellre parkera bussen och gröta till sig en 1-0 seger än att spela tiki taka slaka baka och torska 4-3. Men vissa människor kommer alltid att ha en förlorarattityd

Nej, det handlar om mest antal highlights på yotobe...
Citera
2015-03-20, 10:23
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Ang Monaco. Hade väl varit en sak om det var Crotone eller Betís som gjort det. Monaco är ju ett miljardlag med en stenrik ryss, sen visst han har skiljt sig samt blivit av med halva kungariket men likväl, det känns ovärdigt att bara parkera bussen i CL, men det är väl min åsikt. Nu har de visserligen blivit av med sina 2 dyraste spelare i Falcao och James och projektet har väl avstannat men njeaa. Monaco är inte så jävla roliga känner jag. Roligt att de slog ut Arsenal dock, men det gör alla lag lite roliga och populära i min bok.
Citera
2015-03-20, 10:43
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Motståndaren sönderläst? Att parkera bussen kräver inte att man analyserar sönder motståndaren, det kräver en stark insats av laget. Är väl helt ok när de mindre lagen förlitar sig på det, patetiskt när miljardlagen sysslar med det.

Nu pratar jag inte om Monaco specifikt. Men det är en jävla massa tyckare som "bestämmer" vad som är kul.

Parkera bussen är inte bara ställa 9 man utanför eget straffområde. Det handlar om att neutralisera motståndarnas starka kort. Vissa lag är väldigt bra på det, och ofta är det på grund av det taktiska upplägget. Chelsea - Juve (Oscar - Pirlo) var ett grymt exempel på hur Mourinho neutraliserade ett av Juventus offensivt starkaste kort.

Trams att inte miljardlag ska syssla med det. Man bör använda den taktik som lämpar sig bäst.
Citera
2015-03-20, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Nej, det handlar om mest antal highlights på yotobe...

Är det inte så många resonerar? Eller varför allt hat mot att Chelsea vann 2012? Vad jag vet avgjorde domaren ingen match, eller?
Citera
2015-03-20, 11:13
Medlem
Pickmylussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av begsjp
Är det inte så många resonerar? Eller varför allt hat mot att Chelsea vann 2012? Vad jag vet avgjorde domaren ingen match, eller?
lol chelseas flyt, viss del välförtjänt !, var ju helt sinnes.
Klart man inte kan glädjas med sådant.
Citera
2015-03-20, 11:18
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Nu pratar jag inte om Monaco specifikt. Men det är en jävla massa tyckare som "bestämmer" vad som är kul.

Parkera bussen är inte bara ställa 9 man utanför eget straffområde. Det handlar om att neutralisera motståndarnas starka kort. Vissa lag är väldigt bra på det, och ofta är det på grund av det taktiska upplägget. Chelsea - Juve (Oscar - Pirlo) var ett grymt exempel på hur Mourinho neutraliserade ett av Juventus offensivt starkaste kort.

Trams att inte miljardlag ska syssla med det. Man bör använda den taktik som lämpar sig bäst.

Jag skrev inte att miljardlag inte ska syssla med det men det är patetiskt att se dem göra det.
Citera
2015-03-20, 11:32
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:

Om du tycker att en åsikt som presenteras är att bestämma så får du nog ta en vända runt huset och tänka på hur det funkar med semantiken på ett forum. Folk tycker saker, att du sedan formulerar om det till att folk bestämmer åsikter och vad som är en sanning får stå för dig.

Min utgångspunkt gällande fotboll är att jag föredrar/förespråkar en fotboll som inte bygger på motståndarens misstag och kontringar.
En fotboll som bygger på ens egna lags bollinnehav finner jag roligare, att verktygen för att vinna en match bygger på eget bollinnehav och att spelidén är att genom att låta bollen göra jobbet inom egen ägo utmanövrera motståndaren och på så sätt skapa förutsättningar för vinster.
Sen visst, i Monacos fall är det uppenbart att det är deras defensiv som sitter och som tar dom någonstans, gott så.

Sen får folk tycka vad fan de vill, annat vore väl dystert.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2015-03-20 kl. 11:35.
Citera
2015-03-20, 11:37
Medlem
HAZARD17s avatar
Uj vad tråkigt med lottning utan Chelsea. Hur orkar folk ens kolla?
Citera
2015-03-20, 11:51
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Jag skrev inte att miljardlag inte ska syssla med det men det är patetiskt att se dem göra det.

Det är din åsikt. Det är inte fakta.

Fakum är att det är en taktik som funkar bra mot vissa lag, och efter ens eget spelarmaterial. Bara för att en rik ryss pumpat in miljarder behöver han inte förvandla laget till Tiqui Taca på crack.

Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Om du tycker att en åsikt som presenteras är att bestämma så får du nog ta en vända runt huset och tänka på hur det funkar med semantiken på ett forum. Folk tycker saker, att du sedan formulerar om det till att folk bestämmer åsikter och vad som är en sanning får stå för dig.

Min utgångspunkt gällande fotboll är att jag föredrar/förespråkar en fotboll som inte bygger på motståndarens misstag och kontringar.
En fotboll som bygger på ens egna lags bollinnehav finner jag roligare, att verktygen för att vinna en match bygger på eget bollinnehav och att spelidén är att genom att låta bollen göra jobbet inom egen ägo utmanövrera motståndaren och på så sätt skapa förutsättningar för vinster.
Sen visst, i Monacos fall är det uppenbart att det är deras defensiv som sitter och som tar dom någonstans, gott så.

Sen får folk tycka vad fan de vill, annat vore väl dystert.

Nja, man kan formulera sig på olika sätt. En hel del beskriver ofta sina åsikter som absoluta sanningar.

Givetvis får folk tycka vad de vill. Det är det fina med Flashback, men när folk (inte bara här, utan andra forum/sociala medier) "bestämmer" vilket lag som förtjänar att vinna utefter statistik (förutom målstatistiken då givetvis) blir jag en smula bestört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in