2020-07-07, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen

Solklart inne! Kom inte dragandes med "hela pucken ska vara inne"! Det vet alla! Pucken var inne! Punkt!
Säger du ja. Men som du säkert vet råder det delade meningar än idag från expertisen om så verkligen var fallet. Jag frågade vilka bilder du har sett som bevisar att pucken solklart är inne men det sket du uppenbarligen i. Du har uppenbarligen inga bevis. alltså är det bara tomma ord från dig. Så länge du inte kommer med någon typ av källa "videoklipp" med bättre bilder som bevisar att hela pucken är inne så kommer jag inte vika en tum punkt slut
Citera
2020-07-07, 12:37
Medlem
Citat:
Förstår att det inte är så lätt för dig att hänga med ibland. Har du missat allt om indianer, ursprungsbefolkning och debatten om det? Det är många som vill "ta" Frölundas indian. Jag tror inte att Loob vill det, men jag kan fråga honom.

Vilka indianer eller ursbrungsbefolkning försöker tvinga Frölunda at bort Frölundas indian menar du?

Frölunda undersöker om de vill gå i en annan riktning med sitt varumärke. Har inget med ursprungsbefolkningen att göra utan främst kommersiella intressen.

Anledningen till att Redskins är på hal is är att deras stora sponsorer agerar och tillåter inte klubben att bygga ny arena om inte Redskins tas bort. Men det är i USA. Inte i Sverige. Cowboys eller vikings rullar på...
Senast redigerad av MitchRapp 2020-07-07 kl. 12:42.
Citera
2020-07-10, 15:25
Medlem
Brottar-Bertils avatar
Finns det verkligen ingen SDHL-tråd, eller tråd om damhockey överhuvudtaget? Nu följer jag iofs inte damhockeyn eftersom jag anser underhållningsvärdet vara begränsat, dessutom har jag svårt att förlika mig med hockey där tacklingar inte tillåts. Tacklingar ÄR ju hockey, liksom. Men enligt SVT är damhockey en av våra absolut största och populäraste sporter, och det går knappt en dag - inte ens mitt i sommaren - utan en damhockeynyhet på SVT Text.

I skrivande stund är t.ex. den allra största sportnyheten på SVT Text att Fanny Rask lägger av, men här på Flashback verkar ingen bry sig. Jag har iofs aldrig hört talas om henne, men hon benämns "landslagsstjärnan" så då måste hon vara riktigt stor och känd. Hon är tydligen syster till Victor Rask, och har även sponsrats av honom vilket känns som ett rätt speciellt upplägg. Hon verkar sur för att hon inte har tjänat lika mycket pengar som sin bror, så hon har kanske haft felaktiga uppfattningar från början om den ekonomiska verkligheten inom damhockeyn. Eller så har hon blivit lurad. Det låter på henne som att det är någon annans fel, men vems i så fall? Ishockeyförbundets? Publikens? Medias? Hennes brors?

Citat:
Fanny Rask slutar spela hockey

Landslagsstjärnan Fanny Rask meddelar på Instagram att hon slutar med ishockeyn.

"Min dröm har varit att få stå på helt egna ben. Att få leva på hockeyn på riktigt. Inte vakna upp varje år i april med ett tomt konto, en ångest och skuldkänslor som kastar en in i ett mörkt jävla hål", skriver hon.

Fanny Rask har varit heltidsproffs, hon har varit sponsrad av brodern Victor Rask som är NHL-proffs i Carolina Hurricanes. Fanny har gjort 361 matcher i SDHL, vunnit SM-guld och deltagit i både VM och OS.
Citera
2020-07-16, 10:25
Medlem
perry2s avatar
Catena Arena Rögles arenabolag tar investeringsbeslut

Nu är det klart: en ny träningshall ska stå klar nästa höst och i februari 2022 ska 6500 åskådare kunna bänka sig för invigningen av utbyggda Catena arena. Budget: 250 miljoner kronor.

https://www.hd.se/2020-07-16/visionen-klubbad-rogle-bygger-ut-for-250-miljoner

https://www.roglebk.se/artikel/bv4jakcob-3k501/arenabolaget-har-tagit-beslut-byggstart-redan-i-host
Citera
2020-07-16, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Catena Arena Rögles arenabolag tar investeringsbeslut

Nu är det klart: en ny träningshall ska stå klar nästa höst och i februari 2022 ska 6500 åskådare kunna bänka sig för invigningen av utbyggda Catena arena. Budget: 250 miljoner kronor.

https://www.hd.se/2020-07-16/visionen-klubbad-rogle-bygger-ut-for-250-miljoner

https://www.roglebk.se/artikel/bv4jakcob-3k501/arenabolaget-har-tagit-beslut-byggstart-redan-i-host

Vad ska de med den till i hockeyallsvenskan!?
Citera
2020-07-22, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Säger du ja. Men som du säkert vet råder det delade meningar än idag från expertisen om så verkligen var fallet. Jag frågade vilka bilder du har sett som bevisar att pucken solklart är inne men det sket du uppenbarligen i. Du har uppenbarligen inga bevis. alltså är det bara tomma ord från dig. Så länge du inte kommer med någon typ av källa "videoklipp" med bättre bilder som bevisar att hela pucken är inne så kommer jag inte vika en tum punkt slut

Jag såg tv-bilderna när matchen spelades. Jag såg länken tidigare här. Den var inne. Bilderna är bevis nog! Det såg jag och accepterade redan då när matchen spelades! Punkt! Vilka "experter" har delade meningar?
Citera
2020-07-22, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Vilka indianer eller ursbrungsbefolkning försöker tvinga Frölunda at bort Frölundas indian menar du?

Frölunda undersöker om de vill gå i en annan riktning med sitt varumärke. Har inget med ursprungsbefolkningen att göra utan främst kommersiella intressen.

Anledningen till att Redskins är på hal is är att deras stora sponsorer agerar och tillåter inte klubben att bygga ny arena om inte Redskins tas bort. Men det är i USA. Inte i Sverige. Cowboys eller vikings rullar på...

Återigen; det är många som vill ha bort Frölundas indian. Ursprungsbefolkningen vill bl.a. inte förknippas med idrottslag. Försök häng med i debatten! Vad Frölunda säger utåt om varumärke och bla bla bla handlar egentligen att de känner press på sig. Verkar inte det rimligt och logiskt?
Citera
2020-07-22, 12:00
Medlem
Tvonds avatar
Färjestads gamla guld tränare Bo "kulon" Lennartsson har avlidit i levercancer.

https://hockeynews.se/articles/15121/
Citera
2020-07-22, 14:28
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond

Nej... känslan när man får reda på att en person man har enorm respekt för, gått bort
Jag finner inga mer ord just nu.
Citera
2020-07-22, 18:27
Moderator
vfs avatar
Citat:

Tråkigt, Kulon gav alltid ett sympatiskt intryck förutom sitt djupa engagemang i ishockey.
Citera
2020-07-22, 18:44
Medlem
Isnatts avatar
Citat:

Kuriosa är att Kulon och Bengt- Åke Gustafsson startade företaget 'Kul & Båg..
Citera
2020-07-25, 08:51
Medlem
Citat:
Jag såg tv-bilderna när matchen spelades. Jag såg länken tidigare här. Den var inne. Bilderna är bevis nog! Det såg jag och accepterade redan då när matchen spelades! Punkt! Vilka "experter" har delade meningar?
Vad konstigt då att många än idag ifrågasätter om pucken var inne eller inte? Att du säger dig ha sett redan vid matchens gång att pucken var inne räcker inte som bevis. Jag bad om bildbevis, videoklipp osv. Att du sedan sätter parentes vid ordet experter ja det förstår jag inte. Vilka bilder har du sett som varken domare eller experter har sett? Lite inne är den men inte så solklart som du vill få det till. Hela pucken ska vara inne punkt slut. Fram med bevis annars är det bara tomma ord från dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in