2020-07-06, 21:30
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AML78
Är väl bättre att ta bort den där jävla hittepå indianen, är väl bara Frölunda som fortfarande har kvar sitt klubbmärke från den tragiska tiden på 90-talet då det skulle apas efter NHL.
Det får man tycka, men man ska fan inte ta bort den på grund av att ett fåtal vänsterextremister på andra sidan jorden tycker att det är nedvärderade.
Citera
2020-07-06, 22:11
Medlem
Vill de ha indianen så ska de ha indianen! Ska ingen annan jävel komma och mästra om!
Senast redigerad av Palkranen 2020-07-06 kl. 22:20.
Citera
2020-07-06, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Vilka bilder har du sett i så fall? Hur tydligt som helst är det definitivt inte om du frågar mig. Givetvis hoppas jag att domaren gjorde rätt som dömde mål men jag är tyvärr inte övertygad. INGEN av dom bilder jag sett från målet gör mig övertygad om att hela pucken faktiskt är inne. Tror vi får enas om att det råder delade meningar om hela pucken var inne eller ej. Hittils har i alla fall inte jag sett någon bildsekvens som ger dig rätt

Pucken var inne! Klart och tydligt! Ser man inte det så ska man gå till Specsavers!
Citera
2020-07-06, 22:15
Medlem
Men de är väl ingen jävel som ska ta deras indian heller. Det är ju Frölunda själva som trollar om sin fula indian. Vill de ha en indianen på bröstet så har de en indianen.
De enda som kan ta bort den är Frölunda själva. Vad är problemet med det?
Senast redigerad av MitchRapp 2020-07-06 kl. 22:18.
Citera
2020-07-06, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Men de är väl ingen jävel som ska ta deras indian heller. Det är ju Frölunda själva som trollar om sin fula indian. Vill de ha en indianen på bröstet så har de en indianen.
De enda som kan ta bort den är Frölunda själva. Vad är problemet med det?

Läs artikeln för fan!
Citera
2020-07-06, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Pucken var inne! Klart och tydligt! Ser man inte det så ska man gå till Specsavers!
I så fall är det jävligt många som behöver besöka Specsavers. Vare du vill eller inte så råder det väldigt delade meningar idag om pucken var inne eller inte. Givetvis hoppas man att domaren gjorde rätt men lura inte i mig att det är solklart för det är det inte
Citera
2020-07-06, 22:20
Medlem
Citat:
I så fall är det jävligt många som behöver besöka Specsavers. Vare du vill eller inte så råder det väldigt delade meningar idag om pucken var inne eller inte. Givetvis hoppas man att domaren gjorde rätt men lura inte i mig att det är solklart för det är det inte

Jo solklart!!!!
Citera
2020-07-06, 22:25
Medlem
Citat:
Läs artikeln för fan!

"Just nu pågår en utredning i SHL-klubben där kontentan kan bli att man skrotar indianen från sitt varumärke.
Enligt Göteborgs-Posten ska ett besked komma i augusti."

Var läser du att Håkan Loob eller någon annan ska ta deras indian mot deras vilja?

FBK:are ropar alltid varg.
Senast redigerad av MitchRapp 2020-07-06 kl. 22:34.
Citera
2020-07-06, 22:25
Medlem
Citat:
Jo solklart!!!!
Frågan är vilka bilder du har sett om du är så säker på din sak. Jag har inte sett en enda sekvens eller filmsnutt från målet som bevisar att pucken är inne till 100 procent. Och då har jag sett klippet en jävla massa gånger. Och nej, jag säger inte detta för att jag är svensk och hejar på Sverige alla gånger, men det är absolut inte så solklart som du vill få det till. Vissa delar av pucken är säkert inne men det räcker inte. HELA pucken ska vara inne. Du får tycka vad du vill men du måste vara den enda i världen som tycker att alla som inte anser att pucken är solklart inne borde gå till Specsavers
Citera
2020-07-06, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Det får man tycka, men man ska fan inte ta bort den på grund av att ett fåtal vänsterextremister på andra sidan jorden tycker att det är nedvärderade.

Angående redskins så är det knappast ett fåtal "vänsterextremister" utan det har vart påtryckningar i årtionden från advokater, politiker, ursprungsbefolkning mm.
Det har ju inte handlat om just indianen utan om namnet "redskins" som ses som nedlåtande, som gulingar, svartskallar etc.
Citera
2020-07-07, 10:23
Medlem
Citat:
Frågan är vilka bilder du har sett om du är så säker på din sak. Jag har inte sett en enda sekvens eller filmsnutt från målet som bevisar att pucken är inne till 100 procent. Och då har jag sett klippet en jävla massa gånger. Och nej, jag säger inte detta för att jag är svensk och hejar på Sverige alla gånger, men det är absolut inte så solklart som du vill få det till. Vissa delar av pucken är säkert inne men det räcker inte. HELA pucken ska vara inne. Du får tycka vad du vill men du måste vara den enda i världen som tycker att alla som inte anser att pucken är solklart inne borde gå till Specsavers

Solklart inne! Kom inte dragandes med "hela pucken ska vara inne"! Det vet alla! Pucken var inne! Punkt!
Citera
2020-07-07, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
"Just nu pågår en utredning i SHL-klubben där kontentan kan bli att man skrotar indianen från sitt varumärke.
Enligt Göteborgs-Posten ska ett besked komma i augusti."

Var läser du att Håkan Loob eller någon annan ska ta deras indian mot deras vilja?

FBK:are ropar alltid varg.

Förstår att det inte är så lätt för dig att hänga med ibland. Har du missat allt om indianer, ursprungsbefolkning och debatten om det? Det är många som vill "ta" Frölundas indian. Jag tror inte att Loob vill det, men jag kan fråga honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in