• 1
  • 2
2014-06-17, 13:32
Medlem
Pepsi901s avatar
Har haft problem med min S2a ett tag nu. Ibland har jag behövt ha laddaren i för att kunna starta den. Har jag inte haft laddaren i vid uppstart så har jag fått upp bilden på batteriet (precis som när telefonen laddar) sen har den försvunnit, kommit tillbaks osv, tills jag har plockat ut batteriet.
Idag dog telefonen helt plötsligt, försökte starta den men nu går det inte alls. Bilden på batteriet kommer upp, sen hänger den sig. Jag kommer dock in i download mode. Nu har telefonen legat sedan i morse. På displayen står det "Downloading... Do not turn of target" Den verkar ha hängt sig igen.

Någon som vet om detta går att lösa på något vis? Skiter i om telefonen klarar sig, men skulle gärna rädda mina bilder som finns på den
Citera
2014-06-17, 13:41
Medlem
lorebfs avatar
I download mode så väntar den på att du ska tanka in ny programvara i den.
Det låter som att det är din laddningsport som är trasig.
Citera
2014-06-17, 13:48
Medlem
Pepsi901s avatar
Telefonen har legat med laddaren i och displayen har varit tänd nu i typ 5 timmar, så batteri verkar det ju finnas. Men den vägrar starta
Citera
2014-06-17, 14:30
Medlem
brattalattas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pepsi901
Har haft problem med min S2a ett tag nu. Ibland har jag behövt ha laddaren i för att kunna starta den. Har jag inte haft laddaren i vid uppstart så har jag fått upp bilden på batteriet (precis som när telefonen laddar) sen har den försvunnit, kommit tillbaks osv, tills jag har plockat ut batteriet.
Idag dog telefonen helt plötsligt, försökte starta den men nu går det inte alls. Bilden på batteriet kommer upp, sen hänger den sig. Jag kommer dock in i download mode. Nu har telefonen legat sedan i morse. På displayen står det "Downloading... Do not turn of target" Den verkar ha hängt sig igen.

Någon som vet om detta går att lösa på något vis? Skiter i om telefonen klarar sig, men skulle gärna rädda mina bilder som finns på den

Släng bort den. S2 är ju hur gammal som helst, har du råd att köpa en s3 istället? Det är inte värt att skicka s2an på lagning, lär kosta som en ny.

Tänk på att skaffa microsd kort nästa gång och spara bilderna på det.
Senast redigerad av brattalatta 2014-06-17 kl. 14:30. Anledning: Håll käft
Citera
2014-06-17, 14:38
Medlem
Pepsi901s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brattalatta
Släng bort den. S2 är ju hur gammal som helst, har du råd att köpa en s3 istället? Det är inte värt att skicka s2an på lagning, lär kosta som en ny.

Tänk på att skaffa microsd kort nästa gång och spara bilderna på det.

Är du dum i huvudet eller? Skrev klart och tydligt "Skiter i om telefonen klarar sig"
Vart har jag skrivit något om att skicka den på lagning?
Varför ens posta om du inte har något vettigt att säga?
Senast redigerad av Pepsi901 2014-06-17 kl. 14:45.
Citera
2014-06-17, 14:45
Medlem
brattalattas avatar
Citat:
Är du dum i huvudet eller? Skrev klart och tydligt "Skiter i om telefonen klarar sig"
Vart har jag skrivit något om att skicka den på lagning?
Varför ens posta om du inte har något vettigt att säga?

Därför om någon som kan så lite som dig ska försöka "laga" så blir det bara värre.

Edit: Har du testat rengöra usbhålet med en ren tandborste?
Citera
2014-06-17, 15:04
Medlem
Pepsi901s avatar
Citat:
Därför om någon som kan så lite som dig ska försöka "laga" så blir det bara värre.

Edit: Har du testat rengöra usbhålet med en ren tandborste?

"Skiter i om telefonen klarar sig"
Har du svårt att få in det i din skalle eller?
Citera
2014-06-17, 15:06
Medlem
brattalattas avatar
Citat:
"Skiter i om telefonen klarar sig"
Har du svårt att få in det i din skalle eller?

Släng bort den då? Du lär inte få igång den din gnällspik. Ville du ha hjälp eller ska du gnälla att du inte vill att den ska fungera?
Citera
2014-06-17, 15:09
Medlem
Pepsi901s avatar
Citat:
Släng bort den då? Du lär inte få igång den din gnällspik. Ville du ha hjälp eller ska du gnälla att du inte vill att den ska fungera?

Du är ju inte mycket till hjälp, så vad fan gör du här? Jag kanske inte kan så mycket om telefoner, men jag är iallafall inte mentalt handikappad som vissa andra här verkar vara. Aja, har bättre saker för mig än att sitta och prata med något troll, så hej då
Citera
2014-06-17, 16:35
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Får den kontakt med datorn om du kör igång Kies? I så fall kanske du kan ta över bilderna dit.
Citera
2014-06-17, 17:02
Medlem
Pepsi901s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Får den kontakt med datorn om du kör igång Kies? I så fall kanske du kan ta över bilderna dit.

Det står "connecting..."
Efter ett bra tag kommer det upp en ruta med texten "Device not responding. To resovle the issue, reboot the device."
Senast redigerad av Pepsi901 2014-06-17 kl. 17:13.
Citera
2014-06-17, 23:53
Medlem
lorebfs avatar
Citat:
Det står "connecting..."
Efter ett bra tag kommer det upp en ruta med texten "Device not responding. To resovle the issue, reboot the device."
Den måste vara igång om du ska kunna tanka över bilder.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in