• 1
  • 2
2014-06-18, 01:26
Medlem
Pepsi901s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorebf
Den måste vara igång om du ska kunna tanka över bilder.

Jo jag vet, problemet är ju dock att den inte startar
Citera
2014-06-18, 01:32
Medlem
skalman1973s avatar
Ta ur batteriet . och håll in powerknappen samt volym upp med batteriet urtaget sätt sedan i batteriet igen och försök starta om telefonen ( testa även att starta telefonen med Power samt volym ner samt homeknapp intryckt och se vad som händer )
Citera
2014-06-18, 10:53
Medlem
Pepsi901s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Ta ur batteriet . och håll in powerknappen samt volym upp med batteriet urtaget sätt sedan i batteriet igen och försök starta om telefonen ( testa även att starta telefonen med Power samt volym ner samt homeknapp intryckt och se vad som händer )

Trycker jag volym upp så händer det ingenting, jag kommer dock in i download mode med volym ner.

Kopplar jag in mobilen i datorn så "ploppar" ljudet till, precis som när man ansluter en enhet men jag kan inte ansluta i Kies eller något sånt
Citera
2014-06-18, 17:03
Medlem
Eftersom du kommer in i Download kan du flasha in en ny recovery, för du verkar ju inte kunna komma in i recovery av nån anledning.

Där kan du prova wipa cache och dalvik och se om den bootar.
Citera
2014-06-19, 00:41
Medlem
Pepsi901s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Eftersom du kommer in i Download kan du flasha in en ny recovery, för du verkar ju inte kunna komma in i recovery av nån anledning.

Där kan du prova wipa cache och dalvik och se om den bootar.

Prövade att göra som det står i denna tråd:
http://www.androidlegend.com/install...laxy-s2-i9100/

Men även där verkar den fastna.
<ID:0/003> Odin v.3 engine (ID:3)..
<ID:0/003> File analysis..
<ID:0/003> SetupConnection..
<ID:0/003> Initialzation..
<ID:0/003> Get PIT for mapping..
<ID:0/003> Firmware update start..
<ID:0/003> zImage
<ID:0/003> NAND Write Start!!

Sedan händer det inget mer
Citera
2014-06-19, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pepsi901

Ja fan det kanske kräver root att få in recovery
Citera
2014-06-19, 16:16
Medlem
Citat:

Vad händer om du i stock recovery wipar telefonen? Den bör ej röra det emulerade SD-kortet, men jag garanterar inte att data INTE försvinner
Citera
2014-06-19, 21:31
Medlem
Pepsi901s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Vad händer om du i stock recovery wipar telefonen? Den bör ej röra det emulerade SD-kortet, men jag garanterar inte att data INTE försvinner

Vad menar du nu? Vet inte vad stock recovery är för något
Citera
2014-06-29, 14:31
Medlem
Pepsi901s avatar
Någon annan som vet vad han menar? ^.^
Citera
2014-06-29, 14:34
Medlem
kattrumpas avatar
Jag fick samma fel på min S3a.
Det som verkade vara felet för mig var att den var delvis fuktskadad.
Min vanliga laddare fungerade inte, testade en annan med starkade ampere och till min stora förvåning så började den ladda som vanligt efter X antal timmar. Kunde slå igång den och efter det har jag inte haft några problem.
Citera
2014-06-30, 13:58
Medlem
Citat:
Har haft problem med min S2a ett tag nu. Ibland har jag behövt ha laddaren i för att kunna starta den. Har jag inte haft laddaren i vid uppstart så har jag fått upp bilden på batteriet (precis som när telefonen laddar) sen har den försvunnit, kommit tillbaks osv, tills jag har plockat ut batteriet.
Idag dog telefonen helt plötsligt, försökte starta den men nu går det inte alls. Bilden på batteriet kommer upp, sen hänger den sig. Jag kommer dock in i download mode. Nu har telefonen legat sedan i morse. På displayen står det "Downloading... Do not turn of target" Den verkar ha hängt sig igen.

Någon som vet om detta går att lösa på något vis? Skiter i om telefonen klarar sig, men skulle gärna rädda mina bilder som finns på den

"Har haft problem med min S2a ett tag nu. Ibland har jag behövt ha laddaren i för att kunna starta den. Har jag inte haft laddaren i vid uppstart så har jag fått upp bilden på batteriet (precis som när telefonen laddar) sen har den försvunnit, kommit tillbaks osv, tills jag har plockat ut batteriet."

Min har också varit så.. i nått år. det som funkar är att man tar ut batteriet och startar om den. det hände bara ibland för mig dock att det betedde sig sådär. ibland kunde den slå av sig när den var i viloläge eller när den haka upp sig när jag tex surfa.

det andra du skrev har jag dock ingen aning om. aldrig hänt mig men prova och köp nytt batteri. när min mobil blev som allra konstigaste (slog av sig, haka upp sig, inte gick att ladda ordentligt) köpte jag nytt batteri och det funka finnemang i några månader. sen börja den bråka igen fast denna gång med laddningen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in