Citat:
Ursprungligen postat av
knasen79
Tyvärr kommer det även finnas kränkta män på vägen som gör sig hörda på det sättet som du. Det är tragiskt men kanske nödvändigt att offra de vita marginaliserade männen för att uppnå jämställdhet.
Varför är det tragiskt att män som kanske behöver offras inte är överdrivet förtjusta i detta fenomen? Tillämpar du samma logik på övriga situationer? "Tja, det är ju synd att dessa reaktionärer motsäger sig det stora språnget, vissa av dem kanske behöver svälta ihjäl för revolutionens bästa".
Citat:
Ursprungligen postat av
Evilyn
Jag vill bara påpeka en sak här.
Det är inte synd om män. Det är inte ens synd om dem när vi hatar dem. Ett eventuellt manshat kommer aldrig påverka deras vardag. Ett eventuellt manshat kommer aldrig göra så att männen förlorar privilegier, rättigheter eller något annat. Manshat begränsar inte männen överhuvudtaget. De behöver inte vara rädda när de går ut på kvällen och de kommer inte få lägre lön som ett resultat av manshat. Manshat, till skillnad från kvinnohat, skadar ingen, dödar ingen, utsätter ingen för våld eller förtryck.
Det gör det väl visst. Exempelvis dör det flera män i Sverige varje år på sina arbetsplatser. Man ser dock inga feminister som klagar över att arbetslivsförlusterna har en fördelning på 50/50, utan här kan man med glädje ignorera det faktum att det snarare ligger på 999/1
Citat:
Ursprungligen postat av
knasen79
Trams! Jag säger aldrig att den vita mannen är ond. Däremot så uppfattar den vita mannen sig som ond för det är just det som är konsekvensen av att känna sig kränkt. Feminismen är inte ett hot för män som inte känner sig marginaliserade.
Totalitära stater som exempelvis Nordkorea är inte heller ett hot för folk som inte känner sig som dissidenter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Evilyn
Gällande män som vill beställa över kvinnors kroppar kan vi ta ett enkelt exempel som TS skrev:
"Feministerna hatar ofödda barn och tycker det är helt okej att abortera bort livsdugliga foster."
Detta är väl förvisso någorlunda okänslig formulerat, men ett helt korrekt påstående?
Citat:
Ursprungligen postat av
Evilyn
Det i sig är ju en idiotisk formulering men påvisar också en åsikt om att kvinnor inte ska få göra abort om det inte är något fel på fostret.
Flera stater i USA har om och om igen försökt få genom ett förbud mot abort. Men... vilka sitter och bestämmer om det? Jo, män. Kvinnor råkar ständigt ut för män som vill frånta oss rätten till våra egna kroppar.
Det är väl inget konstigt. Män råkar ständigt ut för kvinnor som vill stjäla deras tillgångar via staten och lägga dem på eget bruk. Det är fler kvinnor än män som röstar. (Och har rösträtt).
Citat:
Ursprungligen postat av
Evilyn
Har du någon form av källa för det påståendet? Kan även tillägga att mansdominerande arbeten rent överlag har högre lön än kvinnodominerande arbeten, trots att de kvinnodominerade oftast är tyngre.
Möjligen om man likställer döda gruvarbetare med utbrända sjuksköterskor, men det gör inte jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Evilyn
Det kan knappast anses vara mitt fel att vissa killar saknar gränser. Det är inte jag som uppfostrat dem, och kan de inte ta ett nej är det knappast heller mitt fel.
Jag har inte uppfostrat andra män heller, men det är fortfarande mitt fel om de rånar, våldtar eller mördar, trots att jag aldrig begått något av dessa brott? (Eller något annat för den delen).
Citat:
Ursprungligen postat av
Varmare
Om man menar allvar med att man vill skydda någon så är en bra början att man är ärlig mot dem och inte kommer med en massa skrock och amsagor för att skrämmas, som TS gör.
Ibland, när jag känner mig lite konspirationsmisstänksam, funderar jag på om anledningen till att så många antifeminister på detta forum uttrycker förakt för utbildning är att de hoppas att läsförståelsen till slut ska bli så låg att folk går på en sån här trådstart utan att tvivla en sekund.
Inte mycket till argument där. Jag vågar hävda att TS första inlägg kan tänkas vara lite okänsligt, men i stora drag korrekt. Menar du att feminister i Sverige inte vill se (minst) 50/50 fördelning på alla arbetsplatser? Abortera livsdugliga foster? Bekämpa den "otäcka normen kärnfamiljen"? Eller avskyr männen till den grad att dessa bör tvingas förändras, med laghot, propaganda och omskolningsläger?