2014-06-16, 20:54
Medlem
Evilyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betongtrollet
Nej. Jag skrev att det var fel att tafsa och verbalt kränka.

Ja. Klär du dig och anspelar på sex så objektifierar du dig själv. Du vill bara kunna välja vem som ska titta och inte för att bekräfta värdet av din självbild. När det inte blir som det var tänkt så känner sig damen kränkt.

När i hela min text (om du ens läste den) skrev jag att jag klär mig och anspelar på sex?
Det är snarare du som objektifierar mig och försöker rättfärdiga att andra män tar sig rättigheten att ta på mig på grund av mitt val av kläder, vilket absolut inte är okej. Sedan, som jag även skrev ovan, spelar det ingen roll vilken man det är. Allt tafsande är ovälkommet tafsande. Alla kommentarer om mitt utseende, mitt sexliv och min kropp är ovälkomna kommentarer, om jag själv inte uttryckligen bett om det. Att du sedan väljer att läsa in att jag blir sur för att fula killar raggar på mig säger mer om dig än om mig.

Hur ska jag klä mig för att inte "objektifiera mig själv"? Burka?
Citera
2014-06-16, 22:09
Medlem
Naravodomoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilyn
Jag vill bara påpeka en sak här.

Det är inte synd om män. Det är inte ens synd om dem när vi hatar dem. Ett eventuellt manshat kommer aldrig påverka deras vardag. Ett eventuellt manshat kommer aldrig göra så att männen förlorar privilegier, rättigheter eller något annat. Manshat begränsar inte männen överhuvudtaget. De behöver inte vara rädda när de går ut på kvällen och de kommer inte få lägre lön som ett resultat av manshat. Manshat, till skillnad från kvinnohat, skadar ingen, dödar ingen, utsätter ingen för våld eller förtryck.

Fint hur du saxar rakt av från Lady dahmer, stolpskott.
Citera
2014-06-16, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naravodomok

Varför inte kopiera någon annans text som har en jävligt bra poäng och där skribenten uttryckte det på ett klockrent sätt?
Citera
2014-06-16, 22:24
Medlem
Naravodomoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sealo
Varför inte kopiera någon annans text som har en jävligt bra poäng och där skribenten uttryckte det på ett klockrent sätt?

För det bevisar bara tesen om att många sk feminister bara är lättköpta osäkra unga självhatande tjejer som rabblar floskler och citat från människor de på allvar tror företräder dem. Det visar kort sagt på hur feminismen drar nytta av otroliga mängder nyttiga idioter, idioter som inte kan formulera sina egna argument. Att som grädde på moset inte ens använda citationstecken var djupt ohederligt.

Berätta gärna hur den har en bra poäng? Den osar av otäck fanatism, sexism, hyckleri
samt innehåller faktafel.
Citera
2014-06-16, 22:24
Medlem
Om man menar allvar med att man vill skydda någon så är en bra början att man är ärlig mot dem och inte kommer med en massa skrock och amsagor för att skrämmas, som TS gör.

Ibland, när jag känner mig lite konspirationsmisstänksam, funderar jag på om anledningen till att så många antifeminister på detta forum uttrycker förakt för utbildning är att de hoppas att läsförståelsen till slut ska bli så låg att folk går på en sån här trådstart utan att tvivla en sekund.
Citera
2014-06-16, 22:39
Medlem
Citat:
För det bevisar bara tesen om att många sk feminister bara är lättköpta osäkra unga självhatande tjejer som rabblar floskler och citat från människor de på allvar tror företräder dem. Det visar kort sagt på hur feminismen drar nytta av otroliga mängder nyttiga idioter, idioter som inte kan formulera sina egna argument. Att som grädde på moset inte ens använda citationstecken var djupt ohederligt.

Berätta gärna hur den har en bra poäng? Den osar av otäck fanatism, sexism, hyckleri
samt innehåller faktafel.

Självklart hade hon kunnat skriva att hon kopierade från Lady Dahmer och självklart hade hon kunnat använda citattecken, absolut. Men det tar inte bort faktumet att det hon "citerade" inte har en poäng. Jag förespråkar INTE manshat på något sätt men det jag menar är att de kvinnor som hatar män aldrig kommer att få en betydande roll i världen, det kommer inte att ske någon större förändring på så sätt bara genom ett hat mot mannen. Även om jag kan tycka att det är väldigt dumt att dra alla män över en kam. Men så länge det inte är kvinnor som styr världen så kommer inte ett eventuellt manshat att förändra någonting. Kan du förneka det?
Citera
2014-06-16, 23:09
Medlem
Naravodomoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sealo
Självklart hade hon kunnat skriva att hon kopierade från Lady Dahmer och självklart hade hon kunnat använda citattecken, absolut. Men det tar inte bort faktumet att det hon "citerade" inte har en poäng. Jag förespråkar INTE manshat på något sätt men det jag menar är att de kvinnor som hatar män aldrig kommer att få en betydande roll i världen, det kommer inte att ske någon större förändring på så sätt bara genom ett hat mot mannen. Även om jag kan tycka att det är väldigt dumt att dra alla män över en kam. Men så länge det inte är kvinnor som styr världen så kommer inte ett eventuellt manshat att förändra någonting. Kan du förneka det?

Långsiktigt kan det förändra saker. Absolut inte i samma magnitud som invandrare drabbas av uppiskad stämning, absolut inte. Men det räcker väl med att våra söner läser en dagstidning och får läsa att män är våldsamma, män suger i skolan, män är pedofiler och måste hållas borta från dagis, att mäns vänskap är ful, att mäns sexualitet bygger på övergrepp, att alla män är potentiella våldtäktsmän etc för att situationen ska vara alldeles förjävlig. Jag tycker synd om de pojkar som idag kliver in i tonåren och får den redan av tonåren trasiga självbilden uppfuckad av feminazistisk media

Sanslöst trött är jag också på stereotypen om att kvinnor mår sämst i dagens samhälle. Tittar man på självmordsstatistiken så talar den ett mycket tydligt språk. Att feminister som är så inne på genusteori inte fattar att det är en könsroll vi män bär på, att inte klaga, alltid vara stark, och sagda könsroll driver somliga av oss in i döden, eller alkoholism, eller oprovocerat våld. Denna könsroll förstärks av kvinnor (och män) som inte tar lidandet den medför på allvar. Det talas alltid om vita kränkta män (män ska ju vara starka och aldrig klaga över sin situation och representation), detta samtidigt som man aldrig som man får säga vad kvinnor ska och intw ska bli upprörda över. De får nämligen styra över sin egen vrede, medans vår alltid ska styras, analyseras, nedvärderas och tyglas av kvinnor
Senast redigerad av Naravodomok 2014-06-16 kl. 23:15.
Citera
2014-06-16, 23:33
Medlem
Citat:
När i hela min text (om du ens läste den) skrev jag att jag klär mig och anspelar på sex?
Det är snarare du som objektifierar mig och försöker rättfärdiga att andra män tar sig rättigheten att ta på mig på grund av mitt val av kläder, vilket absolut inte är okej. Sedan, som jag även skrev ovan, spelar det ingen roll vilken man det är. Allt tafsande är ovälkommet tafsande. Alla kommentarer om mitt utseende, mitt sexliv och min kropp är ovälkomna kommentarer, om jag själv inte uttryckligen bett om det. Att du sedan väljer att läsa in att jag blir sur för att fula killar raggar på mig säger mer om dig än om mig.

Hur ska jag klä mig för att inte "objektifiera mig själv"? Burka?

Du blir uppenbarligen sur för att fula killar raggar på dig så det är inget jag läser in...

Jag har sagt åt dig, upprepade gånger, att ingen har rätt att tafsa på dig mot din vilja, eller kränka dig verbalt.

Du är rolig du. Nu påstår du att det är det JAG som objektifierar dig helt plötsligt.

Vad är det för likhet mellan en feminist och en treåring? Det är alltid någon annans fel.
Citera
2014-06-17, 00:06
Medlem
Evilyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betongtrollet
Du blir uppenbarligen sur för att fula killar raggar på dig så det är inget jag läser in...

Jag har sagt åt dig, upprepade gånger, att ingen har rätt att tafsa på dig mot din vilja, eller kränka dig verbalt.

Du är rolig du. Nu påstår du att det är det JAG som objektifierar dig helt plötsligt.

Vad är det för likhet mellan en feminist och en treåring? Det är alltid någon annans fel.

Jag blir sur för att killar tar sig friheter som de inte har rätt till. Sedan spelar det ingen roll hur de ser ut. Skulle det vara mer ok att bli våldtagen om killen var snygg?

Det kan knappast anses vara mitt fel att vissa killar saknar gränser. Det är inte jag som uppfostrat dem, och kan de inte ta ett nej är det knappast heller mitt fel.

Det var du som påstod att jag genom att klä mig provokrativt uppmanar män att ragga på mig eller tafsa, utan att du för dens skull har en aning om hur jag klär mig, dessutom vägrade du förstå när jag skrev att jag inte klär mig för mäns skull. Det är liksom inte centralt i mitt liv att imponera på män.
Citera
2014-06-17, 00:08
Medlem
Evilyns avatar
Citat:

Sealos svar var ganska precis vad jag också hade skrivit.

Jag skulle nog ha skrivit att det var ett citat dock. Trots det är det min exakta åsikt. Vita kränkta män som står mot kvinnorna och skriker "men JAG är inte sån!" och därmed anser att de inte har någon skuld i det hela. Det är inte så det fungerar.
Citera
2014-06-17, 00:14
Medlem
Citat:
Jag blir sur för att killar tar sig friheter som de inte har rätt till. Sedan spelar det ingen roll hur de ser ut. Skulle det vara mer ok att bli våldtagen om killen var snygg?

Det kan knappast anses vara mitt fel att vissa killar saknar gränser. Det är inte jag som uppfostrat dem, och kan de inte ta ett nej är det knappast heller mitt fel.

Det var du som påstod att jag genom att klä mig provokrativt uppmanar män att ragga på mig eller tafsa, utan att du för dens skull har en aning om hur jag klär mig, dessutom vägrade du förstå när jag skrev att jag inte klär mig för mäns skull. Det är liksom inte centralt i mitt liv att imponera på män.

Prata inte strunt. Du gillar uppmärksamheten annars skulle du inte haft några problem med att ändra ditt beteende.
Citera
2014-06-17, 00:27
Medlem
Naravodomoks avatar
Citat:
Sealos svar var ganska precis vad jag också hade skrivit.

Jag skulle nog ha skrivit att det var ett citat dock. Trots det är det min exakta åsikt. Vita kränkta män som står mot kvinnorna och skriker "men JAG är inte sån!" och därmed anser att de inte har någon skuld i det hela. Det är inte så det fungerar.

Så du menar att varje vit man bär skuld? Du tror dig på allvar veta tillräckligt mycket om män för att kunna komma med ett sånt påstående? Detta bevisar med all önskvärd tydlighet att generaliseringar om kön/ras whatever inte ens undgår de oh så demokratiska feministerna.

du behöver bygga upp ett riktigt solitt argument bakom ditt hävdande att manshat är något konstruktivt. Det roliga är ju att du hävdar att du onte bryr dig om
Vad män tycker om din feminism - ändå är det allt ni pratar om. Dumma män som missförstår er - newsflash - bemöt oss med vänlighet, saklighet, argument - inte med "hahaha titta på den vita kränkta manssvinet". Det funkar inte så.
Senast redigerad av Naravodomok 2014-06-17 kl. 00:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in