Citat:
Ursprungligen postat av
Sealo
Självklart hade hon kunnat skriva att hon kopierade från Lady Dahmer och självklart hade hon kunnat använda citattecken, absolut. Men det tar inte bort faktumet att det hon "citerade" inte har en poäng. Jag förespråkar INTE manshat på något sätt men det jag menar är att de kvinnor som hatar män aldrig kommer att få en betydande roll i världen, det kommer inte att ske någon större förändring på så sätt bara genom ett hat mot mannen. Även om jag kan tycka att det är väldigt dumt att dra alla män över en kam. Men så länge det inte är kvinnor som styr världen så kommer inte ett eventuellt manshat att förändra någonting. Kan du förneka det?
Långsiktigt kan det förändra saker. Absolut inte i samma magnitud som invandrare drabbas av uppiskad stämning, absolut inte. Men det räcker väl med att våra söner läser en dagstidning och får läsa att män är våldsamma, män suger i skolan, män är pedofiler och måste hållas borta från dagis, att mäns vänskap är ful, att mäns sexualitet bygger på övergrepp, att alla män är potentiella våldtäktsmän etc för att situationen ska vara alldeles förjävlig. Jag tycker synd om de pojkar som idag kliver in i tonåren och får den redan av tonåren trasiga självbilden uppfuckad av feminazistisk media
Sanslöst trött är jag också på stereotypen om att kvinnor mår sämst i dagens samhälle. Tittar man på självmordsstatistiken så talar den ett mycket tydligt språk. Att feminister som är så inne på genusteori inte fattar att det är en könsroll vi män bär på, att inte klaga, alltid vara stark, och sagda könsroll driver somliga av oss in i döden, eller alkoholism, eller oprovocerat våld. Denna könsroll förstärks av kvinnor (och män) som inte tar lidandet den medför på allvar. Det talas alltid om vita kränkta män (män ska ju vara starka och aldrig klaga över sin situation och representation), detta samtidigt som man aldrig som man får säga vad kvinnor ska och intw ska bli upprörda över. De får nämligen styra över sin egen vrede, medans vår alltid ska styras, analyseras, nedvärderas och tyglas av kvinnor