Citat:
Ursprungligen postat av
E.W.
Maxdosen är 100 mg per dag. Men diskutera med läkaren innan doshöjning. Märker läkaren att du använder mer än du ska kommer du troligen aldrig att få någon mer testosteronbehandling. Testosteron är ett känsligt läkemedel eftersom det kan missbrukas eller säljas vidare.
För övrigt var uppmärksam på att du använder det på rätt sätt:
Gelen ska försiktigt strykas ut på huden som ett tunt skikt. Det är ej nödvändigt att gnida in den i huden. Låt torka minst 3-5 minuter innan påklädning.
Efter applicering ska händerna tvättas med tvål och vatten. Får ej appliceras på könsorgan, då den höga alkoholhalten kan framkalla lokal irritation.
Jag är verkligen inte typen som fuskar så det är bara att glömma att jag skulle göra.
Om 100mg är det högsta man får utskrivet så kan man lugnt säga att läkaren blåljög mig rakt i ansiktet om att man kan få upp testot "hur högt som helst" med gel. Har hört att man får max 5 nmol med gel.
Jag tänker fan inte ge mig för än min t-nivå iaf ligger på ynka 15. Funkar inte det så kommer jag iaf med säkerhet veta att det inte funkar. Ligger dock min nivå på ca 12, vilket är mest troligt, och läkaren hävdar att det är tillräckligt högt för att utvärdera att testo inte funkar på mig, så har jag inte fått en ärlig chans.
Vad skulle hända om jag fick x1 testoinjektion (vet att det inte funkar så), skulle det innebära att min normala t-produktion skulle upphöra direkt? Eller kräver det mer tid och dos än så?