Citat:
Ursprungligen postat av
different_trip
Det där är ju inget som är konstigt.
Jag skulle varit förbannad som fan om det var någon på området som tog upp en boendeparkering och hyrde ut den i andra hand.
Tja, jag tror att själva "överraskningsmomentet" med en "trevlig hotfull lapp" i brevlådan var det som fick mig att bli riktigt förbannad!
Ungefär: "Du hyr en parkeringsplats hos oss, du måste komma ner 28 Februari mellan 18:30-20:30, till styrelsens lokaler och uppvisa registreringsbevis för ditt fordon. Annars riskerar du att bli av med platsen med omedelbar verkan".
"Kruxet" var:
1. Jag hade precis köpt bil, och inte fått ett registreringsbevis på den än (så att jag kunde visa upp den på angivet datum).
2. Jag skulle resa iväg ganska nära efter datumet, och vara borta ett par veckor.
Så, ja jag gick ner på angivet datum, och påtalade dessa faktum, men då tycker dom att "jag beter mig konstigt" (ja eftersom jag kände mig förbaskad som f-n, jag var varken våldsam/hotfull på något vis, jag är aldrig sådan..)
Jag ville bara "sätta deras krav i perspektiv" och ville helt enkelt diskutera saken, och jag drog som sagt upp lite olika scenarier som jag ville att de skulle försöka förhålla sig till, likt ovan.
Detta eftersom jag anser att man inte borde vara så jävla "rigid" och fyrkantig.
Exempelvis påtalade jag att det vore tekniskt sett väldigt enkelt att kolla upp min bil på parkeringen, jag sade: "slå upp reg nr på transportstyrelsen, så kan ni se att bilen står på mig", men nej de "kunde inte" göra så, eftersom de satt upp sina regler, även om jag påtalade problematiken jag hade.
Jaja, det löste sig med att jag var tvungen att åka till mina föräldrar, ta med mig min FARS registreringsbevis och visa upp..(?)!
Nä, jag tycker BRF styrelser verkar vara maktkåta smygnazister, som förmodligen går igång sexuellt på att "dominera och härska" på sina "paragrafer".
De har tappat sin legitimitet i mina ögon efter denna "incident", och jag lyfter inte ett finger för att på något sätt "hjälpa till" i området. Fuck that... Jag bara bor där nu, sköter mig o så fort chansen dyker upp... Sälja, tjäna pengar på skiten och flytta!