2014-09-27, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Alltså vad fan krävs egentligen för att pensionera sitt nummer i plastcluben?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/linkoping/article19595629.ab

Skulle vi i DIF ha samma löjligt låga krav skulle det inte finnas ett enda nummer kvar att välja.

Tex de som har minst sm-guld av de vi hissat har 4(Jensa Öhling, Thomas Eriksson och Håkan Södergren) och de som har minst säsonger i klubben är Challe med 12 och Thomas Eriksson och Håkan Eriksson med 14.
Vet inte hur LHC resonerar kring det men dom nummer som hissas upp är ju för att spelarna i fråga varit en ikon i klubben och tillbringat en stor del av karriären i samma klubb.
Citera
2014-09-27, 12:37
Medlem
Tankar från igår:
1. Sevc med 10-0 i målskillnad efter 5 matcher. Förlåt att jag tvivlade.
2. Princeton!
3. Kusmark!
4. Det är nog värt att hålla på och spotta ut generiska låtar ändå. http://cdn1.shl.se/photos/14/09/88a8c384b6a20be2eafb619371b40d71/thumb_940.jpg

Spelet såg dock inte bra ut så ikväll blir det nog förlust.
Citera
2014-09-27, 12:40
Medlem
Giggsys avatar
Att en spelare som Håkan "Hacke" Carlsson inte är hissad av LHC är ett stort skämt. Flest poäng i klubbens historia.
Citera
2014-09-27, 13:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pkj
Aa det är därför man är orolig som Djurgårdare. Vi har ju inte ett bra lag, . Men vi får försöka kämpa oss kvar. Känns som vi kommer vara så mycket starkare på hemmaplan, vet inte hur många poäng vi kommer ta på bortaplan jämfört med hemma. Blir tufft men förhoppningsvis kan vi kämpa oss kvar och undvika kval.
"fick mycket mindre pengar än andra lagen i SHL"?
Citera
2014-09-27, 14:08
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Tankar från igår:
1. Sevc med 10-0 i målskillnad efter 5 matcher. Förlåt att jag tvivlade.
2. Princeton!
3. Kusmark!
4. Det är nog värt att hålla på och spotta ut generiska låtar ändå. http://cdn1.shl.se/photos/14/09/88a8c384b6a20be2eafb619371b40d71/thumb_940.jpg

Spelet såg dock inte bra ut så ikväll blir det nog förlust.

Oroa dig inte. Det blir säkert Allsvenskan ändå så du får vara nöjd till våren.
Citera
2014-09-27, 14:10
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Alltså vad fan krävs egentligen för att pensionera sitt nummer i plastcluben?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/linkoping/article19595629.ab

Skulle vi i DIF ha samma löjligt låga krav skulle det inte finnas ett enda nummer kvar att välja.

Tex de som har minst sm-guld av de vi hissat har 4(Jensa Öhling, Thomas Eriksson och Håkan Södergren) och de som har minst säsonger i klubben är Challe med 12 och Thomas Eriksson och Håkan Eriksson med 14.

Det är väl ingen nyhet att LHC desperat försöker hitta genvägar att bygga kultur och historia?
Citera
2014-09-27, 15:53
Medlem
Kalle-Kulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
"fick mycket mindre pengar än andra lagen i SHL"?
7 miljoner för att vara exakt då vi fick betala hela sorkarnas stödpeng själva.
Citera
2014-09-27, 18:24
Medlem
Jaha, grattis till pinnen DIF. Jag fattar inte vad fan som händer på slutet. Första perioden är ju magiskt bra, i andra har vi fortfarande ett klart spelövertag men tredje är ju usel. Vi backar hem och spelar på ledning och det straffar sig, som alltid höll jag på att säga. Ärligt talat är inget lag förtjänt av vinsten idag!
Citera
2014-09-27, 19:02
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Det är väl ingen nyhet att LHC desperat försöker hitta genvägar att bygga kultur och historia?

Genvägar?

De bygger väl på vägen och bestämmer väl själva vad de vill berätta och hylla. Du kanske menar att man måste ha spelat 50 år i högsta ligan och ha minst 5 SM-guld för att kunna berätta något?

Nej, visst ja. Luleå når ju inte upp till dessa villkor och de har väl enligt dig både kultur och historia. Alla klubbar har givetvis en kultur och en historia. Sedan är det ju självklart så att de som varit mest framgångsrika också har mest att berätta. Det fråntar ju inte andra klubbar rätten att berätta om sin resa och sina upplevda milstolpar samt viktiga insatser.
Citera
2014-09-27, 19:32
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Hmm, det jag funderar över idag och finner intressant att få svar på är om Luleå ska orka hålla i sin fina svit borta mot Växjö, om Frölunda kommer vara lika uddlösa borta mot Färjestad som man var mot HV71, och om HV71 kommer tagga till mot Skaik.

Resultaten i sig är väl så här i början inte så viktiga vare sig för Frölunda eller HV71 men om de uppträder så där viljelöst som de gör ibland så kan det nog skvallra om att de inte heller är så särskilt heta guldkandidater, så det vore ju kul om de visade att de verkligen vill visa att de är villiga och har förmågan att skita ned sig.

Tror faktiskt att Brynäs kommer vinna sin match då Linköping känns väldigt sega och känts så under ett par år faktiskt.

MoDo bör väl vinna sitt, handen på hjärtat så nog trodde jag att Leksand skulle ha det lite svårt i år men jag trodde ändå att den där viljan att stå upp och kämpa, stoltheten över att få representera sitt lag ändå skulle finnas där och resultera i poäng. Illavarslande för Leksand att det är som bortblåst.

Djurgården verka ändå ha av den där stoltheten om det sedan räcker till borta mot Örebro vet man ju inte, men jag tänker iaf prova med krysset i den matchen i tipstråden.
Röksvamp, snyggt tippat på DIF!
Citera
2014-09-27, 21:50
Medlem
tcfmogs avatar
HV är verkligen inte bra den här säsongen, de klarar knappt att vinna trots att Skellefteå gör en usel match. Spelmässigt var de heller inte bättre.
Citera
2014-09-27, 21:52
Medlem
Frölunda dominerar som vanligt matcherna, men gör inga mål...

Färjestad filmar som vanligt till sig utvisningar och spelar osportsligt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in