2015-01-18, 11:39
  #6817
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnOmogenBanan
Vad kallar man det nu för tiden? Bara kval kanske?

F ö tror jag Modo ska vara glada att det är bäst av 7, samt att man slumpat straffavgörande.

Tror ni det är en fördel att veta tidigt om man ska spela kval? Hjälper det att vara förberedd?


Direktkval heter det. En serie är ju spel mellan fler än två lag.

Jag antar att du menar "slopat" straffavgörandet. Det är dock inte sant. Det måste vara väldigt länge sedan man hade straffavgörande på nationell nivå när det gäller direktavgörande matcher mellan två lag.
Citera
2015-01-18, 11:41
  #6818
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Det skulle väl inte bara vara Andersén som tar en utgång för att komma bort från "verkligheten" för ett tag.
Har inget problem med om någon spelare hade gått ut och satt sig i en soffa på krogen och druckit bärs efter en match, inte ens en förlust. Hade väl däremot blivit lite fundersam om man träffat på en spelare dyngfull på dansgolvet efter en 2-7 förlust men så verkar ju inte vara fallet här. Snacka om att överreagera.
Citera
2015-01-18, 11:49
  #6819
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Har inget problem med om någon spelare hade gått ut och satt sig i en soffa på krogen och druckit bärs efter en match, inte ens en förlust. Hade väl däremot blivit lite fundersam om man träffat på en spelare dyngfull på dansgolvet efter en 2-7 förlust men så verkar ju inte vara fallet här. Snacka om att överreagera.

Precis, lite stil måste man ju ha då man ändå är en representant för klubben. Det är ju inte direkt dåligt att fokusera på annat än hockeyn då och då dock. Särskilt då det går tungt.
Citera
2015-01-18, 11:59
  #6820
Medlem
EnOmogenBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Direktkval heter det. En serie är ju spel mellan fler än två lag.

Jag antar att du menar "slopat" straffavgörandet. Det är dock inte sant. Det måste vara väldigt länge sedan man hade straffavgörande på nationell nivå när det gäller direktavgörande matcher mellan två lag.


Klart jag menar slopat. Nej, men kvalserien hade straffavgörande, vilket var ett helvete.
Citera
2015-01-18, 12:02
  #6821
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnOmogenBanan
Klart jag menar slopat. Nej, men kvalserien hade straffavgörande, vilket var ett helvete.

Fast det var ju ett seriespel och då är det en annan sak. I slutspelssammanhang finns inte straffavgörande. Då spelas det tills det avgörs.

Internationellt har man däremot straffar, vilket kan diskuteras.
Citera
2015-01-18, 12:18
  #6822
Medlem
Karol.s avatar
Modo har värvat Juha Pekka Haataja http://www.oulunkarpat.fi/fi/uutiset/artikkeli/karppien-ja-haatajan-tiet-eroavat.html
__________________
Senast redigerad av Karol. 2015-01-18 kl. 12:20.
Citera
2015-01-18, 12:22
  #6823
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karol.
Modo har värvat Juha Pekka Haataja http://www.oulunkarpat.fi/fi/uutiset/artikkeli/karppien-ja-haatajan-tiet-eroavat.html
Snyggt.
Citera
2015-01-18, 12:50
  #6824
Medlem
simonahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karol.
Modo har värvat Juha Pekka Haataja http://www.oulunkarpat.fi/fi/uutiset/artikkeli/karppien-ja-haatajan-tiet-eroavat.html

Kontraktet är tom 2015/2016. Skönt det för oss om vi fortfarande spelar SHL nästa säsong.
Citera
2015-01-18, 13:01
  #6825
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonah
Kontraktet är tom 2015/2016. Skönt det för oss om vi fortfarande spelar SHL nästa säsong.
Allsvenskans bästa spelare nästa år?
Citera
2015-01-18, 13:03
  #6826
Medlem
Karol.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Allsvenskans bästa spelare nästa år?
1-2 klassvärvningar till och allsvenskan är inget hot.
Citera
2015-01-18, 13:06
  #6827
Medlem
simonahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Allsvenskans bästa spelare nästa år?

Du har inte läst om Marcus Nilsson eller? Självklart så gäller kontraktet om MODO spelar i SHL.
Citera
2015-01-18, 13:18
  #6828
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Du har aldrig förstås haft en dålig tid på jobbet och gått ut under tiden?
Varför jämför du mig med en offentlig person och professionell idrottsman? Helt ologiskt.

Reaktionen kommer från att Bertilsson retweetat en bild vid nyår där han är helt stupfull. Min tröskel börjar bli rätt låg nu, i synnerhet när det går åt helvete för laget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in