2015-02-09, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Skoj att få möte ett lag som står upp och alltid spelar ärligt till skillnad mot våra 2 senaste matcherna där man tar till alla fula medel för att kunna vända!
Bra match av Frölunda som kör över HV idag! Ryan Lasch påminner lite om Kallio när han var som bäst, skall bli skoj att följa honom.

Riktigt bra match av Frölunda!
Citera
2015-02-09, 22:39
Medlem
94jackars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Förklara gärna vad ett köpelag eller ett icke köpelag är. På vilket sätt du ser Luleå mer som ett icke mer köpelag än andra lag.

Själv har jag inget emot att "mitt" Färjestad har mer utländska spelare än andra lag. Jag vill se mitt lag vinna oavsett om det bara är svenskar i laget eller inte.
För man vinner inga matcher eller guld med hur många svenska man har i laget,eller hur många junisar man her eller egen produkter.
Varför skriver du då ''Men det blir kanske ändring på det nu när ert köpelag kanske blir historiens största köpelag''. Du får det att låta som jag det endast är okej att Färjestad är ett köpelag.
Luleå är en av de klubbar som man kan minst kalla ''köpelag'', eftersom dom är ett av dom lag som lyfter upp mest spelare från Allsvenskan och hjälper dom att utvecklas.
Citera
2015-02-09, 22:43
Medlem
Självklart att den där lille Lasch ska gå in och producera direkt... aaaahhh
Citera
2015-02-09, 23:49
Medlem
slirrefirres avatar
Nu är frågan, kan Frölunda spela samma hockey imorn?
Citera
2015-02-10, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slirrefirre

Tror du HV kommer ha lika dåligt försvar i morgon?
Citera
2015-02-10, 00:06
Medlem
94jackars avatar
Citat:
Citat:
Tror svaret är nej på båda frågorna. Spelar en 1:a på den matchen
Citera
2015-02-10, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 94jackar
Tror svaret är nej på båda frågorna. Spelar en 1:a på den matchen
´
HVs dåliga försvar kommer sänka dom i slutspelet.
Citera
2015-02-10, 00:11
Medlem
slirrefirres avatar
Citat:
Om Frölunda lyckas spela som dom gjorde idag, så spelar det nog ingenroll om HV spelar bättre i den defensiva
Citera
2015-02-10, 00:36
Medlem
Håller tummarna för Modo , Brynäs och Leksandvinster imorgon.
Då blir det tajtare för DIF och FBK.

Men Modo får bara vinna rätt matcher.
Annars för vi inte möta dem i kvalet
Inte för att vi vinner i bäst av 7 , men kul iaf
Citera
2015-02-10, 08:48
Bannlyst
Citat:
Om Frölunda lyckas spela som dom gjorde idag, så spelar det nog ingenroll om HV spelar bättre i den defensiva
Exakt!
När Frölunda får i gång det spelt så finns det inget lag i serien som kan stoppa dom!
Vi hade det i 2 av matcherna mot SAIK och då var ven SAIK chanslösa. Det gäller få till det att kunna spela på den nivån under större delar än vad vi får det idag.

Jeremy det stora FBK-trollet skiter i att laget beror till stora delar av importer. Personligen tycker jag att det känns mycket mer tillfredställande att ca halva Frölundas lag i SHL har utbildats i vår egen akademi!
Citera
2015-02-10, 09:10
Medlem
tcfmogs avatar
Frölunda har ju uppenbarligen vilat under uppehållet istället för att träna hårt som de borde ha gjort. Det kommer att straffa sig längre fram.
Citera
2015-02-10, 09:15
Medlem
94jackars avatar
Luleå har varit i en tuff träningsperiod under speluppehållet, så blir spännande att se hur det påverkar deras spel idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in