2015-01-15, 20:23
  #6589
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Jaså, vill bara minnas att Walle sa "Jag brukar inte säga så mycket, men den här gången är det annorlunda. Vi blir inte behandlade med respekt." i den senaste matchen och då tyckte de flesta av oss supportrar att det var en dum kommentar. I de två övriga matcherna har vi gnällt på att vi spelat så in i helvete uselt.

Jaja, du har din version och jag har min. Enligt mig spelade ni inte bättre än LHC, det var vi som blev bättre ju längre in i slutspelet vi gick.
Det är så låg nivå på de inlägg användarna vf och B-dawk skriver så jag gör ett tillfälligt inhopp för att höja upp nivån här lite.

Och det genom att påminna om att namnet på denna tråd alltså är "SHL säsongen 2014/2015" och alltså inte slutspel från förr.

SHL säsongen 2014/2015 har skämtet Skaik gått på 3 raka pumpar mot HV71. Skaiket har varit så jävla dåliga, så jävla utspelade och så jävla favoriserade av domaraset att en kunnat tro aset var moderator på ett forum som typ flashback.

Vore jag dig, vore jag Skaikare hade jag inte öppnat käften om HV71. Istället hade jag grävt ned mig av skam.

Final kommer spelas mellan Linköping och HV71 (om de nu inte hamnar på samma halva i slutspelet) övriga lag denna säsong är ett jävla skämt.

Så nu lär inte jag skriva några mer inlägg här annat än ett redigt spydigt ett efter att HV71 bärgat hem guldet.
Citera
2015-01-15, 21:04
  #6590
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Det är så låg nivå på de inlägg användarna vf och B-dawk skriver så jag gör ett tillfälligt inhopp för att höja upp nivån här lite.

Och det genom att påminna om att namnet på denna tråd alltså är "SHL säsongen 2014/2015" och alltså inte slutspel från förr.

SHL säsongen 2014/2015 har skämtet Skaik gått på 3 raka pumpar mot HV71. Skaiket har varit så jävla dåliga, så jävla utspelade och så jävla favoriserade av domaraset att en kunnat tro aset var moderator på ett forum som typ flashback.

Vore jag dig, vore jag Skaikare hade jag inte öppnat käften om HV71. Istället hade jag grävt ned mig av skam.

Final kommer spelas mellan Linköping och HV71 (om de nu inte hamnar på samma halva i slutspelet) övriga lag denna säsong är ett jävla skämt.

Så nu lär inte jag skriva några mer inlägg här annat än ett redigt spydigt ett efter att HV71 bärgat hem guldet.
Håller med!
Citera
2015-01-15, 21:21
  #6591
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic
1-3 slutar det nog, skotten landar på 42-11. In med degen, folks.

Bump
Citera
2015-01-15, 21:21
  #6592
Medlem
wemas avatar
Rån i Örebro. Vilken fin tradition.
Citera
2015-01-15, 21:22
  #6593
Medlem
slirrefirres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic
Jahapp, hemmamatch mot Leksand ikväll. Jag ser fram emot att få se lite skönlir men några tre poäng kommer det i vanlig ordning inte att bli. 1-3 slutar det nog, skotten landar på 42-11. In med degen, folks.



Det skulle jag tro att det gör.
43-12 blev skotten nära nog
Citera
2015-01-15, 21:25
  #6594
Medlem
m4tt145s avatar
Väldigt sköna poäng. Oförtjänta, vilket gör dom ännu skönare.

Väldigt dåligt dömd match, åt båda håll. Örebro ska ha straff, förstår inte heller varför Skogs får en extra tvåa.

Alsenfelt är bästa målvakten i ligan.
Citera
2015-01-15, 21:26
  #6595
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic
Bump

Skottet i stolpen räknades inte som skott - och inte som mål. Sjukt nära annars.
Citera
2015-01-15, 21:26
  #6596
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Allt gick så dåligt som det kunde. 11 poäng upp på säker mark nu. Fy fan...
Citera
2015-01-15, 21:32
  #6597
Medlem
Displaceds avatar
Eftersom Luleåiter ska gråta så mycket så får man väl tillskriva denna seger som årets enklaste. Synd bara att Leksand myglar sig till en seger.
Citera
2015-01-15, 21:35
  #6598
Medlem
m4tt145s avatar
Drar tillbaka mitt uttalande om att Örebro ska ha straff. Frögren tappar pucken typ direkt. Långt innan domarn blåser. Hur tydligt som helst från sidan.
Citera
2015-01-15, 21:38
  #6599
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Eftersom Luleåiter ska gråta så mycket så får man väl tillskriva denna seger som årets enklaste. Synd bara att Leksand myglar sig till en seger.
Luleå tömde all kraft i tisdags.
Citera
2015-01-15, 21:41
  #6600
Medlem
VSVPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Drar tillbaka mitt uttalande om att Örebro ska ha straff. Frögren tappar pucken typ direkt. Långt innan domarn blåser. Hur tydligt som helst från sidan.


Hur ser regeln ut?


EDIT: Googlade lite snabbt. Enligt SHL själva så räcker det med att man skymmer pucken för att straffslag ska utdömas.

http://www.shl.se/blog/1/2013/03/blockera-pucken-i-malgarden/358
__________________
Senast redigerad av VSVP 2015-01-15 kl. 21:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in