2015-01-15, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tgv23000
ja det ser man ju särskilt på säsongens skottstatistik. 587-214.

Måste upp några nivåer???? Vem fan skulle kunna slå ut dagens SAIK i bäst av 5 eller bäst av 7??
HV71 kanske, det enda lag som bjöd på ordentligt motstånd i fjolårets slutspel. Dessutom 3 vinster mot er i år.
Citera
2015-01-15, 17:21
Medlem
oggtuttns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pawhlen
HV71 kanske, det enda lag som bjöd på ordentligt motstånd i fjolårets slutspel. Dessutom 3 vinster mot er i år.

Håller med dig, HV känns som det absolut svåraste motståndet. Dom kan mycket väl konkurrera med Skellefteå om guldet i år.
Citera
2015-01-15, 17:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oggtuttn
Håller med dig, HV känns som det absolut svåraste motståndet. Dom kan mycket väl konkurrera med Skellefteå om guldet i år.
Tror även att Frölunda kan blanda sej i spelet om man kommer tillbaka till det man hade fram till december. Man spelade skiten av SAIK i det 2 första matcherna då.
Citera
2015-01-15, 17:32
Medlem
HV det enda laget som bjöd på ordentligt motstånd ifjol?
Vad jag minns vann HV en match pga en domartabbe i OT, LHC vann däremot en match med 1-0 efter full tid.

Citat:
Ursprungligen postat av tgv23000
ja det ser man ju särskilt på säsongens skottstatistik. 587-214.

Måste upp några nivåer???? Vem fan skulle kunna slå ut dagens SAIK i bäst av 5 eller bäst av 7??
Ja vi skjuter mycket, gör flest mål och släpper in minst, men har du sett hur spelet ser ut?
Alla topplag kan slå ut oss.
Citera
2015-01-15, 17:32
Medlem
.-.-.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Tror även att Frölunda kan blanda sej i spelet om man kommer tillbaka till det man hade fram till december. Man spelade skiten av SAIK i det 2 första matcherna då.

Beror väl på hur mycket Rönnberg ska böla och beklaga sig över hur taskiga alla är mot Frölunda, det är Frölunda mot världen, Rönnberg lägger mer fokus på annat än hockeyn, Bert framstår som en robot jämfört med Rönnberg, där har vi den känsligaste mannen i SHL.
Citera
2015-01-15, 17:43
Medlem
slirrefirres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Beror väl på hur mycket Rönnberg ska böla och beklaga sig över hur taskiga alla är mot Frölunda, det är Frölunda mot världen, Rönnberg lägger mer fokus på annat än hockeyn, Bert framstår som en robot jämfört med Rönnberg, där har vi den känsligaste mannen i SHL.
Haha kommer ihåg sm-finalen 2012(någon match Brynäs hade hemma), då Bert vänder sig om mot läktaren bakom sig och började diskutera med publiken Bert är mycket värre än Rönnberg
Citera
2015-01-15, 18:22
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
HV71 kanske, det enda lag som bjöd på ordentligt motstånd i fjolårets slutspel.
Keep telling yourself that. Ni var helt chanslösa.
Citera
2015-01-15, 18:49
Medlem
m4tt145s avatar
Ryktas att Leksands nyförvärv är Mattias Guter, från Djurgården...
Citera
2015-01-15, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
HV det enda laget som bjöd på ordentligt motstånd ifjol?
Vad jag minns vann HV en match pga en domartabbe i OT, LHC vann däremot en match med 1-0 efter full tid.

Ja vi skjuter mycket, gör flest mål och släpper in minst, men har du sett hur spelet ser ut?
Alla topplag kan slå ut oss.
Ni har ju gnällt på domarinsatsen vid samtliga torsk mot oss denna säsong så det är inte direkt någon nyhet

Dessutom för att tillägga vad jag menar med "bjöd på ordentligt motstånd". Vi var med i allra högsta grad i 4 av de 5 kvartsfinalerna. Hade Sandbergs puck gått i mål vid ställning 2-2 i andra kvarten hade det kunnat bli en helt annan serie.

LHC fick spö med 7-2 i sin hemmaborg i semi 2, FBK överkörda med 8-1 i final 3. Vi torskade inte mot er med mer än två måls marginal i någon match
Citera
2015-01-15, 19:17
Moderator
Gromguttens avatar
Brøt ut ekonomiprat till (FB) SHL-klubbarnas ekonomi /Editerad rubrik.../Mod

Beklagar sen uppdatering.

/Mod
Citera
2015-01-15, 20:02
Medlem
Citat:
Ni har ju gnällt på domarinsatsen vid samtliga torsk mot oss denna säsong så det är inte direkt någon nyhet

Dessutom för att tillägga vad jag menar med "bjöd på ordentligt motstånd". Vi var med i allra högsta grad i 4 av de 5 kvartsfinalerna. Hade Sandbergs puck gått i mål vid ställning 2-2 i andra kvarten hade det kunnat bli en helt annan serie.

LHC fick spö med 7-2 i sin hemmaborg i semi 2, FBK överkörda med 8-1 i final 3. Vi torskade inte mot er med mer än två måls marginal i någon match
Jaså, vill bara minnas att Walle sa "Jag brukar inte säga så mycket, men den här gången är det annorlunda. Vi blir inte behandlade med respekt." i den senaste matchen och då tyckte de flesta av oss supportrar att det var en dum kommentar. I de två övriga matcherna har vi gnällt på att vi spelat så in i helvete uselt.

Jaja, du har din version och jag har min. Enligt mig spelade ni inte bättre än LHC, det var vi som blev bättre ju längre in i slutspelet vi gick.
Citera
2015-01-15, 20:09
Medlem
tcfmogs avatar
Holmqvist klar för Brynäs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in