2015-01-04, 09:56
  #5989
Medlem
Draedons avatar
Sur förlust igår när bottenlagen brownass och modo förlorade och det faktiskt såg så bra ut för Leksand, ett tag... Ända tills det blev spel mot ett mål. Positivt dock att Lundström verkligen ger ett stabilt intryck, riktigt bra insats av honom igår.
Citera
2015-01-04, 10:42
  #5990
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Sur förlust igår när bottenlagen brownass och modo förlorade och det faktiskt såg så bra ut för Leksand, ett tag... Ända tills det blev spel mot ett mål. Positivt dock att Lundström verkligen ger ett stabilt intryck, riktigt bra insats av honom igår.

Utan Jocke hade det blivit storstryk, eller kanske inte. Frölunda är inte bra på att omsätta spelövertag i mål. Bra fart på läktaren dock och många (asfulla) Leksingar på plats.
Citera
2015-01-04, 11:09
  #5991
Medlem
Växjö måste väl ha bland det dyraste trupperna i SHL?

Nu är det dags för Frölunda att rusta.
Citera
2015-01-04, 11:32
  #5992
Medlem
.-.-.s avatar
Modo är i kris och kan spela i allsvenskan nästa säsong.
I bakgrunden sitter Foppa och Näsan med kanske en halv miljard var på kontot, varför tar inte dessa grabbar och hystar in 10 mille var på Modos konto? Tänk vilken skillnad det skulle kunna göra och det skulle inte märkas på deras konton att såna småpengar försvinner heller.


Intressant statistik, elva straffar har utdömts under ordinarie matchstid hittills under säsongen, och sex av dessa straffar har tillfallit Modo, varav det gjorts mål på en av dessa. Verkar som domarna försöker hjälpa modo så gott det går? Men det har inte hjälpt det heller.
__________________
Senast redigerad av .-.-. 2015-01-04 kl. 12:32.
Citera
2015-01-04, 13:10
  #5993
Medlem
Karol.s avatar
Forsberg sparkad enligt Allehanda http://www.allehanda.se/ishockey/shl/modo-sparkar-forsberg#Ishockey
Citera
2015-01-04, 13:45
  #5994
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Du tar alltid parti för lag dvs. Färjestad och jag är opartisk här. Klart att man måste lita på vad domaren säger kontra en galen norrman med en historia som fighter och hjärnsläpp.
Ett mordhot borde anses som värre än en handske som slängs.

Det är ju det jag inte gör. Jag säger att Ersberg inte ska få ett lägre straff än Tollefsen. Att OKT råkar spela i Färjestad kan jag inte göra något åt.

Vad fick Osten för straff för sin neger attack?
Citera
2015-01-04, 13:49
  #5995
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Det är ju det jag inte gör. Jag säger att Ersberg inte ska få ett lägre straff än Tollefsen. Att OKT råkar spela i Färjestad kan jag inte göra något åt.

Vad fick Osten för straff för sin neger attack?

Osten blev ju de facto friad från anklagelserna och då brukar man inte få några formella straff. Det visade ju sig att vittnena faktiskt kände varandra tvärtemot vad Fahlman - som var part i det hela - försökte påvisa. Det är ett av de smutsigaste kapitlen i svensk journalistik.

Trots att Osten inte gjort något så har han ju blivit stämplad som rasist av pöbeln och på så sätt också blivit straffad. Man kan konstatera att Luleå Hockey i allmänhet och Osten i synnerhet har många fiender i Västerbotten som tar minsta lilla chans att utdela skada. Det är smutsigt, det är äckligt men det är tyvärr sant.
Citera
2015-01-04, 13:56
  #5996
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Osten blev ju de facto friad från anklagelserna och då brukar man inte få några formella straff. Det visade ju sig att vittnena faktiskt kände varandra tvärtemot vad Fahlman - som var part i det hela - försökte påvisa. Det är ett av de smutsigaste kapitlen i svensk journalistik.

Trots att Osten inte gjort något så har han ju blivit stämplad som rasist av pöbeln och på så sätt också blivit straffad. Man kan konstatera att Luleå Hockey i allmänhet och Osten i synnerhet har många fiender i Västerbotten som tar minsta lilla chans att utdela skada. Det är smutsigt, det är äckligt men det är tyvärr sant.

Det är det jag vill komma med är att det är ord mot ord i OKT historien. Det som är konstigt i det hela är att OKT överklagat det hela,men är nu knäpptyst.

Men din "kollega" tycker att Ersberg ska ha ett mildare straff än OKT vilket jag tycker är konstigt. Här kan man inte att undgå hur han ger sig på eller iaf försöker ge sig på domaren,medan i OKT fall så är det bara domarens ord som gäller.

Sedan detta med Osten så tror jag att alla utanför Skellefteå vet vad Fahlman är för pajas.
Citera
2015-01-04, 14:05
  #5997
Medlem
.-.-.s avatar
Modo och Brynäs borde byta tränare rakt av med varann, kan bli rena succen.
Citera
2015-01-04, 14:06
  #5998
Medlem
Karol.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Modo och Brynäs borde byta tränare rakt av med varann, kan bli rena succen.
Perra Johnsson till Modo
Citera
2015-01-04, 14:09
  #5999
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karol.
Perra Johnsson till Modo
Då lär ni nog åka ut. Den sämsta tränaren jag någonsin skådad. Han har ju inte ens en taktik.
Citera
2015-01-04, 14:33
  #6000
Medlem
Turist i tidens avatar
Kommer Johnsson att lyckas bättre än Forsberg som tränare för MoDo?

ÖA
Per-Erik "Perra" Johnsson ska tydligen ta över som tränare för MoDo. Det är i och för sig att lyckas sämre än Forsberg. Men laget har dom spelare det har.

Kommer Perra att lyckas med att lyfta laget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in