Citat:
Ursprungligen postat av
Kalle-Kotte
Osten blev ju de facto friad från anklagelserna och då brukar man inte få några formella straff. Det visade ju sig att vittnena faktiskt kände varandra tvärtemot vad Fahlman - som var part i det hela - försökte påvisa. Det är ett av de smutsigaste kapitlen i svensk journalistik.
Trots att Osten inte gjort något så har han ju blivit stämplad som rasist av pöbeln och på så sätt också blivit straffad. Man kan konstatera att Luleå Hockey i allmänhet och Osten i synnerhet har många fiender i Västerbotten som tar minsta lilla chans att utdela skada. Det är smutsigt, det är äckligt men det är tyvärr sant.
Det är det jag vill komma med är att det är ord mot ord i OKT historien. Det som är konstigt i det hela är att OKT överklagat det hela,men är nu knäpptyst.
Men din "kollega" tycker att Ersberg ska ha ett mildare straff än OKT vilket jag tycker är konstigt. Här kan man inte att undgå hur han ger sig på eller iaf försöker ge sig på domaren,medan i OKT fall så är det bara domarens ord som gäller.
Sedan detta med Osten så tror jag att alla utanför Skellefteå vet vad Fahlman är för pajas.