Citat:
Ursprungligen postat av
klmnopq
Njöt av två-tre veckor av oerhört bra mående och sen tog det bara slut. Nu orkar jag inte mer och vill bara dö. Har kraschat fullständigt. Nån som kan halveringstider och sånt eller har erfarenhet och kan säga om allt beror på medicinerna eller om det lika gärna kunde ha blivit så här även om jag tagit medicinerna? Är bipolär, äter fortfarande lamictal men slutade alltså med de andra två på eget bevåg.
Har nån orkat läsa så här långt och har nåt tips på hur man överlever tre dagar till i väntan på en psykiatrikertid tar jag tacksamt emot alla tips.
Du kan ju alltid uppsöka psykakuten för att få recept (vissa skriver ej ut) men du kan få några tabletter så du klarar dig.
Att du blivit mycket värre deprimerad kan vara för att den antidepressiva effekten av quetiapin.
Inte särskilt evidensbaserat att behandlas med flera neuroleptika samtidigt mer än i specialfall.
Har ni aldrig diskuterat att du fortsätter med lamotrigin i kombination med antingen quetiapin eller abilify inte båda samtidigt. Om du har uppvägande depressiva problem är nog quetiapin och lamotrigin det bästa alternativet.