Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-06-12, 13:18
  #13
Medlem
mastejags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumbertHumbert
Haha. Hoppas gubben blir 110 år.

Det gör han inte, det kommer TS med syster att se till

Har en kollega som är likadan hon köper redan saker för sitt "arv" som hon en dag ska få så vad gör det att hon är skuldsatt upp över öronen nu...sedan blir hon förbannad för att hennes pappa träffar en ny dam.

Räknar också in sin mans farmors ägor i sina framtida ekonomi.
Citera
2014-06-12, 20:39
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a-lusion
En sådär 15 tusen skulle jag väl tro.

Då menar du om dagen?
Citera
2014-06-12, 20:47
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gummidildo
Kommer inom 10 år ärva en stor summa pengar men vet inte hur mycket, en släkting har vart en av dom tre högsta cheferna på Astra Zeneca i hela värden, hur mycket kan en sån pensionär ha? Han har alltid vart extremt sparsam o hållit på med aktier osv

Vad kan en sån person tjäna om året?


De som aldrig pratar pengar, har oftast
Vad ska du göra med pengarna?
Citera
2014-06-12, 21:14
  #16
Medlem
Jag vågar mig på en gissning. Tror gubben är god för 40 - 120 miljoner. Uppdatera när du vet.
Citera
2014-06-13, 20:47
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av porschepojken
De som aldrig pratar pengar, har oftast
Vad ska du göra med pengarna?
Vet inte riktigt, ett tag tänkte jag på att flytta till något fattigt land och leva bra resten av livet, har haft funderingar på lite allt möjligt men nu har jag hund och sambo så det skulle aldrig gå, är jag ensam den dagen jag ärver blir det nog Afrika eller liknande
Citera
2014-06-13, 20:47
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tiller
Jag vågar mig på en gissning. Tror gubben är god för 40 - 120 miljoner. Uppdatera när du vet.
Tack! Det va detta jag va ute efter!
Citera
2014-06-14, 09:27
  #19
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gummidildo
Vet inte riktigt, ett tag tänkte jag på att flytta till något fattigt land och leva bra resten av livet, har haft funderingar på lite allt möjligt men nu har jag hund och sambo så det skulle aldrig gå, är jag ensam den dagen jag ärver blir det nog Afrika eller liknande
Ett litet problem är ju att ju fattigare och billigare landet är, desto större chans är det att din poolskötare går ihop med din städerska i en komplott för att rånmörda dig för att lyckas komma åt lite tillgångar. Eller att snacket går i byn att du är rik.
Jag skulle tro att om man ställer två staplar bredvid varandra om hur mycket man får för pengarna kontra hur stor kriminaliteten är så följer dom nog varandra.

Ta dessutom inte ut någonting i förskott, boupptäckningar kan bjuda på otroliga överraskningar. Så väl konstiga donationer och ett par okända släktingar kan dyka upp.
Citera
2018-10-17, 12:46
  #20
Medlem
jockenr1s avatar
Hittade detta inlägg!

Hur har det gått?

Har du fått några slantar ännu?
Citera
2018-10-18, 09:10
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jockenr1
Hittade detta inlägg!

Hur har det gått?

Har du fått några slantar ännu?
Jag är också sugen, tvivlar dock på att vi får något svar, senaste aktivitet ifrån TS var 2017-07-02.
Citera
2018-10-18, 17:43
  #22
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Ok! För att svara på frägan så kan du och din syster räkna med att få dela på cirka 200-300 miljoner kronor, glöm inte att uppdatera tråden om 10-15 år när ni fått arvet så du kan bekräfta mina uppgifter.
Citera
2018-10-24, 11:03
  #23
Medlem
Blev oxå nyfiken..
Tycker dock att det verkar "sniky"..
Jag har en släkting som jag vet att jag får ärva,, men jag bryr mig inte så om pengarna (klart det skulle sitta bra) , men ärver hellre hans personliga saker, som hans skisser och tavlor,, detta har jag redan sagt till honom, så hoppas jag kan få några personliga alster av honom...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback