Citat:
Ursprungligen postat av
Babianen
1) Nej det är ett sätt för kvinnor att kunna äta kakor och dricka kaffe hela dagarna så man kan bli fet utan konsekvenser för det finns ingen konkurrens. I ett land där alla kvinnor är täckta så finns det inget incitament att försöka se snygg ut/ha bra kropp för din man kommer aldrig ha något att jämföra med, du behöver inte skämmas offentligt inför andra kvinnor. De är inte särskilt förtjusta i iden att behöva ta av sig slöjan och behöva gå runt i bikini.
2) Det är mest araber som bär slöja.
3) Det står i Koranen att de måste raka sig (ta bort kroppshår).
4) You're welcome.
1: Nej, det är ett tvingande och förtryckande religiöst tvång i syfte att dölja kvinnans kropp för andra än sin man. Koranen är skriven av män i syfte att behaga män och uppenbarligen var en av författarna jävligt svartsjuk.
I koranen står:
Citat:
Och säg till de troende kvinnorna att de bör sänka blicken och lägga band på sin sinnlighet och inte visa mer av sina behag än vad som anständigtvis kan var synligt; låt dem därför fästa slöjan (khimâr) så att den täcker barmen…
De enda som tillåts se kvinnan utan slöja är enligt Islam.se:
Citat:
1. hennes make
2. hennes nära släktingar
3. män som är fria från sexuella begär och som ofta besöker husen
4. bebisar och små barn innan de hunnit få någon uppfattning om det sexuella
3: Könshåret stämmer dock tydligen. Du förstörde hela min bild av muslimska kvinnor nu. Hela min dröm om den naturliga muslimska kvinnan som inte anammar pedofila ideal föll helt pladask.
Jag hade verkligen hoppats att under denna slöja hitta en härligt buskig vagina
Jag vill förtydliga att jag inte tramsar eller idkar ironi på något sätt. Detta är dagsens sanning!