2014-06-12, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cramor
Men håll käften med dig. Du har ingen källa.. I första posten skrev du att FRA hade spanat på snubben Idiot

Är rutan trasig på sista bilden eller?

Men är du störd i hela huvudet? Läs alla mina inlägg en gång till. Och du kan vara säker på att det finns folk på FRA som hjälpt till med det här och andra peddoprylar som sker över nätet. Givetvis vet jag inte om mina källor ljuger. Men det vet fan inte du heller.
Citera
2014-06-12, 13:24
Medlem
Crimphris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imthebest2012
Lägenheterna i markplan börjar på Klostergatan 26 är 4 st. 1001,1002,1003 & 1004.
Lägenheterna på våning 1 (den med krossad ruta) är 1101, 1102, 1103 & 1104.
Lägenheterna på våning 2 (ovanför den med krossad ruta) är 1201, 1202, 1203 & 1204.

Det finns ytterligare 2 lägenheter (kanske vindsvåning) 1301 & 1302. Dessa syns inte på några bilder.

Så min misstanke är stark när det gäller O*car G*llhag som dessutom är IT-tekniker och har jobbat på bl a Graflunds. Sätter en slant på honom.

Kom ihåg var ni läste detta först :-)

Crimphri var före
Citera
2014-06-12, 13:28
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pagamama
Kanske, eller så var det så att spännisarna från Essingen hade tråkigt efter att ha häckat runt Harpsund några dagar, dags att puckla på någon dörr och misstänkt i något ärende alltså..
Det är väl alldeles utmärkt att NI används när de kan tillföra något. Eller tycker du att samhället ska hantera pedofiler generellt med silkesvantar?
Citera
2014-06-12, 13:31
Medlem
Kaffemedaffes avatar
antar att det är enda sättet att komma åt det. Vet han vad han sysslar med så är allt krypterat, då får han inte ens hinna dra sladden för att man ska ha något bevis helt enkelt.
Citera
2014-06-12, 13:37
Medlem
nnnipzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuffles
Det står inget om övergrepp mot barn, ifall det endast rör sig om bilder och/eller videos utan kontakt med något barn så är jag sorgligt nog inte särskilt överraskad. Det rör sig förmodligen om något grövre men det som får mig att tvivla är rättsystemets fokus på offerlösa brott. För att förtydliga så försvarar jag inte GM eller innehav av barnporr rent generellt.

Barnporr är inte brott utan offer. Barnen på bilderna/filmerna är offer.
Citera
2014-06-12, 13:41
Medlem
Shuffless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nnnipz
Barnporr är inte brott utan offer. Barnen på bilderna/filmerna är offer.
Personen bakom dator skärmen utsätter inte barnet för något övergrepp, det är personen som utgör handlingen som främst skall stå till svars. Jag vet att barnporr inte är ett offerlöst brott, hur jävla svårt ska det vara att förstå det.
Citera
2014-06-12, 13:42
Medlem
MrFolds avatar
Bra jobbat insatsstyrkan!

Och barnporrsspridning är definitivt inte ett brott utan offer. Det förutsätter ett övergrepp för att öht bilden ska bli till och varje gång någon tittar på bilden så kränks barnets integritet på nytt.
Citera
2014-06-12, 13:52
Medlem
sandyhells avatar
Jag körde förbi klostergatan 26, tveklöst samma byggnad som på Aftonbladets bild. Det är sannolikt O.G som är den gripne, men det finns ju också möjlighet att det är någon annan som är gripen, någon som inte är skriven i huset.
Citera
2014-06-12, 14:09
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imthebest2012
Lägenheterna i markplan börjar på Klostergatan 26 är 4 st. 1001,1002,1003 & 1004.
Lägenheterna på våning 1 (den med krossad ruta) är 1101, 1102, 1103 & 1104.
Lägenheterna på våning 2 (ovanför den med krossad ruta) är 1201, 1202, 1203 & 1204.

Det finns ytterligare 2 lägenheter (kanske vindsvåning) 1301 & 1302. Dessa syns inte på några bilder.

Så min misstanke är stark när det gäller O*car G*llhag som dessutom är IT-tekniker och har jobbat på bl a Graflunds. Sätter en slant på honom.

Kom ihåg var ni läste detta först :-)

Citat:
Ursprungligen postat av Crimphri
Crimphri var före

Det är korrekt misstanke för det är just Osc*r Gyllh*g som är gripen och misstänkt.
Bra jobbat i tråden.
Citera
2014-06-12, 14:25
Medlem
UppNERupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Bra jobbat FB-deckare.

Och från min källa på polisen kan jag meddela att man fått ett riktigt jättenapp. Äcklet hann tydligen inte stänga ner och skydda allt. Och snart lär fler misstänkta barnporräckel få besök av polisen!

Jag tror att hans fru inte är speciellt glad nu

Nä, stackars tjej! Hon har stängt sin FB-sida nu under dagen.
Citera
2014-06-12, 14:35
Medlem
bergochdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svinhuden
Aha, svårt att veta kön på en del främmande namn.
De främmande namnen kan bäras av både kvinnor och män. Om personen skulle hetat Kim Robin så skulle du heller inte vetat om det var en man eller en kvinna. Det var därför jag ställde frågan. Tack till den som svarade.

Undrar hur många pedofiler som har slunkit undan pga kryptering. Använder man sig av NI så lär man ha missat ett antal.
Citera
2014-06-12, 14:40
Medlem
psykadelikatessens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coldon86
Jag är inte peddo, och jag har ingen barnporr.

Jag menar att han uppges bara ha porren på sin dator, inte att han är dragen till det; och det finns många logiska anledningar till varför man har det även om man inte är pedofil, hebefil, efebofil etc.

-Han kanske har dålig koll på IT-säkerhet, och nån med goda IT-kunskaper kan ha tagit kontroll utav en stor del dutav en gripnes dator för att använda den som en server och på så vis sprida barnporr och inte riskera att åka fast.

- Han kanske medvetet har det på sin dator, men bara för att tjäna pengar, inte för att han dras till det.

Tycker det är onödigt att kalla honom för pedofil redan vid det här stadiet.

Att du börjar undra om mina vanor bara för att jag ifrågasättar ogrundade påhopp som saknar källa och sedan fråga om jag är peddo är sorgligt; kan man inte vänta med att spy sin galla tills efter domen har fallit?

Har man barnporr på sin dator så är det minst 95% säkert att denne själv tittar på det och dras till det.

Nej, det är klart att man inte kan VETA vid det här laget, men det kan aldrig någon annan än HAN SJÄLV veta säkert, så ska vi inte kalla någon någonsin för pedofil då eller?

Ska jag behöva släpa min flickvän till doktorn varje gång hon har mens - för hur fan vet vi att det är mens och inte hennes tarmar som håller på att spilla ut? Alla tecken tyder på att det är mens, det är rätt vecka, hon har haft PMS dagarna innan, men vi kan inte vara hundra procent säkra.. för tänk OM!

Lägg ner, du är säkerligen peddo själv och nu försöker du täcka över att du råkade blotta dig själv...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in