• 1
  • 2
2014-06-11, 14:35
Medlem
helveteskyrkas avatar
Jaha nu har det hänt igen.

Någon som vet något mer ?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19038502.ab

Olyckan inträffade mitt under studentfirandet vid Hagavägen och Vasagatan i centrala Borlänge, skriver Dala-Demokraten.

Det pågick en kortege av fordon fulla med studentfirare.

Det är oklart hur pass skadad studenten är.
Citera
2014-06-11, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helveteskyrka
Det är oklart hur pass skadad studenten är.

På bilden hade brankåren varit där och spolat så det lär ju bara vara slafs kvar, blir man överkörd av en lastbil så blir den delen av kroppen som kommer under platt bildligt talat.
Citera
2014-06-11, 15:15
Medlem
Jag har aldrig förstått hur reglerna ser ut kring det där med flak - hur kan det vara tillåtet att vara så många och så fulla, på en lastbil, med dunkadunk mitt på dan, i STADSTRAFIK?

Hoppas hen är ok!
Citera
2014-06-11, 15:49
Medlem
Tratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
På bilden hade brankåren varit där och spolat så det lär ju bara vara slafs kvar, blir man överkörd av en lastbil så blir den delen av kroppen som kommer under platt bildligt talat.

Enligt DN var han vid medvetande när ambulans kom.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/stu...k-blev-pakord/

Självklart tråkigt men enligt DT gäller det hans fot, så förhoppningsvis är det inte allvarligt. http://www.dt.se/dalarna/borlange/st...amlade-av-flak
Citera
2014-06-11, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tratt

Självklart tråkigt men enligt DT gäller det hans fot, så förhoppningsvis är det inte allvarligt. http://www.dt.se/dalarna/borlange/st...amlade-av-flak

Enligt AB föll han först från flaket och slog i huvudet, varpå hans ben (fot?) kördes över.
Citera
2014-06-11, 16:53
Medlem
Av vad jag har hört så ska han "vara okej". Inget livshotande.
Citera
2014-06-11, 19:01
Medlem
duqus avatar
Har just sett 2 tillbud i Stockholm som knappast kan försvara studenter på flak.

1: Måndag -stor lastbil kommer från Grand hotell hållet och ska svänga vänster mot Stureplan vid Raul Wallenbergs torg. En packad student håller upp handen och slår mot strömwiren som spårvagnarna använder när lastbilen korsar över spåren utanför Dramaten. Lastbilen har så pass högt flak att flera på flaket kan sätta händerna direkt mot denna wire- hur jävla dum får man bli. Nu hände inget eftersom lastbilen var ojordad, men lek med tanken att någon packad polare springer fram till lastbilen och ska hoppa upp. Tror det är 5kv i ledningarna men det får någon spårvagns-älskare ge mer data om.

2: Idag Onsdag, lastbilar både på Norr Mälarstrand och på Odengatan, samtliga kör i runt 3-5 km/tim och vinglar glatt mellan filerna lite efter 15:00 när rusningen just satt in, trafiken korkade ihop utefter Odengatan och likadant på N.Mälarstrand, istället för att köra mitt på dagen väljer de alltså ut de mest kritiska tiderna när trafiken är som värst. När jag passerade S:t Eriksgatan x Fleminggatan stod en och höll upp korsningen bara för att få uppmärksamhet med sina passagerare på flaket.
Citera
2014-06-11, 19:02
Medlem
KonstapelKushs avatar
Jag bor alldeles brevid där snubben ramlade av, det var ett studentflak med bara dudes, och grejen var att han klättrade typ framför så det var därför han ramlade och blev påkörd av samma traktor som körde skiten. Han blev riktigt påkörd vid hans ben, det liksom typ rann blod.

Visst det är tråkigt, men Alla har ju haft den där snubben i Klassen som låtsas vara Allan liksom.
Citera
2014-06-11, 19:02
Medlem
KonstapelKushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeleporteraTaliban
Okej, hur kan du vara så säker på det?

Det var en vit snubbe som spelade Allan

Källa : Jag såg det själv.
Citera
2014-06-11, 19:04
Medlem
KonstapelKushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C00RN
Vet inte hur gamla ni är, men fan.. studentflaket är bland de fetaste på studenten!

Tråkigt att vissa råkar ut för olycka, men det ska fanimig inte förbjudas!

Visst det är en Olycka, men snubben klättrade på Truckens tak och föll ner framför, fattar inte ens att dset rubriceras som en jävla olycka då snubben självmant bara spelade Allan.

Snubben heter förövrigt H*MP*S *RIKSS*N, ni som e smarta kan ju fatta namneter
Citera
2014-06-11, 19:31
Medlem
https://www.facebook.com/hampuse2

Lite små brott på nyckelben annars rätt oskadd, en muskel som gått sönder i benet bara!
Citera
2014-06-11, 19:32
Medlem
Om detta var lastbilen på bilden som aftonbladet publicerade så var den väldigt dåligt utrustad, var bara ett övre räcke och sedan en banderoll över, klart att folk kan ramla igenom där efter några bärs...

Men sånt där ska självklart kollas innan flaken får rulla iväg, vet att det görs i t.ex uppsala, då står polisen vid skolorna och avbesiktigar setupen på samtliga ekipake, har ej skett några olyckor där heller, av vad som framgår i media i alla fall.

Bara jävla lathet och trams att propagera för ett totalförbud..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in